NOWOŚCI RYNKOWE

Opony letnie do aut osobowych i dostawczych

CONTINENTAL

PremiumContact 6

Nowa PremiumContact 6 z powodzeniem wypełnia lukę pomiędzy ogumieniem do samochodów sportowych a oponami do aut klasy średniej i luksusowych. Podczas projektowania tego modelu inżynierowie skoncentrowali się przede wszystkim na stworzeniu ogumienia, które zagwarantuje bezpieczeństwo bez kompromisów i pewność prowadzenia w całym cyklu życia opony, a także nada sportowy charakter każdemu pojazdowi. Model stopniowo będzie zastępował docenione przez kierowców i ekspertów opony ContiPremiumContact 5 oraz ContiSportContact 5. Dzięki innowacyjnej mieszance siliki i technologii bieżnika nowa letnia opona Continental zapewnia lepsze właściwości prowadzenia, a także zmniejszoną emisję hałasu (redukcja o 1 dB). Dzięki zastosowaniu nowej mieszanki zawierającej łańcuchy polimerów, które zapewniają lepszy kontakt ogumienia z nawierzchnią oraz wyższą trwałość bieżnika, przebieg został wydłużony o ponad 15 procent. Jednocześnie PremiumContact 6gwarantuje doskonały poziom bezpieczeństwa potwierdzony kategorią “A” w hamowaniu na mokrej nawierzchni - dla wszystkich rozmiarów, we wszystkich segmentach pojazdów. Ponadto, PremiumContact 6 zapewnia jakość prowadzenia zarezerwowaną do tej pory wyłącznie dla samochodów sportowych. Aby to osiągnąć wykorzystano sprawdzoną konstrukcję barku, która została zastosowana w oponie sportowej SportContact 6, i połączono ją z asymetrycznym bieżnikiem z zaawansowanym systemem makrobloków. Nowa opona wyraźnie przewyższa swoje poprzedniczki - ContiPremiumContact 5 oraz ContiSportContact 5 - pod względem bezpieczeństwa, komfortu i jakości prowadzenia, a także oporów toczenia oraz przebiegu. Najlepszym potwierdzeniem doskonałej jakości i właściwości tego modelu jest uznanie ekspertów. Nowa letnia opona PremiumContact 6, mimo iż trafiła na rynek dopiero na początku 2017 roku, już zwyciężyła w teście opon przeprowadzonym przez niemiecki magazyn motoryzacyjny Auto Bild. Spośród 52 testowanych modeli w rozmiarze 225/50 R17, ogumienie Continental uzyskało najlepsze wyniki w hamowaniu zarówno na mokrej i suchej nawierzchni. www.continental-opony.pl

DĘBICA

Presto UHP2

Dębica wprowadza najnowszą oponę letnią klasy UHP - Presto UHP2. Dzięki zaawansowanym technologiom, ogumienie oferuje długie przebiegi wymagającym kierowcom, poszukującym bardzo dobrych osiągów za konkurencyjną cenę. Konstrukcja bieżnika Presto UHP2 wyróżnia się dużą liczbą ostrych krawędzi (po 340 na oponę), które przecinają warstwę wody na drodze, czego rezultatem jest bardzo dobre prowadzenie i hamowanie na mokrych nawierzchniach. Ponadto zaokrąglone części barkowe bieżnika zaprojektowano tak, aby skutecznie rozpraszały wodę, co zmniejsza ryzyko aquaplaningu. Przełożenie zastosowanych technologii na doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni oraz bardzo wysoką skuteczność hamowania potwierdzają oceny na europejskiej etykiecie opon. Wszystkie wprowadzone w tym roku na rynek rozmiary Presto UHP2 będą posiadały w tym zakresie najwyższą kategorię A. Konstrukcja Uniform Contact Pressure, rozkłada ciśnienie powietrza w strefie kontaktu z nawierzchnią, czego wynikiem jest równomierne zużycie bieżnika, a tym samym długie przebiegi. Ponadto, poprawione parametry oporów toczenia obniżają zużycie paliwa, regulując rozpraszanie energii na styku opony z obręczą. Dodatkowo asymetryczny wzór bieżnika ze sztywniejszym żebrem zewnętrznym zapewnia doskonałe właściwości hamowania na suchej nawierzchni. Wysoka jakość ogumienia polskiej marki znalazła swoje odzwierciedlenie w wynikach przedstawionych na europejskiej etykiecie opon. Wszystkie dostępne na rynku modele Presto UHP2 uzyskały najwyższą kategorię w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni (A) oraz hałasu zewnętrznego (jedna czarna fala). Dodatkowo w zależności od rozmiaru produkt uzyskał ocenę od B do E w zakresie efektywności paliwowej. Nowa Dębica Presto UHP2 będzie dostępna w 21 rozmiarach pokrywających około 63 proc. segmentu letnich opon UHP. Więcej informacji udziela alena_mialeszka@goodyear.com

DUNLOP

Sport Maxx Race 2 do Porsche 911 GT3

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie Dunlop zaprezentował nową oponę - Sport Maxx Race 2. Została ona opracowana we współpracy z Porsche, aby sprostać wyśrubowanym wymaganiom nowej 911 GT3. Pierwsza generacja opon Sport Maxx Race montowana była na poprzednim modelu GT3. Dziś Dunlop kontynuuje tradycję wyposażania samochodów niemieckiej marki w swoje specjalistyczne ogumienie. Opona doskonale wspiera samochód w pełnym zademonstrowaniu jego możliwości na drodze. Wybierając Dunlopa do współpracy przy opracowaniu ogumienia, które doskonale dopasuje się do najnowszej 911 GT3, Porsche postawiło dwa wymagania: stworzyć oponę, która zapewni znakomite osiągi na suchej nawierzchni i najkrótsze czasy okrążeń na torze. Kluczem do zapewnienia najkrótszych czasów okrążeń jest przyczepność i precyzja kierowania. Optymalizując kształt opony, Dunlop zrównoważył rozkład ciśnienia na powierzchni styku, co dało lepszą reaktywność podczas pokonywania zakrętów i większą precyzję kierowania. Inspirowana wzmocnieniami strukturalnymi występującymi w przyrodzie, opona Sport Maxx Race 2 wyróżnia się mostkami między rowkami, które zwiększają sztywność. Lekka konstrukcja wzmacniająca umożliwiła zmniejszenie objętości gumy, dzięki czemu powstała sztywniejsza i lżejsza opona o obniżonej do minimum masie. Nowo opracowana Sport Maxx Race 2 jest wykonana z wyjątkowej mieszanki, pochodzącej z opon wyścigowych, co jest kluczowym czynnikiem poprawiającym osiągi. Wyścigowa mieszanka nagrzewa się szybciej niż standardowe mieszanki, poprawiając tarcie między oponą a drogą, co zapewnia ekstremalną przyczepność i trwałą stabilność podczas prowadzenia samochodów o dużej mocy. www.dunlop.eu

