Według analiz Grupy AAA Auto, dilera samochodów używanych w Europie Środkowej, przejęcie Opla przez francuski koncern PSA od amerykańskiego General Motors, nie wpłynie na wyniki sprzedażowe tej marki na polskim rynku samochodów używanych. Dane statystyczne prezentowane przez firmę wskazują, że Opel ma tak silną pozycję wśród polskich klientów, że zmiana właściciela brandu nie wywoła u nich istotnej reakcji.
W ubiegłym roku Opel zajmował trzecią pozycję w rankingu najpopularniejszych marek w polskich oddziałach AAA Auto - modele tej marki stanowiły 9 proc. wszystkich kupionych aut w salonach dilera. W 2015 r.Opel był natomiast drugą najpopularniejszą marką w AAA Auto - z 9,7 proc. kupionych modeli. W związku z dużym przywiązaniem polskiego klienta do Opla, eksperci firmy nie przewidują zmian w stosunku do marki wśród swoich klientów.
- W Polsce Opel jest jedną z trzech najważniejszych marek samochodowych pod względem popularności i wielkości sprzedaży, o palmę pierwszeństwa walcząc zwykle z autami marek Volkswagen i Ford - powiedziała Karolina Topolova, dyrektor generalna Grupy AAA Auto. - Jest też w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się brandów w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. W polskich oddziałach AAA Auto mamy obecnie 70 Opli w ofercie. Choć prestiż marki Opel nie wzrasta i ciągle w sposób nieuzasadniony jest ona postrzegana jako ustępująca na poziomie technologicznym innym markom, samochody Opla są wytrzymałe, przestronne i, jak wynika z naszego doświadczenia, również niezawodne i trwałe. Dlatego też nie spodziewamy się istotnego wpływu na sprzedaż samochodów Opla w najbliższej przyszłości w związku z zaistniałą sytuacją.
Sprzedaż modeli Opla w polskich oddziałach AAA Auto w latach 2015-2016:
Miejsce |
Model |
2015 |
Model |
2016 |
1 |
Astra |
49,30% |
Astra |
43,10% |
2 |
Corsa |
18,70% |
Corsa |
13,20% |
3 |
Vectra |
8,70% |
Vectra |
12,60% |
4 |
Insignia |
7,70% |
Meriva |
9,70% |
5 |
Zafira |
5,30% |
Zafira |
8,80% |
6 |
Agila |
4,00% |
Insignia |
7,60% |
7 |
Meriva |
3,30% |
Agila |
1,20% |
8 |
Omega |
2,00% |
Tigra |
0,90% |
9 |
Antara |
2,00% |
Signum |
0,60% |
10 |
Mokka |
2,00% |
Antara |
0,60% |
(ik)
Źródło i fot. AAA Auto