2017-03-28

Uniwheels podsumował 2016 r.

 

Uniwheels AG, niemiecki producent felg aluminiowych notowany na GPW w Warszawie, opublikował raport roczny za rok 2016. W minionym roku grupa sprzedała 8,761 mln felg w obu segmentach: OEM oraz Akcesoriów. Łącznie wzrost sprzedaży felg wyniósł 12 proc. w porównaniu do roku 2015.

W 2016 roku Grupa Uniwheels zanotowała 464,1 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 6,3 proc. rok do roku, głównie dzięki zwiększeniu wolumenu sprzedaży felg (o 12 proc. r/r), lepszemu miksowi produktowemu oraz cokwartalnemu dostosowywaniu cen felg w oparciu o ceny aluminium.

- Na wyniki całoroczne wpływ miały koszty uruchomienia nowego zakładu w Stalowej Woli - powiedział dr Karsten Obenaus, członek zarządu i dyrektor finansowy Uniwheels AG. - Jednak ogólny poziom kosztów operacyjnych wzrósł tylko nieznacznie - koszty materiałowe spadły o 2,4 proc., odzwierciedlając rynkowe zmiany poziomu cen aluminium. Wzrost przychodów ze sprzedaży, lepszy miks produktowy oraz dostosowywanie cen końcowych produktów w połączeniu z dyscypliną kosztową, przyniosły w efekcie wzrost zysku EBITDA do poziomu 70,2 mln euro, co oznacza wzrost o 19,6 proc. w porównaniu do roku 2015. O 1,7 p.p. poprawiła się również rentowność EBITDA osiągając poziom 15,1 proc.

K. Obenaus dodał, że zysk netto w całym roku wzrósł do 64,8 mln euro (+57,5 proc. r/r), a na jego poziom wpływ miały także wycena instrumentów pochodnych oraz niska efektywna stawka podatkowa.

- W segmencie OEM, czyli dostaw felg na pierwszy montaż do producentów samochodów, zbudowaliśmy znakomite relacje z klientami, skupiając się na segmencie premium oraz kontynuowaliśmy działania związane z dywersyfikacją naszej bazy klientów - zaznaczył dr Thomas Buchholz, prezes zarządu Uniwheels AG. - Struktura naszej sprzedaży pozwoliła wygenerować wartość dodaną dzięki większemu udziałowi felg o dużych rozmiarach, przeznaczonych głównie do zdobywających coraz większą popularność aut z segmentu SUV, oraz coraz większej ilości felg o bardziej skomplikowanych strukturach, oraz wykorzystujących technologie obniżające wagę felg, przeznaczonych do flagowych modeli samochodów premium.

Prezes zarządu poinformował również, że grupa zaproponowała Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy wypłatę dywidendy z zysku w wysokości 2 euro na akcję. Ta propozycja przekłada się na wskaźnik wypłaty dywidendy (dividend yield) w wysokości ponad 4 proc.

Wyniki finansowe Grupy Uniwheels za rok 2016

(w mln EUR, o ile nie podano inaczej)

2016

2015

+/-

Przychody

464,1

436,5

+6,3%

Wolumen sprzedaży felg (w tys. szt.)

8.761

7.822

+12,0%

EBITDA

70,2

58,7

+19,6%

Rentowność EBITDA (% sprzedaży)

15,1%

13,4%

+1,7PP

EBIT

52,1

43,9

+18,7%

Rentowność EBIT (% sprzedaży)

11,2%

10,1%

+1,1PP

Zysk netto

64,1

40,7

+57,5%

CAPEX

84,1

48,3

+74,2%

Zatrudnienie (# osób)

2.918

2.539

+14,9%

 

Perspektywy na 2017 r.

- W roku 2017 spodziewamy się utrzymywania popytu ze strony europejskich producentów samochodów - powiedział Karsten Obenaus. - Po osiągnięciu pełnych mocy produkcyjnych nowego zakładu w Stalowej Woli, spodziewamy się znaczących efektów synergii. Zakładamy, że sprzedaż felg w sztukach w 2017 r. wzrośnie pomiędzy 10 a 15 proc. r/r. Ponadto przewidujemy, że poziom przychodów Grupy wzrośnie między 14 a 19 proc., a biorąc pod uwagę wspomniane efekty synergii, przewidujemy, że zysk EBITDA wzrośnie między 15 a 20 proc. r/r.

(ik)

Źródło i fot. Uniwheels

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń