Dunlop może świętować pełen sukcesów sezon 2016. Podczas zakończonych niedawno targów motoryzacyjnych w Genewie na stoisku marki można było zobaczyć zwycięskiego Astona Martina Vantage z Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA.
W pierwszym sezonie współpracy z Dunlop Motorsport zespół Aston Martin Racing zdobył dwa tytuły w WEC. Nicki Thiim i Marco Sørensen sięgnęli po Puchar Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA dla kierowców klasy GT, a następnie team zdobył Trofeum Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA w klasie zespołów GTE Pro.
Aston Martin postanowił nawiązać współpracę oponiarską z Dunlopem, aby zyskać przewagę konkurencyjną nad nowym zespołem Ford GT oraz uznanymi rywalami: Ferrari i Porsche.
- Dunlop okazał się wzorcowym partnerem - przydzielił nam na stałe inżynierów, którzy po każdym wyścigu prowadzili dogłębne analizy i testy - powiedział Paul Howarth, szef zespołu Aston Martin. - Wszystko to jest wsparte nieustannym kontaktem telefonicznym z ekspertami marki. Współpracowałem ze wszystkimi znanymi firmami oponiarskimi w zakresie programów testowych i przeważnie na początku współpracy pojawiały się przeszkody, tymczasem w przypadku Dunlopa ich nie było.
Marka została również wybrana przez zwycięzcę klasy LMP1 Privateer Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA, (Rebellion) i zwycięzcę klasy LMP2 (Alpine). W tych prototypowych klasach firma spodziewa się dużych postępów w zakresie osiągów w sezonie 2017, ponieważ nowe przepisy dla klasy LMP2 umożliwią przygotowanie mocniejszych samochodów o zwiększonej sile dociskowej. Stawia to nowe wyzwania producentom ogumienia w wyścigu, w którym trwałość opony i jednolitość osiągów są kluczowymi elementami wpływającymi na końcowy sukces.
Dunlop testował opony na torach Sakhir (Bahrain), Sebring (USA), Aragon (Hiszpania) i Paul Ricard (Francja) od końca sezonu 2016. W przypadku najnowszych samochodów klasy LMP2, dzięki nowym przepisom i całkowicie nowej specyfikacji opon Dunlop, czasy okrążeń zbliżyły się do wyników osiąganych przez zaawansowane samochody klasy LMP1 zaledwie cztery sezony temu.
Nowy sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA rozpocznie się na torze Silverstone (Wielka Brytania) 16 kwietnia.
(ik)
Źródło i fot. Goodyear