FULDA

SportControl 2

Jest to nowa letnia opona klasy UHP w portfolio Fuldy, zapewnia jeszcze lepsze osiągi na mokrych i suchych nawierzchniach. W rezultacie marka, po raz kolejny oferuje, zaawansowaną niemiecką technologię po przystępnej cenie, bez kompromisów w dziedzinie osiągów. Projektując zaawansowany wzór bieżnika, który optymalizuje powierzchnię kontaktu opony z drogą i równomiernie rozprowadza ciśnienie w ogumieniu, inżynierom udało się osiągnąć krótki dystans hamowania na suchej nawierzchni. Dzięki zredukowanej podatności na odkształcenia, osiągniętej poprzez zastosowanie szerokiej i sztywnej części barkowej, opona zapewnia większą precyzję kierowania, umożliwiając osiągnięcie wysokich osiągów na suchej nawierzchni. Ponadto liczne rowki AquaFlow umożliwiają szybkie usuwanie wody, zapewniając trakcję na mokrej nawierzchni. Mieszanka gumowa na bazie krzemionki poprawia panowanie nad pojazdem na tego rodzaju powierzchni. Doskonałą przyczepność SportControl 2 na mokrej nawierzchni potwierdzają oceny na europejskiej etykiecie opon. Ponad 75 proc. rozmiarów, które wejdą do sprzedaży do czerwca będzie posiadało w tym zakresie najwyższą kategorię A. Nowa opona oferuje kierowcom poczucie pewności podczas jazdy na mokrej i suchej nawierzchni, a także znakomity stosunek ceny do jakości. Opona wyróżnia się zoptymalizowaną powierzchnią kontaktu z nawierzchnią i kształtem komory, dzięki czemu zużycie bieżnika jest równomierne, a opona osiąga dłuższe przebiegi. Konstrukcja ogumienia o obniżonej wadze oraz zastosowanie nowej mieszanki gumowej zapewniają mniejsze straty energii, co przekłada się na mniejsze opory toczenia, a tym samym niższe zużycie paliwa. Nowa opona SportControl 2 będzie dostępna w 48 rozmiarach i pokrywa 72 proc. segmentu. Więcej informacji i materiałów wizualnych na stronie http://news.goodyear.eu

PIRELLI

P Zero i Winter Sottozero

To opony z nowej, kolorowej edycji znanych modeli Pirelli. Powstały z innowacyjnych materiałów gwarantujących zachowanie żywych i trwałych barw. Podobnie jak w standardowych wersjach, kierowcy będą mieć dostęp do różnych opcji, jeśli chodzi o zmianę opon, wraz z możliwością łączenia kolorów i czujników. Opony dostępne są w przedsprzedaży w ramach gamy P Zero i Winter Sottozero dla segmentu prestiż, od rozmiaru 19 cali w górę. Gama zostanie następnie rozszerzona o samochody z segmentu premium. Opatentowana technologia łączy również inne systemy Pirelli, jak np. PNCS (system redukcji szumów), run-flat oraz Seal Inside (technologia pozwalająca oponie samodzielnie się naprawić w przypadku jej przebicia). Podstawowymi kolorami edycji będą czerwony, żółty, biały i srebrny. Poza tym dostępny będzie każdy inny kolor na życzenie. W opracowaniu opon wykorzystane zostały doświadczenia zdobyte w Formule 1. Użyty nowy materiał stanowi barierę ochronną pozwalającą zachować blask koloru i uniknąć blaknięcia spowodowanego upływem czasu i użytkowania, bez wpływu na osiągi. Pierwsza kolorowa edycja opon P Zero zadebiutowała już jako gama opon koncepcyjnych do supersamochodów Pagani, Lamborghini i McLaren, a latem będzie dostępna również dla takich marek jak Ferrari, Aston Martin, Porsche i Bentley (czytaj też w dziale Technologie). www.pirelli.com/tyre/pl

POWERTRAC

VanTour

To letnie opony do samochodów dostawczych dostępne w najpopularniejszych rozmiarach od 12 do 16 cali. Charakteryzują się dobrymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni - klasa C dla wszystkich dostępnych rozmiarów. Trzy szerokie rowki obwodowe oraz bloki barkowe zapewniające doskonałą stabilność jazdy i trakcję w każdych warunkach drogowych. Sztywne żebra barkowe przyczyniają się do znakomitego prowadzenia na suchych nawierzchniach, a poprzeczne rowki na blokach opony w okolicy barkowej redukują ryzyko aquaplaningu, zwiększając bezpieczeństwo jazdy na mokrym podłożu. Charakterystyczne ukształtowanie bieżnika w centralnej części opony znacznie redukuje wibracje i zapewnia komfortową i cichą jazdę. Wzmocniona konstrukcja i specjalna, odporna na ścieranie mieszanka bieżnika gwarantują lepszą odporność na przebicia i wyższą nośność przy jednoczesnym zachowaniu dłuższej żywotności. Więcej informacji na stronie www.boma24.pl

SAVA

Intensa UHP 2

Sava wprowadziła do sprzedaży oponę Intensa UHP 2, oferującą poprawione osiągi na suchej i mokrej nawierzchni. Skuteczność hamowania jest kluczowym aspektem dla użytkowników letnich opon UHP, dlatego w ogumieniu Intensa UHP 2 zastosowano sztywne klocki barkowe. Proste, solidne klocki umożliwiają lepsze przenoszenie sił, co przekłada się na doskonałe parametry hamowania. Skupiono się również na poprawie prowadzenia na mokrej nawierzchni. Dzięki zoptymalizowanemu kształtowi komory, powierzchnia styku z drogą dostosowuje się do zmiennych sił zewnętrznych, dając kierowcy lepsze panowanie nad pojazdem na mokrej nawierzchni. W ramach ulepszeń konstrukcji opony, zoptymalizowano powierzchnię trącą, dzięki czemu zredukowano straty energii, co przełożyło się na zmniejszenie zużycia paliwa i wydłużenie przebiegów. Intensa UHP 2 zapewnia europejską jakość za przystępną cenę. Sava Intensa UHP 2 jest dostępna w 35 rozmiarach, pokrywających około połowę rynku letnich opon UHP. Więcej informacji o oponach Sava na stronie www.sava-tires.com

 

Opony SUV, 4x4

CONTINENTAL

CrossContact ATR

Producent wprowadził na polski rynek letnią oponę CrossContact ATR, przeznaczoną do pojazdów typu SUV oraz z napędem na cztery koła. Nowa opona zapewnia niezawodną przyczepność zarówno na asfalcie, jak i w terenie. CrossContact ATR zapewnia kluczowe dla użytkownika właściwości, czyli bezpieczne hamowanie na różnych rodzajach nawierzchni, znakomitą trakcję i przyczepność nawet w najtrudniejszych warunkach, długie przebiegi oraz odporność na przypadkowe uszkodzenia. W celu uzyskania dobrej przyczepności w terenie, inżynierowie wyposażyli CrossContact ATR w specjalne „zęby” między rowkami oraz zaprojektowali otwartą konstrukcję bieżnika z dużą liczbą ukośnych lameli, które zapewniają szybkie odprowadzanie wody. Taki wzór bieżnika zapewnia lepsze własności trakcyjne oraz niezawodną przyczepność na nieutwardzonym terenie. Aby zapewnić optymalne własności na różnych nawierzchniach zastosowano także specjalną mieszankę gumową o wysokiej zawartości siliki. W rezultacie, nawet na mokrych i śliskich drogach, nowa opona do SUV-ów ma bardzo dobrą przyczepność oraz umożliwia bezpieczne hamowanie. Przy jeździe po nierównych, kamienistych szlakach duże bloki bieżnika i trwała mieszanka gumowa zapewniają samoczynne wypychanie kamieni z rowków oraz wysoką odporność na przecięcia czy pęknięcia. Dzięki temu CrossContact ATR gwarantuje wysokie przebiegi, nawet jeśli jest regularnie wykorzystywana do jazdy terenowej. Konstrukcja nowej opony charakteryzuje się wytrzymałymi, mocno zarysowanymi na ścianie bocznej przedłużeniami bloków bieżnika, które mają na celu ochronę przed uszkodzeniami bocznymi. Wprowadzono również żebro ochronne chroniące felgę i oponę w przypadku kontaktu z krawężnikiem lub niebezpiecznymi przeszkodami w trudnym terenie. Ponadto, dzięki zastosowaniu małych łączników pomiędzy blokami na barkach ograniczony został hałas generowany przez toczącą się oponę. CrossContact ATR jest obecnie dostępna w 21 rozmiarach, od 15 do 20 cali, w szerokościach od 205 do 275 mm oraz z profilami pomiędzy 40 a 80 i jest homologowana do prędkości 240 km/h do szerokiej gamy SUV-ów i pojazdów z napędem na cztery koła. Przy podziale droga/teren równym 70/30 procent. CrossContact ATR plasuje się pomiędzy klasycznymi oponami terenowymi, takimi jak ContiCrossContact AT (50/50), a produktami przeznaczonymi do jazdy po drogach, takimi jak ContiCrossContact LX 2 (80/20) oraz PremiumContact 6 (100/0). www.continental-opony.pl

Opony całoroczne do aut osobowych i dostawczych

PRESA

PWA

W nadchodzącym sezonie letnim na polskim rynku debiutuje nowa marka ekonomicznych opon osobowych Presa. Od kwietnia br. w sprzedaży dostępny jest pierwszy model, całoroczna opona PWA. ITR CEE wprowadza na polski rynek nową markę z segmentu ekonomicznego. Ogumienie Presa jest propozycją dla kierowców ceniących komfort cichych podróży i bezpieczeństwo jazdy w przystępnej cenie. Produkowane w Tajlandii i na Tajwanie opony tej marki zdobyły już popularność w USA, Australii oraz w wielu krajach europejskich i azjatyckich. Opony produkowane są przez tajwański koncern Maxxis. Debiutujący tej wiosny w Polsce model całorocznej opony PWA charakteryzują zrównoważone i zoptymalizowane parametry. Opona spełnia wszystkie wymagania dla ogumienia całorocznego i zimowego, co potwierdza oznaczenie M+S oraz symbol alpejski - 3PMSF. Bezpieczeństwo i przyczepność na śniegu zapewniają lamele 3D, a także konstrukcja bieżnika odpowiedzialna za optymalną trakcję i balans między przyczepnością a niskimi oporami toczenia. Opona jest wyjątkowo trwała, co przekłada się na dłuższy przebieg. Zastosowane rozwiązania, takie jak bezzłączeniowa powłoka nylonowa, podwójne stalowe opasanie czy wzmocniona konstrukcja osnowy, zapewniają stabilność i precyzję jazdy także przy dużych prędkościach. Twarda mieszanka w stopce opony zwiększa sterowność na zakrętach i dynamiczne przyspieszanie, a zastosowanie specjalnej mieszanki krzemionki przekłada się na oszczędność paliwa. Model PWA wyróżnia także niski poziom hałasu generowanego w trakcie jazdy. Dzięki zastosowaniu przez producenta zaawansowanej technologii TNR (Tyre Noise Reduction), PWA jest jednym z najcichszych modeli opon całorocznych na rynku. Blisko 100 proc. oferowanych rozmiarów generuje hałas na poziomie jedynie 70 dB. Więcej informacji na stronie www.yokohama-online.pl

VREDESTEIN

Comtrac2

To kolejna generacja opony całorocznej, która wyrobiła sobie dobrą reputację wśród kierowców samochodów dostawczych i właścicieli małych samochodów ciężarowych dzięki wydajności, skuteczności na drodze, doskonałym właściwościom jezdnym i stabilności. W ciągu szesnastu lat od wprowadzenia Vredestein Comtrac firma Apollo Vredestein zdobyła ogromne doświadczenie w tej strefie rynku. Firmowi eksperci z dziedziny badań i rozwoju wykorzystali to doświadczenie do stworzenia opony całorocznej Vredestein Comtrac 2, wprowadzając szereg dodatkowych usprawnień. Nowa konstrukcja zapewnia jeszcze większą sztywność i uwzględnia szersze rowki podłużne oraz przy otwartej krawędzi. Ponadto nowa mieszanka bieżnika z krzemionką zapewnia zmniejszenie strat energii. Wyniki tych zmian są widoczne w praktyce: opona całoroczna Vredestein Comtrac 2 charakteryzuje się o 11,70 m krótszą drogą hamowania na mokrych nawierzchniach przy prędkości 80 km/h w porównaniu z równie imponującymi osiągami jej poprzedniczki. Nowa wersja zapewnia także o 10 proc. większą stabilność podczas jazdy z dużym obciążeniem i 5-procentową poprawę oporu toczenia. Nowa opona Vredestein Comtrac 2 znacznie podnosi poprzeczkę dla opon całorocznych w segmencie samochodów dostawczych i małych samochodów ciężarowych. www.vredestein.pl

Opony koncepcyjne

GOODYEAR

CityCube

To najnowsza opona koncepcyjna Goodyeara, zaprojektowana specjalnie do koncepcyjnego auta Toyota i-TRIL. Dzięki zaawansowanym czujnikom i wyjątkowej konstrukcji bieżnika CityCube jest w stanie rozpoznać szereg warunków drogowych i przekazywać dane o nich do pojazdu, wspierając tym samym działanie zaawansowanych systemów zapobiegania kolizjom. Na każdą oś Toyoty i-TRIL przeznaczony jest inny rodzaj opony. Przednie, przechylające się koła wyposażono w ogumienie typu Tall and Narrow o odwróconym kierunku bieżnika, inspirowane symetryczną konstrukcją opon motocyklowych. To rozwiązanie pomaga poprawić bezpieczeństwo jazdy oraz usuwa wodę sprzed większej, tylnej opony, co poprawia jej przyczepność. Tylne, asymetryczne ogumienie posiada solidniejszą część wewnętrzną zwiększającą stabilność w zakrętach. Dzięki nowej hologramowej fakturze opony i najnowocześniejszej technologii barwienia ściany bocznej udało się uzyskać wyjątkowy, zaawansowany i atrakcyjny wygląd ogumienia. Opona CityCube jest lekka i charakteryzuje się niskimi oporami toczenia, co jest szczególnie ważne w przypadku elektrycznych samochodów przyszłości. Zmniejszona objętość rowków przekłada się na dłuższe przebiegi i obniżony hałas (czytaj też w dziale Technologie).

 

 

Opony ciężarowe i autobusowe

BARKLEY

BL203+ HL

Jest to opona na oś kierującą z oznaczeniem M+S, odpowiednia do ciężarówek Euro 6. Już niedługo hurtownia Heuver będzie miała w swojej ofercie opony BL203 w czterech rozmiarach. Najnowsza BL203+ ma zwiększoną nośność (HL - High Load), a także oznaczenie M+S. To istotne właściwości, aby na wszystkich rynkach spełnić warunki, na wyższy nacisk na osie kierujące ciężarówek Euro 6. Nowe opony BL203+HL występują w rozmiarach 295/80 R22.5, 315/60 R22.5, 315/70 R22.5 i 315/80 R22.5. Więcej informacji na stronie www.heuver.pl

 

CONTINENTAL

Conti Urban HA3

Firma poszerzyła gamę opon do transportu pasażerskiego o nową oponę Conti Urban HA3 w rozmiarze 245/70 R19.5. Nowy model zapewnia o 20 proc. dłuższy okres eksploatacji, precyzyjne prowadzenie oraz niski poziom hałasu toczenia. Wysokie krawężniki, różne nawierzchnie dróg, częste zatrzymywanie się na światłach czy korki, są dużym wyzwaniem dla ogumienia na miejskich ulicach. Dlatego autobusy w transporcie publicznym wymagają pewnych i bezpiecznych rozwiązań, które sprostają przeszkodom napotykanym na trasie. By zapewnić ochronę przed otarciami oraz stabilność w zakrętach, Continental opracował specjalną gamę opon Conti Urban do autobusów miejskich, która została uzupełniona o nowy model Conti Urban 245/70 R19.5 zaprojektowany z myślą o autobusach średnich rozmiarów. Opona posiada wzmocnione ściany boczne oraz usztywniony kontur, dzięki czemu jest odporna na otarcia o krawężniki. Mieszanka gumowa wykorzystana w bieżniku zwiększa przebiegi opony nawet o 20 proc. w porównaniu ze zwykłą oponą regionalną, a głębokie lamelki zapewniają optymalną przyczepność nawet na bardzo mokrej nawierzchni przez cały okres eksploatacji. Ponadto karkas można poddać ponownemu bieżnikowaniu, a symbol M+S oznacza, że nadaje się do całorocznego użytku w wielu regionach Europy. Conti Urban HA3 245/70 R19.5 to opona, która łączy doskonałe prowadzenie i przyczepność, gwarantując przy tym komfort i bezpieczeństwo pasażerów oraz zapewnia długi okres eksploatacji i optymalne bezpieczeństwo jazdy autobusami miejskimi.

