2017-04-18

Bridgestone do motocykli

 

Wszyscy właściciele amerykańskich maszyn z widlastym silnikiem V-twin są całkowicie w nich zakochani. Aby to zrozumieć, wystarczy popatrzeć, posłuchać i przejechać się. Nic nie przebije satysfakcji z jazdy, podczas której wszystko jest perfekcyjne. Takim wymaganiom musi sprostać także nowa opona opracowana przez Bridgestone - Battlecruise H50.

Ogumienie zadebiutowało na targach Intermot 2016 na maszynie Harley-Davidson Forty-Eight. Opona Battlecruise H50 została stworzona z najwyższej jakości materiałów oraz oparta na wypracowanych przez koncern zaawansowanych technologiach, dzięki czemu zapewnia stateczność, kontrolę oraz przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni, a także długą żywotność bieżnika.

Jest to możliwe dzięki zastosowaniu opatentowanej przez Bridgestone technologii Ultimate-EYE (U-EYE), która pozwala uzyskać bardzo szczegółowy obraz powierzchni styku gumy i podłoża oraz powstałych wskutek tego naprężeń dla różnych prędkości, obciążeń i kątów, zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Podczas testów wykonanych zgodnie z nią inżynierowie mogli precyzyjnie określić, jak opona zachowuje się w kontakcie z nawierzchnią, by w konsekwencji jeszcze skuteczniej zoptymalizować jej kształt. Battlecruise H50 to dopiero druga opona (po Battlax Hypersport S21), która wykorzystuje tę technologię.

Powierzchnia styku opony Battlecruise H50 jest większa, a nacisk rozłożony bardziej równomiernie, co pozytywnie wpływa na sprawność i precyzję pokonywania zakrętów. Przeprowadzone przez Bridgestone testy wykazały, że siły działające na kierownicę są znacznie niższe dla Battlecruise H50 w porównaniu ze zbliżonymi rodzajami opon1.

Użytkownicy V-ek po założeniu opony H50 nie muszą liczyć kilometrów, ponieważ założeniem producenta było stworzenie opony znacznie bardziej trwałej w porównaniu z modelami innych renomowanych marek2. Aby uzyskać ten efekt, poszerzony został profil czoła tylnej opony, a także opracowana nowa mieszkanka bieżnika. Użytkownik opony może także cieszyć się bardzo dobrym tłumieniem drgań i wstrząsów, które są możliwe dzięki zoptymalizowaniu pionowej sztywności przedniej opony.

Battlecruise H50 jest dostępna w sprzedaży w czterech rozmiarach na przednie i tylne koło.

1) W porównaniu z oponami Dunlop stanowiącymi oryginalne wyposażenie. Rezultaty uzyskane na podstawie wewnętrznych testów na torze w Japonii w lipcu 2016 r. dla rozmiarów 130/90B16 i 150/80B16

2) W porównaniu z oponami Dunlop stanowiącymi oryginalne wyposażenie. Rezultaty uzyskane na podstawie wewnętrznych testów na torze w Japonii w lipcu 2016 r. dla rozmiarów 130/90B16 i 150/80B16

(ik)

Źródło i fot. Bridgestone

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń