Amerykański koncern rozszerza wielokrotnie nagradzaną linię ogumienia Wrangler o nowy model, All-Terrain Adventure. To propozycja dla miłośników jazdy terenowej, którzy poszukują solidnej i trwałej opony, znakomicie sprawdzającej się także podczas codziennych podróży szosowych. Dzięki tej wszechstronności, kierowca może w każdej chwili zjechać z asfaltu i cieszyć się jazdą w terenie.
Wzrost popularności SUV
Pojazdy z segmentu SUV-ów zyskują coraz większą popularność w całej Europie, czego wyrazem jest notowany od 2012 r. znaczny wzrost ich produkcji1. W 2016 r. 2 zarejestrowano 15,14 miliona tego rodzaju samochodów, czyli o 6,5 proc. więcej niż w roku poprzednim. Sprzedaż SUV-ów stanowiła największy udział w rynku motoryzacyjnym w Europie i wynosił około 25 proc. Innymi słowy, co czwarty samochód sprzedawany w Europie to SUV. Z myślą o ich użytkownikach opracowano ogumienie Wrangler All-Terrain Adventure, które pozwala cieszyć się jazdą zarówno w terenie, jak i na asfalcie, ale gwarantuje większe możliwości offroadowe niż typowe opony do samochodów klasy SUV.
Trwała opona do jazdy w terenie
Struktura opony Wrangler All-Terrain Adventure została wyposażona w bardzo mocne warstwy z włókna Kevlar®, które wzmacnia bieżnik, zapewnia trwałość, zapobiega przebiciom i uszkodzeniom, dając tym samym poczucie pewności podczas jazdy poza asfaltem. Co więcej, zastosowana w oponie technologia Durawall™ dodatkowo zwiększa odporność ściany bocznej na przebicia i uszkodzenia.
Z kolei nowe, otwarte klocki barkowe pomagają usuwać błoto z bieżnika, poprawiając tym samym trakcję w terenie.
Przyczepność i panowanie nad jazdą
Zastosowanie krawędzi tnących w bieżniku opony zwiększa kontakt z nawierzchnią, zapewniając lepszą przyczepność, a tym samym pewność prowadzenia i hamowania.
Wydłużone przebiegi
Inżynierowie Goodyear zoptymalizowali wzór bieżnika, by zapewnić równomierny rozkład ciśnienia w oponie, czego wynikiem jest znakomita żywotność i świetne osiągi na drodze. Potwierdzają to testy DEKRA, które wykazują, że Wrangler All-Terrain Adventure jest średnio o 37 proc. lepsza pod względem przebiegów niż inne testowane opony3.
Nowy model będzie dostępny w 27 rozmiarach i jest przeznaczony do pojazdów takich jak: Land Rover Defender, Jeep Wrangler, Mercedes G-Class, Toyota Hilux, Toyota Land Cruiser lub Volkswagen Amarok.
Dostępne rozmiary |
235/75 R15 109 T XL |
205/ R16 C 110/108 S |
225/70 R16 103 T |
205/70 R15 100 T XL |
225/75 R15 102 T |
215/70 R16 104 T XL |
225/75 R16 104 T |
215/80 R15 C 111/109 T |
255/70 R15 C 112/110 T |
245/70 R16 C 111/109 T |
265/70 R16 112 T |
245/75 R15 C 109/107 S |
265/75 R15 C 113/111 T |
265/65 R17 112 T |
255/55 R18 109 H XL |
LT235/85 R16 120/116 Q * |
255/55 R19 111 H XL |
LT245/75 R16 114/111 Q * |
255/65 R17 110 T |
LT265/75 R16 112/109 Q * |
255/70 R16 111 T |
235/65 R17 108 T XL |
265/60 R18 110 H |
235/70 R16 109 T XL |
265/70 R17 115 T |
205/75 R15 102 T XL |
245/65 R17 111 T XL |
1) Na podstawie danych wewnętrznych
2) Na podstawie danych wewnętrznych, Kevlar® jest zarejestrowanym znakiem towarowym E.I. du Pont de Nemours and Company
3) Montowane na przedniej i tylnej osi, w porównaniu ze średnimi osiągami trzech produktów konkurencji w segmencie SUV/4x4. Testowane przez Dekra w grudniu 2016 na zlecenie Goodyear. Samochód testowy: Toyota Hilux 2.4- 4x4, rozmiar opony 265/65 R17 112T/S. Miejsce testów: Centrum Testowe Dekra (FP01B), Francja. Raport/Numer testu 16CPB34-389. Minimalna wysokość bieżnika = 1.6 mm dla wszystkich rowków. Na przedniej osi Wrangler AT/A jest o 49 proc. lepsza, a na tylnej osi Wrangler AT/A jest o 25 proc. lepsza niż średnia konkurentów, zatem średnio opona jest o 37 proc. lepsza niż średnia testowanych opon konkurentów.
(ik)
Źródło i fot. Goodyear