Ciężarowe i dostawcze

Opony ciężarowe zimowe

CONTINENTAL

HD Hybrid

W celu zagwarantowania maksimum bezpieczeństwa kierowcy oraz ograniczenia kosztów przewoźników, wszystkie oferowane przez firmę Continental opony na oś napędową do ciężarówek, posiadają homologację typu M+S. Rekomendowaną oponą, która spełnia wszystkie wymogi prawne regulujące jazdę w warunkach zimowych, jest opona Continental HD Hybrid. Hybrydowa konstrukcja bieżnika kwalifikuje ten model do zastosowania na  dalekich trasach oraz przy najróżniejszych zadaniach związanych z transportem lokalnym i dystrybucyjnym. Struktura bieżnika gwarantuje niezmiennie wysoki poziom trakcji również w warunkach zimowych, a także optymalne prowadzenie na mokrej nawierzchni. Ponadto, kształt zorientowany na minimalny opór toczenia stawia HD Hybrid w czołówce pod względem redukcji kosztów w swojej klasie.

HSR2 XL

Nowa opona na oś przednią dzięki nośności osi do 10 ton jest przystosowana do wykorzystania również w nadchodzącej generacji ciężarówek spełniających europejskie normy emisji spalin Euro 6. Do szczególnie ekonomicznych opon regionalnych na oś przednią - HSR2 w rozmiarze 385/65 R22.5, 315/70 R22.5 i 315/80 R22.5 dołączyła najnowsza wersja XL z maksymalną nośnością 10 ton na oś. Nowa opona XL jest odpowiedzią na wprowadzenie nowoczesnych silników Euro 6 z cięższymi systemami do oczyszczania gazów wydechowych. Dzięki zastosowaniu specjalnego procesu nawijania opasania, opona HSR2 XL jest szczególnie dobrze dostosowana do wykorzystania w pojazdach z wysoko usytuowanym środkiem ciężkości. HSR2 XL ma imponującą, sztywną strukturę, zmniejszony opór toczenia i znacząco wydłużony czas użytkowania. HTR2 w rozmiarze 385/55 R22.5 to odnowiony produkt przeznaczony do wykorzystania w zoptymalizowanych pod względem ładowności przyczepach i naczepach. Zmniejszenie profilu opony HTR2 do rozmiaru 55 pozwala na zwiększenie całkowitej wysokości naczepy o 35 milimetrów. Ta dodatkowa przestrzeń ładunkowa daje prawdziwą przewagę konkurencyjną w przypadku transportu kontenerów oraz innych dużych ładunków. W projekcie nowego typu opony szczególną uwagę zwrócono na przeniesienie zalet opon z rodziny HTR do nowych opon o niskim profilu. Opony przednie HSR2 XL są dostępne w rozmiarach: 385/65 R 22.5, 315/70 R 22.5 i 315/80 R 22.5. Opony do przyczep HTR2 do transportu dużych ładunków są dostępne w rozmiarze 385/55 R 22.5.

HSW2 Scandinavia

W nadchodzącym sezonie zimowym do szerokiej oferty opon Scandinavia dodanych zostanie pięć nowych rozmiarów. Nowe rozmiary 315/70 R22.5 XL, 315/60 R22.5 XL i 355/50 R22.5 XL dopełniają ofertę opon dla osi kierującej. Nowe opony zimowe ze specjalną, zwiększoną możliwością obciążania biorą pod uwagę rosnącą masę przyszłych silników Euro 6 z większą nośnością przedniej osi. Umożliwia to na przykład wykorzystanie nowych opon Continental HSW2 Scandinavia w rozmiarze 355/50 R22.5 XL w przypadku pojazdów o obciążeniu osi do 8 ton.  Dodane zostały trzy wersje XL dwóch nowych niskoprofilowych opon w rozmiarach 295/60 R22.5 i 315/60 R22.5 dla osi jezdnej. Wszystkie opony na oś kierującą z nowej serii Scandinavia 2 posiadają inteligentny wzór bieżnika, zapewniający optymalny kontakt z drogą na różnych nawierzchniach dzięki licznym rowkom wzdłużnym, poprzecznym i nacięciom. Dzięki mocno żebrowanemu profilowi powstają liczne krawędzie zapewniające przyczepność, dające wsparcie boczne i przyczepność na śliskich nawierzchniach. Miękka mieszanka bieżnika, która została opracowana specjalnie na potrzeby nowych opon zimowych, zapewnia szczególnie dobrą przyczepność na lodzie i ubitym śniegu. Szerokie żebrowanie na barkach opon zimowych zapewnia optymalne wsparcie w przypadku działania sił bocznych pojawiających się w rogach. Podczas życia opony, nowe produkty Continental Scandinavia zmieniają swój charakter, co sprawia dwufazowa konfiguracja bieżnika. W zimie opona Scandinavia z maksymalną liczbą krawędzi zapewnia maksymalną przyczepność. W miarę jak opona się zużywa, wzór bieżnika zmienia się we właściwy dla opony letniej dzięki znacząco większej zawartości gumy, co ma pozytywny wpływ na nośność, stabilność jazdy i zużycie paliwa.

Opony ciężarowe

FULDA

Ecocontrol 2

Opony na koła osi sterującej Ecocontrol 2 charakteryzują się nową osnową, która dzięki komputerowemu projektowaniu zużywa się równomiernie i umożliwia wydłużenie potencjalnych przebiegów. Wzór bieżnika wyróżnia się geometrią, która zapewnia dobre parametry hamowania na mokrej nawierzchni i pozwala na wielosezonowe zastosowanie opony. Właściwości te, jak również mieszanka bieżnika wydłużająca żywotność opony, poprawiają charakterystykę zużycia i przyczyniają się do zwiększenia potencjalnych przebiegów. Wzór bieżnika zmniejsza również poziom hałasu. Dzięki nowej konstrukcji, Ecocontrol 2 jest również lżejsza od poprzedniczek od 2 do 6 kg w zależności od rozmiaru, co umożliwia przewożenie cięższych ładunków. Opór toczenia opon jest niższy niż w poprzednim modelu.  Wraz z długą żywotnością oznacza to korzyści dla operatora w postaci niższych kosztów paliwa i dłuższych przebiegów opony. Opony na koła osi sterującej Fulda Ecocontrol 2 zastępują modele Ecocontrol + i Regiocontrol +.

Ecoforce 2

Opony na koła osi napędowej Ecoforce 2, podobnie jak Ecocontrol 2, charakteryzują się nową osnową o podobnych korzyściach w zakresie równomiernego zużycia i potencjalnych przebiegów. Kolejną zaletą jest poprawienie trakcji poprzez zastosowanie głębokiego bieżnika, którego rzeźba opiera się na pięciu blokach z półotwartymi barkami. Podobnie jak w przypadku Ecocontrol 2, mieszanka bieżnika została opracowana z myślą o wydłużeniu przebiegów opony. Właściwości te oznaczają nie tylko utrzymanie wysokich parametrów trakcji przez cały okres eksploatacji opony, lecz także zachowanie na wysokim poziomie charakterystyki trakcji na mokrej nawierzchni oraz zimą. W warunkach zimowych oraz na zabłoconej nawierzchni, konstrukcja barków opony poprawia trakcję i odporność na poślizg. Inne właściwości to samoczyszczący bieżnik, mieszanka umożliwiająca długie przebiegi oraz zwiększona odporność na uszkodzenia. Parametry tej opony są również lepsze niż poprzedniego modelu. Opony na koła osi napędowej Fulda Ecoforce 2 zastępują modele Ecoforce +  i Regioforce +. Opony te nadają się zarówno do przewozów długodystansowych, jak i regionalnych i są dostępne w rozmiarach 385/65R22.5 i 385/55R22.5, a także w szeregu rozmiarów na średnicę 17.5” i 19.5”, w tym do zastosowania w przyczepach niskoplatformowych.

Zobacz cały numer PO 12-1/89 (Grudzień 2011-Styczeń 2012)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń