W BRANŻY: Oponiarskie premiery

Zawansowane technologie na Salonie w Genewie

 

Od 9 do 19 marca fani czterech kółek mogli podziwiać cały motoryzacyjny świat na 87. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Szwajcarska wystawa to jedna z najbardziej wyczekiwanych i obfitujących w premiery tego typu imprez w Europie.

Podobnie jak w ubiegłych latach, nie zabrakło nowości motoryzacyjnych, innowacyjnych rozwiązań i wielu dodatkowych atrakcji. Oczywiście można było spotkać również przedstawicieli naszej branży, którzy zaprezentowali swoje flagowe produkty, nowości i koncepty.

Apollo Vredestein wystawił się z kilkoma ciekawymi propozycjami. Pierwszą z nich była duża 22-calowa opona UHP Ultrac Vorti, drugą ogumienie wielosezonowe Comtrack 2 All Season. Ponadto na stoisku miały miejsce europejskie debiuty: Amazera 4G Eco oraz Apterra HT2.

Bridgestone w Genewie podkreślał m.in. swoje partnerstwo z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim, zwracając uwagę na innowacje w sporcie, jak i w produkcji opon. Zwiedzający mogli zobaczyć zaawansowane produkty, takie jak modele: DriveGuard oraz DriveGuard Winter, które umożliwiają kontynuowanie jazdy po przebiciu ogumienia nawet przez 80 km z prędkością do 80 km/h. Oprócz tego zwiedzający mogli zobaczyć Astona Martina DB11 wyposażonego w sportowe UHP Bridgestone Potenza S007. Zarówno ogumienie Potenza S001, jak i Turanza T001 były prezentowane na ekspozycji koncernu w strefie premium. Zaprezentowano również produkty marki Firestone. Wśród nich letnią Roadhawk, z bardzo dobrą przyczepnością na mokrej nawierzchni, oraz trwałe i komfortowe ogumienie do aut dostawczych model    Vanhawk 2.

Sport Maxx Race 2 to model zaprezentowany przez Dunlopa. Opona została opracowana we współpracy z Porsche, aby sprostać wyśrubowanym wymaganiom nowej 911 GT3. Pierwsza generacja opon Sport Maxx Race montowana była na poprzednim modelu GT3, a dziś Dunlop kontynuuje tradycję wyposażania samochodów niemieckiej marki w swoje specjalistyczne ogumienie. - Bardzo ucieszyła nas możliwość współpracy z zespołem odpowiedzialnym za opracowanie nowego Porsche 911 GT3, zaznaczył Martijn De Jonge, dyrektor marek opon osobowych Goodyear w regionie EMEA. - Ta współpraca dała nam możliwość dostarczenia opony, która doskonale wspiera samochód w pełnym zademonstrowaniu jego możliwości na drodze.

Falken na swoim stoisku przedstawił m.in. najnowszą oponę Ecorun A-A, a także najnowsze rozwiązania technologiczne: „gyroblade”, czyli technologię opon bez powietrza, oraz „silent core” - gąbkę wygłuszającą hałas emitowany przez oponę. Przedstawiciele opowiedzieli także o planach wyścigowych na 2017 rok i przygotowaniach do głównej imprezy, czyli 24-godzinnego wyścigu na Nürburgringu. 

Goodyear natomiast pokazał, jak może wyglądać opona w niedalekiej przyszłości. IntelliGrip Urban to koncepcyjna opona zaprojektowana dla przyszłych generacji autonomicznych pojazdów elektrycznych, które będą używane na zasadach współdzielenia na obszarach miejskich. - Mając na uwadze przede wszystkim pojazdy tworzone z myślą o przyszłych obszarach miejskich, przy projektowaniu opony IntelliGrip Urban skupiliśmy się na tych właściwościach technicznych, które maksymalizują okres eksploatacji i wydajności energetycznej. To właśnie te cechy są kluczowe dla dostawców „Mobilności jako Usługi”, którzy chcą oferować klientom większą wygodę transportu - powiedział Jean-Claude Kihn, prezes Goodyear w regionie EMEA.

A Micheliny Pilot Sport Cup 2 N1 mogliśmy oglądać na Porsche 911 GT3. Opony zostały zaprojektowane specjalnie do tego modelu, a cały proces wraz z dostosowywaniem ogumienia do wymagań Porsche zajął dwa i pół roku. W tym czasie powstało 350 prototypowych egzemplarzy opony, które były następnie testowane m.in. na torach Nürburgring w Niemczech oraz Nardo we Włoszech.  Pilot Sport Cup 2 N1 to ostatnia generacja opony stworzonej do jazdy po torze wyścigowym i dopuszczonej do użytku na drodze. Wyróżnia się ona bardzo wysokimi osiągami, stabilnością prowadzenia i sportowym charakterem, oferując kierowcom zarówno bezpieczeństwo, jak i przyjemność dynamicznej jazdy.

Pirelli zaprezentowało swoje dwie innowacje. Jedną z nich jest kolorowa edycja opon P Zero i opon Sottozero, które dzięki specjalnym technologiom gwarantują żywe i trwałe kolory. Użytkownicy będą mieć możliwość łączenia kolorów i czujników zgodnie z upodobaniami.

Drugą zaprezentowaną innowacją było Pirelli Connesso - platforma zintegrowana z P Zero oraz Winter Sottozero dostępnymi na rynku. Komunikuje się ona z kierowcą za pośrednictwem aplikacji dzięki czujnikowi wbudowanemu w wewnętrzną ścianę opony. System wykorzystuje czujnik zintegrowany z oponami Pirelli w celu poszerzenia zakresu informacji dostępnych w komputerach każdego samochodu (więcej w dziale Technologie).

Na stoisku Yokohamy zademonstrowano najlepsze modele opon, m.in. z flagowej serii sportowej Advan, w tym model Sport V105 - stworzoną z wykorzystaniem najnowszych technologii opracowanych na potrzeby wyścigów WTCC, czy najnowszą oponę sportową Advan A052 z homologacją drogową. Wśród prezentowanych modeli możaba było zobaczyć także osobową Advan Fleva V701 i przeznaczona do SUV-ów wszechstronna opona Geolander A/T G015 - które w tym roku zadebiutują na polskim rynku.

Krzysztof Krusiński

Fot. www.gims.swissen  i producenci

Zobacz cały numer PO 4/144 (Kwiecień 2017)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń