2017-05-04

Bezpieczeństwo z Bridgestone’em

 

Bridgestone, największa na świecie firma oponiarska, wprowadziła do sprzedaży rewolucyjne opony DriveGuard, które nawet po przebiciu umożliwiają jazdę z prędkością do 80 km/h na dystansie nawet 80 km.

Opony DriveGuard zostały zaprojektowane tak, by pasowały do niemal każdego samochodu osobowego. Zapewniają wysoki standard bezpieczeństwa i doskonałe osiągi, zarówno na mokrej, jaki i such+ej nawierzchni. Jednak ich największym atutem jest rewolucyjne rozwiązanie na wypadek przebicia opony w trasie.

Dzięki wzmocnionym ścianom bocznym i żebrom chłodzącym, które ograniczają przegrzewanie, opona po przebiciu pozwala zachować pełną kontrolę nad samochodem i kontynuować jazdę z prędkością do 80 km/h na dystansie nawet 80 km. Odległość ta może się różnić w zależności od obciążenia pojazdu, temperatury zewnętrznej oraz tego, czy system TPMS jest aktywny. To właśnie dzięki tym właściwościom opona została wielokrotnie wyróżniona, między innymi nagrodą Reifen Essen 2016 Innovation Award w kategorii „Technologie i Produkty” oraz nagrodą Auto Express za produkt roku 2016.

Najważniejsze cechy produktu to:

  • kompatybilność z dowolnym samochodem osobowym, bez względu na markę i model - dopasowanie opony DriveGuard nie ogranicza się do fabrycznych obręczy konkretnych marek czy modeli samochodów osobowych. Opony te można założyć w większości samochodów wyposażonych w system TPMS, stanowiący obowiązkowy element wyposażenia europejskich samochodów produkowanych od listopada 2014. W 2016 po europejskich drogach jeździło około 32 miliony takich pojazdów;
  • skuteczność w przypadku dowolnego rodzaju uszkodzenia opony (także jej boku lub bieżnika) - w przeciwieństwie do innych rozwiązań zapewniających mobilność (np. uszczelniacze) - nowoczesna technologia opon wykorzystuje opatentowane rozwiązanie w postaci żeber chłodzących w połączeniu z nośnymi, wzmocnionymi ścianami bocznymi, które pozwalają kierowcy zachować kontrolę nad pojazdem po przebiciu opony i kontynuować bezpieczną i wygodną jazdę z prędkością do 80 km/h na dystansie nawet 80 km. Dzięki temu bez problemów można dojechać do celu lub do warsztatu.
  • bezkompromisowość - opona DriveGuard oferuje najlepszą w swojej klasie, bezkompromisową wydajność na mokrej nawierzchni, a także niskie opory toczenia, co potwierdza etykieta UE1 (A dla mokrej nawierzchni i C dla oporów toczenia). Ponadto autorzy rankingu tygodnika Motor docenili przede wszystkim wszechstronność opony i doskonałe osiągi na mokrej nawierzchni. Nowy model Bridgestone okazał się bezkonkurencyjny w zakresie odporności na aquaplaning, jazdę po mokrym okręgu oraz prowadzenie podczas jazdy sportowej na mokrej nawierzchni.

                       

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ośrodek Profacts, w ciągu ostatnich czterech lat aż 60 proc. kierowców doświadczyło przebicia opony. Stres, bezsilność i stracony czas (nawet do trzech godzin) - tak najczęściej podsumowują ten incydent. Te dane uświadamiają, że najwyższy czas przemyśleć od nowa kwestię bezpieczeństwa ogumienia.

Jak działa DriveGuard

  1. Mobilność w przypadku spadku ciśnienia w oponach:
    • zoptymalizowana, wzmocniona konstrukcja boków zapewnia nośność pojazdu w przypadku nagłej utraty ciśnienia, umożliwiając bezpieczną jazdę z prędkością do 80 km/h przez dystans nawet 80 km,
    • zaawansowane poliestrowe opasanie zapewnia wysoką odporność na nagrzewanie się, przedłużając tym samym żywotność opony,
    • mieszanka nano pro-tech zmniejsza tarcie pomiędzy cząsteczkami węgla, jeszcze bardziej ograniczając narastanie ciepła na bokach i utrzymując właściwy kształt opony,
    • nowoczesne żebra chłodzące na ściance bocznej opony rozpraszają ciepło, ograniczając tym samym deformację opony, aby zwiększyć jej trwałość i bezpieczeństwo;
  2. Kontrola na mokrej nawierzchni:
    • doskonałe zachowanie podczas aquaplaningu: gęste ułożenie bloków bieżnika i optymalne rozmieszczenie szczelin w centralnej części bieżnika,
    • niezrównane pokonywanie zakrętów: połączone bloki barków ze zoptymalizowanym rozkładem siły nacisku,
    • krótka droga hamowania: wysoka zawartość krzemionki w mieszance Nano Pro-Tech;
  3. Komfort:
    • nowa konstrukcja czoła bieżnika, zapewniająca lepszą amortyzację na drodze,
    • zoptymalizowana wkładka ze wzmocnionej gumy,
    • lżejsza konstrukcja,
    • komfort jazdy analogiczny do standardowych opon.

1)  Klasyfikacja UE to system oznaczeń opon dla samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych informujących o parametrach, takich jak zużycie paliwa, przyczepność na mokrej nawierzchni czy hałas.

http://ec.europa.eu/energy/sites/ener/files/documents/FIN%20User%20guide%20-%20tyres.pdf

(ik)

Źródło i fot. Bridgestone

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń