W 2016 r. Grupa Kapitałowa Oponeo.pl wypracowała zysk netto w wysokości 15,9 mln zł. Przychody ze sprzedaży wyniosły 545,8 mln zł i wzrosły o 31 proc. w relacji do 2015 r. W 2016 r. firma sprzedała 2,1 mln opon, o 36 proc. więcej niż w roku poprzednim.
Wynik finansowy Grupy Oponeo.pl wzrósł w ubiegłym roku o 55 proc. i wyniósł 15,9 mln zł. Na jego wielkość wpływ miał m.in. 31 proc. wzrost przychodów, które w ciągu 2016 r. wyniosły 545,8 mln zł. Przy czym przychody ze sprzedaży w kraju wyniosły 396,5 mln zł i przyrosły o 43 proc. w relacji do 2015 r., zaś wpływy z tytułu sprzedaży zagranicznej zamknęły się kwotą 149,3 mln zł.
- W warunkach rosnącej konkurencji na rynku, uzyskaliśmy wyższą niż w poprzednim roku rentowność sprzedaży - powiedział Dariusz Topolewski, prezes zarządu Oponeo.pl S.A. - W 2016 roku marża brutto na sprzedaży wyniosła 17,5 proc. wobec 17,3 proc. w poprzednim roku.
Głównym elementem przychodów były przychody ze sprzedaży opon. Wyniosły one 516,4 mln zł i przedstawiały 95 proc. całości przychodów ze sprzedaży firmy.
W całym 2016 r. grupa sprzedała rekordową liczbę 2,1 mln opon, tj. o 36 proc. więcej niż rok wcześniej. Podczas gdy w skali całego kraju sprzedaż opon do samochodów osobowych i lekkich dostawczych w 2016 r. wzrosła o 13 proc., Grupa Oponeo.pl zwiększyła sprzedaż w Polsce o 45 proc., natomiast za granicą o 10 proc. w relacji do 2015 r.
Z tytułu sprzedaży felg grupa uzyskała 21,1 mln zł przychodów, czyli o 37 proc. więcej niż w poprzednim roku.
W 2016 r. Grupa Oponeo.pl rozwinęła swoją działalność, stając się 100-procentowym właścicielem serwisu internetowego AutoCentrum.pl., wiodącej na polskim rynku witryny motoryzacyjnej oraz współwłaścicielem spółki Dadelo, która prowadzi sprzedaż rowerów i akcesoriów rowerowych. Grupa realizowała wszystkie projekty rozwojowe ze środków własnych.
- Środki pieniężne na koniec 2016 roku wielkości 94,6 mln zł są najwyższe w historii firmy - podkreślił Michał Butkiewicz, dyrektor finansowy. - W porównaniu do końca 2015 r. wzrosły o 138 proc.
Miniony rok związany był również z pracami nad projektem uruchomienia sprzedaży na nowym rynku zagranicznym. Po okresie przygotowań, w marcu 2017 roku firma Oponeo.pl uruchomiła internetowy serwis sprzedaży opon i felg na Węgrzech.
Dalsza strategia rozwoju Oponeo.pl na rynkach zagranicznych zakłada intensyfikowanie sprzedaży poprzez obecnie już działające sklepy internetowe.
(ik)
Źródło i fot. Oponeo