Opony przemysłowe bieżnikowane
GEYER&HOSAJA
GH-ADT
Kostkowa rzeźba bieżnika opony radialnej OTR GH-ADT o specjalnym kształcie i odpowiednio dobranej mieszance zastosowanej do jej produkcji istotnie wpływa na przedłużoną żywotność opony. Mocny głęboki bieżnik zapewnia doskonałą trakcję i własności jezdne przy zachowaniu wysokiej odporności na uszkodzenia w najtrudniejszych warunkach. Starannie wyselekcjonowane radialne karkasy przeznaczone do bieżnikowania opon pochodzą od producentów takich, jak: Michelin, Bridgestone i Goodyear. Powyższe cechy sprawiają, że opona GH-ADT znajduje szerokie zastosowanie w wozidłach i zgarniarkach. W ofercie firmy Geyer&Hosaja znajdują się opony GH-ADT w rozmiarach 23,5 R25 oraz 26,5 R25. Głębokości bieżników wynoszą odpowiednio: 44 i 50 mm. Więcej o prezentowanym bieżniku można przeczytać na stronie www.geyer-hosaja.com.pl .
Opony przemysłowe
SOLIDEAL
Hauler LT Port IND
Opona dedykowana jest w wielkiej mierze do wózków kontenerowych i urządzeń portowych. Została zbudowana w konstrukcji diagonalnej i dostępna jest w rozmiarach 14.00-24 28PR, 16.00-25 32PR oraz 18.00-25 40PR. W celu wydłużenia okresu eksploatacji oraz trwałości mechanicznej, opona produkowana jest z najwyższej jakości kauczuku naturalnego. Zastosowano w niej masywny, wyjątkowo głęboki bieżnik (IND4), a wzmocnienia ścian bocznych zwiększają odporność na uszkodzenia mechaniczne i dają całkowite zabezpieczenie rantu felgi. Prostokątny kształt przekroju opony wpływa na poprawę stabilności opony oraz pewność, bezpieczeństwo i komfort pracy operatora. Opona Hauler LT Port IND to najwytrzymalsze rozwiązanie do zastosowań w portach. Projekt powstał w celu wydłużenia okresu eksploatacji w aplikacjach portowych, ale także w górnictwie. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom ograniczono czas przestoju urządzeń z tytułu awarii ogumienia, a tym samym obniżono jednostkowe koszty godziny pracy maszyny. Więcej na www.camoplastsolideal.com .
Zobacz cały numer PO 11/88 (Listopad 2011)
BOTO
GCA-1
Jest to opona w klasie E3/L3 o konstrukcji radialnej, charakteryzująca się szerokim, masywnym wzorem bieżnika o właściwościach samooczyszczających i dobrej przyczepności. Zoptymalizowanie trakcji redukuje opory toczenia i ogranicza zużycie paliwa. GCA-1 w eksploatacji radykalnie zmniejsza wibracje, które mogą być odczuwalne przez operatorów i powodować uszkodzenie mechanicznych komponentów maszyny. Co więcej, powstrzymuje ona również drgania powodowane przez ciężkie ładunki i częste zmiany kierunku jazdy, dzięki większej powierzchni kontaktu z podłożem. Opona znajduje zastosowanie na ładowarkach, równiarkach oraz wozidłach przegubowych. Przeznaczona jest do prac ogólnobudowlanych i robót ziemnych związanych z przeładunkiem, rozładunkiem oraz transportem. GCA-1 gwarantuje doskonałą trakcję oraz stabilną i komfortową jazdę. Stalowe kordy zapewniają oponie ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi i długą żywotność. GCA-1 dostępna jest w następujących rozmiarach: 17,5R25; 20,5R25; 23,5R25; 26,5R25; 29,5R25; 29,5R29.
GCA-3
Opona radialna w klasie E3/L3 charakteryzuje się niekierunkowym wzorem bieżnika, gwarantującym doskonałą trakcję. Specjalnie opracowana formuła mieszanki gumowej użytej w procesie jej produkcji zapewnia odpowiednie odprowadzanie ciepła generowanego podczas pracy i nie dopuszcza do przegrzewania się opony. GCA-3 doskonale sprawdza się w transporcie, na miękkim i błotnistym podłożu. Jest powszechnie stosowana zarówno w górnictwie, jak i w budownictwie na wozidłach przegubowych i ładowarkach kołowych. Opona dostępna jest w dwóch rozmiarach: 26,5R25; 29,5R25. Więcej informacji na temat opon przemysłowych marki Boto można odnaleźć na stronie www.prius-otr.pl .
CONTINENTAL
ContiRT20
Dzięki nowemu systemowi TSR (Tubeless Sealing Ring), opona Continentala wyprzedza produkty konkurencji, osiągając większe przebiegi, lepsze spalanie i dużą mniejszą ilość awarii podczas codziennej, ciężkiej eksploatacji. Dzięki jakości oferowanej przez te opony, wózki widłowe pracują dłużej, a przestoje zajmują mniej czasu. Dłuższa żywotnością ContiRT20 to niższe koszty eksploatacji. Dokładna analiza parku maszynowego pokazuje, że żywotność ContiRT20 przekracza często średni czas 5000 roboczogodzin. Całkowity koszt eksploatacji został znacznie obniżony dzięki kolejnej zalecie ContiRT20 - mniejszemu zużyciu paliwa. W świetle stale rosnących kosztów energii, jest to jeden z kluczowych czynników decydujących o wyborze tej właśnie opony. ContiRT20 to przemysłowa opona radialna o znacznie głębszym bieżniku niż jej poprzedniczka. Gwarantuje to maksymalnie wydłużoną żywotność, nawet w najtrudniejszych warunkach. Konstrukcja bieżnika zapewnia dobrą trakcję, nawet na nieutwardzonych i nierównych nawierzchniach. Opona charakteryzuje się także niezwykle niskim oporem toczenia, co powoduje mniejsze zużycie energii. Wszystko to udało się osiągnąć bez obniżenia komfortu jazdy.