YOKOHAMA

BluEarth 110L

Opona przeznaczona jest na oś kierowaną pojazdów ciężarowych poruszających się po autostradach. Najnowszy model gwarantuje doskonałą przyczepność pojazdu, skracając drogę hamowania i zwiększając sterowalność, także na mokrej nawierzchni. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom opona 110L jest wyjątkowo trwała i zużywa się w sposób równomierny uzyskując długie przebiegi. W produkcji wykorzystano elementy innowacyjnej technologii BluEarth, stosowanej w oponach wysokiej wydajności do pojazdów osobowych i sportowych, której założeniem jest tworzenie opon zapewniających przyjemność prowadzenia i wywierających mniejszy wpływ na środowisko. W oponie BluEarth 110L zastosowano nowoczesne rozwiązania Spiraloop, stosowane w ogumnieniu przeznaczonemu na autostrady. Model wyróżnia solidna konstrukcja - perfekcyjnie równe, bezzłączeniowe opasanie zwiększa wytrzymałość barku opony i zapobiega nierównomiernemu zużyciu. Bieżnik pokryty został opatentowanym układem rowków CPES (Contact Pressure Equaliser Sipe), dzięki którym uzyskuje optymalną powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Udoskonalone parametry powierzchni styku dodatkowo przekładają się na dłuższą żywotność ogumienia. Opona jest mniej podatna na mechaniczne uszkodzenia dzięki falowanym nacięciom, znajdującym się w rowkach wzdłużnych. Dodatkowe mikro nacięcia SC-SIPE (Stress-Wear Control Sipe) zapobiegają nierównomiernemu zużyciu na brzegach żeber bieżnika. Opona BluEarth 110L dostępna jest w dystrybucji ITR CEE w rozmiarach: 355/50 R22.5 156L (parametry: C, C, 2, 73) oraz 315/60 R22.5 154/148L (parametry: C, B, 2, 72). Więcej na stronie www.yokohama-online.pl

 

UNIROYAL

FH 40

Nowa seria opon została opracowana z myślą o zaspokojeniu potrzeb firm transportowych i zapewnieniu stałych osiągów i bezpieczeństwa w ruchu regionalnym i na długich trasach. Opona FH 40 posiada lepsze właściwości na mokrej nawierzchni dzięki specjalnej technologii lameli we wzorze bieżnika. Wydłużone przebiegi wynikają za sprawą udoskonalonej mieszanki bieżnika, a równomierne zużywanie się zagwarantowane jest dzięki nowemu wzorowi bieżnika. FH 40 jest oponą ciężarową dedykowana na oś prowadzącą, należącą do ogumienia klasy średniej. Ilość płócien/przekładek wynosi 20PR. W zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni opona uzyskała klasę C, natomiast jej efektywność paliwowa zaklasyfikowano do klasy D. Emitowany hałas zewnętrzny wynosi 70 dB.

 

 

DH 40

W DH 40 poprawiono trakcję na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni dzięki zoptymalizowanemu wzorowi bieżnika. Za sprawą równomiernego zużywania się opony daje to w rezultacie większe przebiegi oraz wyższą wytrzymałość dzięki udoskonalonemu kordowi. Na ogumieniu DH40 M+S na oś napędową można poruszać się z maksymalną dopuszczalną prędkością do 130 km/h. Przekraczanie prędkości oznaczonej indeksem M jest niezalecane. Dopuszczalne obciążenie, które można przyłożyć na pojedyncze koło wynosi 2240 kg, natomiast przy zastosowaniu opony na tzw. bliźniaka, maksymalna ładowność każdej opony to 2120 kg na każde koło. Etykieta EU określa przyczepność na mokrej nawierzchni klasą C, jej opory toczenia określono klasą E. Emitowany przez oponę hałas to 75 dB, określony jako średni w trzystopniowej skali.

 

 

 

TH 40

Na oponie TH 40 można osiągnąć znacznie wydłużone przebiegi, wysoką odporność na przecinanie oraz lepsze własności na mokrej nawierzchni. Na ogumieniu TH40 M+S (na oś wleczoną) można poruszać się z maksymalną dopuszczalną prędkością do 100 km/h. Przekraczanie prędkości oznaczonej indeksem J jest niezalecane. Dopuszczalne obciążenie, które można przyłożyć na pojedyncze koło wynosi 1850 kg, natomiast przy zastosowaniu opony na tzw. bliźniaka maksymalna ładowność każdej opony to 1750 kg na każde koło. Etykieta EU określa przyczepność na mokrej nawierzchni klasą C, natomiast klasę efektywności paliwowej określono na D. Opona emituje niski hałas zewnętrzny wynoszący tylko 69 dB.

 

 

 

Opony przemysłowe

BKT

Multimax MP 527

To nowy wzór opony radialnej marki BKT zaprojektowana dla ładowarek w zastosowaniach przemysłowych. Opona odznacza się agresywnym bieżnikiem, który zapewnia doskonałą przyczepność w każdych warunkach eksploatacyjnych. Wzmocnione brzegi opony zapewniają wyjątkową stabilność. Multimax MP 527 posiada również wzmocnioną konstrukcję odporną na przebicia i przecięcia, a to dzięki zastosowaniu specjalnej mieszanki gumy zapewniającej niezwykłą trwałość i długą żywotność. Dostępna jest w rozmiarach: 340/80 R18, 400/70 R20, 400/80 R24, 440/80 R24, 460/70 R24, 500/70 R24, 440/80 R28. Więcej informacji na stronie www.agrorami.pl

 

 

MALHOTRA

MPT446

Opony wielozadaniowe MPT wyróżniają się dobrą trakcja we wszystkich warunkach pogodowych i dobrymi właściwościami samoczyszczącymi. Wytrzymałe i solidne warstwy poliamidowe zwiększające czas użytkowania a bieżnik odporny jest na przecięcia i pęknięcia zwiększając czas użytkowania. Opony dostępne są w rozmiarach: 10,5-18 131A8 / 126G 10TL, 12,5-18 136A8/ 131G 12 TL, 10,5-20 133A8/ 128G 10 TL, 12,5-20 137A8/ 132G 12 TL.

