Do wdrożenia koncepcji zautomatyzowanej jazdy w Chinach brakuje dokładnych i aktualnych map. Bosch chce to zmienić i w tym celu podjął decyzję o współpracy z chińskim koncernem internetowym Baidu oraz producentami map AutoNavi i NavInfo. Czterej partnerzy będą wspólnie pracować nad rozwiązaniem, które umożliwi wykorzystanie czujników radarowych i czujników wideo Bosch, instalowanych w samochodach, do tworzenia i aktualizowania map.
Dzięki specjalnym czujnikom i danym z map możliwe będzie zlokalizowanie pojazdów autonomicznych. Jeszcze przed końcem tego roku Bosch, AutoNavi, Baidu i NavInfo chcą zaprezentować swoje rozwiązanie.
Testy na chińskich drogach
Bosch i koncern internetowy Baidu wspólnie skonstruowali pojazd testowy na bazie modelu Jeep Cherokee, który będzie poruszał się po chińskich autostradach w sposób częściowo zautomatyzowany. Pojazd służący do testów jest wyposażony w szereg części i rozwiązań Boscha - m.in. pięć czujników radarowych średniego zasięgu, wielofunkcyjną kamerę identyfikującą otoczenie, układ ESP i elektryczny układ wspomagania kierownicy.
- Autonomiczna jazda jest dla firmy Bosch tematem o globalnym zasięgu - powiedział dr Rolf Bulander, członek zarządu spółki Robert Bosch GmbH i prezes sektora Mobility Solutions. Po testach w Niemczech, USA i Japonii przyszedł czas na Chiny. Każdego roku w Chinach produkuje się ok. 28 milionów samochodów i jest to największy rynek motoryzacyjny na świecie. Z badania przeprowadzonego przez Boscha w sześciu krajach wynika, że 74 proc. ankietowanych Chińczyków opowiedziało się za szybkim wdrożeniem autonomicznej jazdy. Dla porównania w Niemczech opowiedziało się za tym 33 proc. ankietowanych, a w USA 31 proc.
Bosch odnotowuje wzrost w Chinach
Autonomiczne samochody to zaledwie jeden z potencjalnych obszarów wzrostu spółki Bosch w Chinach. Na targach Auto Shanghai Bosch na przykładzie pojazdu koncepcyjnego pokazuje, w jaki sposób dzięki integracji z internetem samochód może pełnić funkcję nie tylko środka transportu, ale także osobistego asystenta kierowcy. Nowoczesne zestawy wskaźników i koncepcje obsługowe pomogą w wydobyciu wszystkich zalet autonomicznej i zintegrowanej jazdy oraz umożliwią w przyszłości prowadzenie samochodu w bezpieczny sposób. Bosch jest dobrze przygotowany na dalszy wzrost także w obszarze układów napędowych i elektryfikacji. Dzięki zindywidualizowanym koncepcjom układów wtrysku do silników benzynowych i Diesla, systemowym rozwiązaniom dla samochodów hybrydowych i elektrycznych oraz kompleksowej ofercie dla samochodów zasilanych gazem, Bosch może pomóc chińskim producentom spełnić wymagania normy emisyjnej China6.
Wzrost sektora Bosch Mobility Solutions w 2016 r.
Chiny są dla Grupy Bosch ważnym rynkiem. W 2016 r. obroty koncernu ze sprzedaży rozwiązań w obszarze mobilności osiągnęły w Chinach poziom 66,3 mld CNY (9 mld euro). Oznacza to wzrost o 23,5 proc. w porównaniu do roku 2015. W tym samym okresie chiński rynek motoryzacyjny zwiększył obroty o 14 proc. - Chiny są i pozostaną dla nas synonimem wzrostu - powiedział Bulander. - 20 proc. naszych ubiegłorocznych obrotów w sektorze Mobility Solutions osiągnęliśmy właśnie tutaj, w Chinach. Bosch zatrudnia w sektorze Mobility Solutions w Chinach ponad 34 tys. pracowników w 21 zakładach produkcyjnych, spośród których 4 600 konstruktorów pracuje w 12 centrach technologicznych.
(ik)
Źródło i fot. Bosch