 

 

 

 

ML2 464 HD - SKIDSTEER - L2

Opony o niezwykle głębokim bieżniku i grubej powłoce, oferujące lepszą przyczepność oraz dłuższe użytkowanie. Specjalnie zaprojektowane obręcze chronią koło przed zniszczeniem w obszarze kołnierza koła. Wytrzymalsze warstwy zapewniają dodatkową nośność. Bieżnik odporny na przecięcia i pęknięcia chroni przed poślizgami. Dostępne w rozmiarach: 10,5-16,5 134A2 10 TL, 12,5-16,5 145A2 12 TL. Więcej informacji na stronie www.heuver.pl

 

 

Opony rolnicze

BRIDGESTONE

VT-Combine

Producent rozszerzył asortyment wysokowydajnych opon rolniczych klasy premium o całkowicie nową oponę VT-Combine. Opona została zaprojektowana pod kątem cyklicznych operacji polowych (CFO) i posiada lepszą charakterystykę ugięcia (IF), dzięki czemu oferuje większą aż o 20 proc. nośność w porównaniu z tradycyjnymi standardowymi oponami zgodnymi z normami ETRTO. Nowa, innowacyjna opona umożliwia pracę z prędkością 15 km/h, zamiast 10 km/h - właściwych dla opon tradycyjnych - co pozwala na efektywne wykorzystanie czasu podczas krytycznego okresu prac sezonowych. Opona charakteryzuje się wysoką nośnością, doskonałymi właściwościami trakcyjnymi, które wynikają z nowo opatentowanego wzoru bloków bieżnika, oraz zwiększoną trwałością i komfortem. Dzięki osiąganemu mniejszemu ugniataniu gleby, pomaga zwiększyć produktywność, chroniąc jednocześnie jej żyzną warstwę uprawną. Opona VT-Combine została opracowana tak, by wzmocnić jej stabilność i trakcję, nawet na mocno nachylonym terenie. Dzięki technologii IF opona ta może mieć mniejsze ciśnienie, co umożliwia rolnikom zwiększenie ładunku nawet o 55 proc. (norma IF CFO). Poza tym, gwarantuje doskonałą trwałość i długi okres użytkowania w warunkach dużych i stale zmieniających się obciążeń. Przyczynia się do tego wzmocniona konstrukcja osnowy, ściana boczna o dużej elastyczności oraz opatentowana solidna drutówka S-LINE. Sześciowarstwowa budowa opony eliminuje z kolei potrzebę użycia stalowego opasania, co zapewnia doskonałe amortyzowanie uderzeń, dobrą odporność na przebicia i łatwą naprawę. Stabilna i niezawodna trakcja na różnych nawierzchniach ułatwia prace żniwne nawet w trudnym terenie i niesprzyjających warunkach pogodowych. Innowacyjny wzór bieżnika i konstrukcja osnowy opon zostały zoptymalizowane tak, aby uzyskać komfort i bezpieczeństwo kierowcy pracującego na różnych typach kombajnów. Elastyczna ściana boczna pochłania wstrząsy, a dłuższe klocki bieżnika zapewniają płynność jazdy, nawet na drodze, bez nadmiernych wibracji czy hałasu. Opona VT-Combine sprawdza się także w przypadku innych rodzajów maszyn, takich jak silosokombajny, kopaczki do ziemniaków i buraków cukrowych. Opona jest obecnie dostępna w 11 rozmiarach. www.bridgestone.pl

Opony motocyklowe

METZELER

MC 360™

To opony, które dzięki swoim obiecującym właściwościom zwróciły uwagę miłośników off-roadu i mogą się pochwalić w swoim rodowodzie aż trzema rekordami świata. Na nich zostały ustanowione trzy rekordy świata podczas wspinaczki motocyklami Honda Africa Twin i CRF450RX na wulkan Nevado Ojos del Salado na granicy Argentyny i Chile: 1) Od zera do 5900 m n.p.m. w mniej niż 24 godziny; 2) 5960 m - maksymalna wysokość na motocyklu dwucylindrowym; 3) 5977 m - maksymalna wysokość osiągnięta na motocyklu w mniej niż 24 godziny. Africa Twin i CRF450RX zostały wyposażone w nowe opony Metzeler MC 360 ™ w prototypowych rozmiarach dla Africa Twin oraz w standardowych rozmiarach dla CRF450RX. Przygoda w Chile stanowiła ostatni i najbardziej poważny test nowych opon. Jego celem była ocena poziomu osiągów, zużycia, wszechstronności i odporności na przecięcia w ekstremalnych warunkach, przy temperaturze w zakresie od +40°C na pustyni w Copiapo do -15°C w Andach. Opony przebyły setki kilometrów po wszelkiego rodzaju nawierzchniach: asfaltach, osypiskach, dirtach, niekończących się połaciach piasku, dołach błotnych i taflach lodu, zapewniając wyjątkową wszechstronność, maksymalną stabilność w każdych warunkach, pewność trakcji i zmniejszone zużycie przy jednoczesnym znakomitym poziomie odporności na rozcięcia i rozdarcia. www.pirelli.com/tyre/pl

 

MITAS

MC 50

Nowe rozmiary MC 50 (80/100-17, 100/90-17 i 130/80-17) to wysokoprędkościowe opony diagonalne przeznaczone do motocykli Youngtimers oraz motocykli o niskiej i średniej objętości. Bieżnik kończy się jeszcze przed barkiem opony, co umożliwia uzyskanie optymalnego styku przy maksymalnych nachyleniach. Końcowym celem w tworzeniu mieszanki było uzyskanie największej możliwej przyczepności, bez względu na warunki pogodowe, oraz optymalnego zużycia. W skład mieszanek wchodzą najnowsze surowce, jak na przykład elastomery S-SBR i wysokoaktywne wypełnienia. Wszystkie nowe rozmiary są już dostępne na całym świecie.

 

 

 

C-19

W lutym 2017 r. marka wprowadziła trzy wersje nowego rozmiaru 90/100-21 popularnego wzoru C-19 do większych motocykli i pojazdów enduro. Nowe opony mają taki sam wzór bieżnika. Różnica tkwi w ciężkości i mieszance, co będzie można rozpoznać dzięki kolorowym liniom. Wersja z zieloną linią oznacza szczególnie miękką mieszankę powierzchni nośnej i lżejszy karkas, co gwarantuje doskonałą przyczepność zarówno na terenie twardym, jak i ekstremalnym enduro. Opona oznaczona za pomocą czerwonej linii jest odpowiednia do motocrossu, podczas gdy opona z żółtą linią może przykuć uwagę kierowców motocykli enduro. www.mitas-tire.com/pl/

 

 

Felgi i akcesoria

CMS

B1

Firma CMS proponuje na wiosnę 2017 kilka nowych rozmiarów i wzorów kolorystycznych swoich felg. Felga B1 jest już dostępna w rozmiarze 8.5x20 120/5 w wersji EH2+ ECE.

CMS C12

Felga oferowana jest w rozmiarach 15-17” i uzupełniona została o rozmiar 7.0x17 w rozstawach 112/5, 114.3/5 i 120/5. Wykonana jest w 3 wersjach lakierniczych: srebrnej (CS), czarnej matowej (MB) oraz czarnej z polerowanymi ramionami (DMB).

CMS C18

Obok dotychczasowego wykonania w wersji czarny mat z polerowanymi elementami (DMB) pojawi się wersja felgi czarny połysk (CBG). Dostępne rozmiary to: 7x16, 7.5x17 , 8x18 , 8,5x19 wszystkie w wersji EH2+.

CMS C20

Felga C20 uzupełni dotychczasowe wersje czarny mat polerowany (DMB) o nowy lakier tytanowy połysk (GG). Dostępna jest w rozmiarach 7x16, 7,5x17, 8x18, 8x19.

 

CMS C21

Ten wzór obręczy dostępny będzie również w rozmiarze 7.0x 16 w rozstawach 108/5, 112/5, 114.3/5.

 

 

CMS C22

Oferta felgi C22 została rozszerzona o nowy rozmiar 6.0x15 w wersjach 4 i 5 otworowych. Dodatkowo w rozmiarze 6.5x16 pojawi się wersja wzmocniona przeznaczona do pojazdów VAN. Kolejną nowością jest nowy rozmiar 8.0x18 EH2+ w aplikacjach 112/5 i 120/5. Wszystkie felgi C22 wykonane są w 3 wersjach kolorystycznych: srebrnej (SR), titan połysk (GG) oraz czarny połysk (CBG).  Więcej informacji na stronach: www.cms-wheels.de i www.rtec-hanse.pl

FELGEO.PL

Carbonado

Firma Global Traders weszła w wiosenny sezon z nowymi modelami felg aluminiowych. Felgeo.pl stwarza możliwość zakupu wszystkiego, co potrzebne do wymiany kół w jednym miejscu. Flagowa marka Carbonado zyskuje nowe modele podkreślające jeszcze bardziej niepowtarzalny charakter kolekcji. W sprzedaży m.in. do: aut marki BMW, model BK707 (Dynamite) w dwóch malowaniach w rozmiarze 18” MBM - polerowany czarny mat MGM - polerowany grafitowy mat. Do aut marki Audi, VW, Skoda, Seat, model BK628 (Warior) w rozmiarze 18” HB - hyper czarny. Do aut marki Hyundai, Toyota, Suzuki, Honda, Nissan model BK813 (Sunshine) w dwóch malowaniach w rozmiarze 16” MG - polerowany grafit MB - polerowany czarny. Do aut marki Mercedes Model BK912 (Dark) w rozmiarze 19” MBLP - matowy czarny plus polerowany rant. Więcej informacji na stronie www.felgeo.pl

RONAL

R56 do Audi Q5

To obręcz o atrakcyjnym, pięcioramiennym dizajnie. Przyciąga wzrok wyrazistymi liniami i dynamicznym wyglądem. Jest wyjątkowo łatwa w pielęgnacji. Jest również niezwykle uniwersalna oraz cechuje się najwyższą funkcjonalnością i jakością wykonania, odpowiadającą oryginalnemu wyposażeniu. Dostępna jest w wersjach o różnym rozstawie otworów i współczynniku odsadzenia ET, dzięki czemu pasuje do wszystkich popularnych modeli samochodów, a trzy dostępne kolory pozwalają na idealne dopasowanie kolorystyczne. Teraz Ronal R56 dostępna jest także do nowego Audi Q5, bez konieczności rejestracji. Do tego pojazdu obręcz ma kolory: krystalicznie srebrny, czarny mat i czarny mat-kopiowany przód. Oferowany rozmiar to 7.0x17 cali, o rozstawie otworów 5x112. www.ronalgroup.com/pl/

STYLAUTO

Lorinser Sport Service

Nowością firmy Stylauto, która od ponad 20 lat dystrybuuje na polskim rynku felgi prestiżowych marek, są obręcze niemieckiego tunera Mercedesów - firmy Lorinser Sport Service wykonane w ekskluzywnej technologii kucia. Szczegóły aktualnej oferty felg na www.stylauto.pl

                                                             

RS10

Felga dostępna jest w rozmiary 23x11”; w dwóch wariantach wykończenia.

                  

RS11

Dostępna jest rozmiary 20x9-10,5” oraz 21x9-11,5”; w dwóch wariantach wykończenia.

 

VT Pro

Firma wprowadziła na rynek własną markę VT Pro, która oferuje pełną ofertę profesjonalnego osprzętu montażowego do felg aluminiowych i stalowych renomowanych europejskich producentów. W jednym miejscu uzyskacie Państwo wsparcie sprzedażowe oraz techniczne dla asortymentu śrub, nakrętek (również do samochodów ciężarowych), szpilek piast, pierścieni centrujących do felg aluminiowych (wszystkich marek) czy zabezpieczeń przeciwkradzieżowych do kół. Firma oferuje te produkty również w wersji konfekcjonowanej tj. w zestawach, co ułatwi ich dalszą odsprzedaż na rynku detalicznym. Szczegóły oferty www.stylauto.pl

 

TIP-TOPOL

Nowa, poszerzona oferta śrub i nakrętek

Firma przygotowała ponad 30 nowych produktów, poszerzając tym samym dotychczasową ofertę śrub i nakrętek. Znalazły się w niej również zupełnie nowe, niedostępne wcześniej grupy produktów takie jak: śruby pływające do zmiany rozstawu o 2 mm, szpilki wbijane w piastę. Całość oferty można śledzić na stronie internetowej sklepu po adresem: http://sklep.tiptopol.pl/narzedzia-i-akcesoria-do-montazu-kol/sruby-i-nakretki-mocujace-do-felg.html

Maszyny, narzędzia, oleje

MAHLE

ArcticPRO ACX

Firma Mahle udowodniła, że urządzenia do serwisowania układów klimatyzacji można jeszcze udoskonalić, a wręcz zrewolucjonizować. Technologia Mahle - E3 (FILL, PUMP, CONNECT), czyni urządzenia ArcticPRO ACX jeszcze bardziej ekonomicznymi, ekologicznymi i efektywnymi. E3 FILL gwarantuje napełnienie układu w pojeździe niezależnie od temperatury otoczenia. E3 PUMP to specjalny automatyczny proces oczyszczania oleju w pompie próżniowej, który pozwala wydłużyć odstęp pomiędzy jego wymianami do 1000 roboczogodzin, co powoduje mniej przestojów i niższe koszty utrzymania. E3 CONNECT zapewnia pełny odzysk czynnika z węży oraz złączek. Opatentowane szybkozłączki uniemożliwiają zaciąganie powietrza do zbiornika w maszynie oraz zapobiegają stratom czynnika podczas odłączania ich od układu, generując realne oszczędności. Urządzenia dostępne są zarówno w wersji do obsługi czynnika R134a oraz R1234yf. Decydując się na model do obsługi starego czynnika producent zapewnia nam możliwość późniejszej konwersji urządzenia do obsługi nowego czynnika chłodniczego. Dystrybucją maszyn w Polsce zajmuje się firma Sosnowski z Gdańska. Więcej informacji na stronie www.sosnowski.pl

TOTAL

Quartz Ineo Long Life FE 0W-20 

To syntetyczny olej rekomendowany do najnowszych silników Grupy VW do zastosowania w najnowszych jednostkach benzynowych i wysokoprężnych spełniających normy emisji spalin Euro 6. Specyfikacja VW 508.00/509.00 opiera się na najnowszej klasyfikacji ACEA C5. Podstawową cechą tego oleju jest lepkość SAE 0W-20 i niski wskaźnik wysokotemperaturowych oporów ścinania HTHS wynoszący pomiędzy 2,6 mPa•s a 2,9 mPa•s. Ponadto, olej ten przeszedł pozytywnie testy laboratoryjne w Grupie VW na kompatybilność z uszczelnieniami (PV 3344) i na korozyjność (PV 1401/1425), a następnie próby na hamowni silnikowej, gdzie sprawdzany jest wpływ oleju na oszczędność paliwa (PV 1451) i żywotność oraz zatykania filtra DPF (PV 1485). Total Quartz Ineo Long Life FE 0W-20 wyróżnia się formułą ART (Age Resistance Technology), która w znacznym stopniu ogranicza degradację jakości i właściwości oleju podczas eksploatacji. Jego wzmocnione właściwości przeciwutleniające pozwalają na ograniczenie formowania się zanieczyszczeń w silniku i wydłużają żywotność jednostki napędowej.

 

WÜRTH

Wkrętak

Wkrętak z linii Zebra wyposażony w latarkę LED z grzechotką i magazynkiem na bity w uchwycie. Wyposażony jest w trzy ustawienia pokrętła regulacyjnego z łatwą zmianą kierunku podczas pracy, regulowany jedną ręką, 45 zębów, maks. moment obrotowy do 40 Nm. Uchwyt 2-komponentowy zapewnia optymalną ergonomię pracy. Dzięki regulacji uchwytu można używać go jako wkrętak standardowy z prostym uchwytem lub jako wkrętak z uchwytem pistoletowym pochylonym pod kątem 60°. Obszar roboczy jest zawsze dobrze oświetlony, światło pada bezpośrednio na śrubę.

 

Zestaw kluczy płaskooczkowych

Strona oczkowa z przegubem wykonana metrycznie ze stali chromowo-wanadowej. 12-kątny mechanizm zapadkowy posiada 72 zęby. Maksymalny moment zgodny z normą DIN 899 Nm. Strona prosta odchylona jest pod kątem 15°, strona oczkowa - przegub 180°, mocna główka zdolna jest do przenoszenia wysokiej wartości obciążeń. Luzowanie połączeń dokonujemy stroną płaską klucza, odkręcanie stroną oczkową. Uwaga: stronę oczkową należy stosować do już poluzowanych śrub i nakrętek. W zestawie dostępne jest 6 rozmiarów: SW 8, 10, 12, 13, 17, 19 mm. Więcej informacji na stronie www.wurth.pl

Opracowali: (dg), (pm)

Opisy produktów zamieszczane w tym dziale są opracowywane przez redakcję na podstawie informacji dostarczanych przez ich producentów lub dystrybutorów.

Zobacz cały numer PO 4/144 (Kwiecień 2017)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń