Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie Dunlop zaprezentuje nową oponę - Sport Maxx Race 2. Została ona opracowana we współpracy z Porsche, aby sprostać wymaganiom nowej 911 GT3. Pierwsza generacja opon Sport Maxx Race montowana była na poprzednim modelu GT3, a dziś Dunlop kontynuuje tradycję wyposażania samochodów niemieckiej marki w swoje specjalistyczne ogumienie.
- Bardzo ucieszyła nas możliwości współpracy z zespołem odpowiedzialnym za opracowanie nowego Porsche 911 GT3 - powiedział Martijn De Jonge, dyrektor marek opon osobowych Goodyear w regionie EMEA. - Ta kooperacja dała nam możliwość dostarczenia opony, która doskonale wspiera samochód w pełnym zademonstrowaniu jego możliwości na drodze.
Dunlop już wcześniej z powodzeniem dostarczał Porsche Motorsport opony do montażu fabrycznego do pierwszego 911 GT3 oraz modeli Cayman GT4 i 911 GT3 RS.
Firma jako dostawca opon do Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA i Mistrzostw Europejskiej Serii Le Mans w 2016 r., odegrał kluczową rolę w stworzeniu warunków dla inspirujących występów podczas najtrudniejszych zawodów, takich jak 24-godzinne wyścigi na torach Le Mans lub Nürburgring. Wybierając Dunlopa do współpracy przy opracowaniu ogumienia, Porsche postawiło dwa wymagania: stworzyć oponę, która zapewni znakomite osiągi na suchej nawierzchni i najkrótsze czasy okrążeń na torze.
- Dunlop przygotował produkt o znakomitych właściwościach, która spełnia nasze wymagania - powiedział Jan Frank z Porsche. - Sport Maxx Race 2 zapewnia pożądane osiągi na suchej nawierzchni, również pod względem przyczepności i precyzji kierowania.
Najkrótsze czasy okrążeń
Dunlop słynie z doświadczenia w wyścigach GT3 i długodystansowych - ma na koncie więcej zwycięstw w 24-godzinnych zawodach na torach Nürburgring i Le Mans niż inni producenci opon. W rezultacie projektując nowe ogumienie marka polegała na swojej wiedzy, która przełożyła się na osiągi.
Kluczem do zapewnienia najkrótszych czasów okrążeń jest przyczepność i precyzja kierowania. Optymalizując kształt opony, Dunlop zrównoważył rozkład ciśnienia na powierzchni styku, co dało lepszą reaktywność podczas pokonywania zakrętów i większą precyzję kierowania.
Dzięki wzmocnieniom strukturalnym opona Sport Maxx Race 2 wyróżnia się mostkami między rowkami, które zwiększają sztywność. Lekka konstrukcja wzmacniająca umożliwia zmniejszenie objętości gumy, dzięki czemu powstaje sztywniejsza i lżejsza opona o obniżonej do minimum masie.
Osiągi na suchej nawierzchni
Sport Maxx Race 2 jest wykonana z wyjątkowej mieszanki, pochodzącej z opon wyścigowych, co jest kluczowym czynnikiem poprawiającym osiągi. Wyścigowa mieszanka nagrzewa się szybciej niż te standardowe, poprawiając tarcie między oponą a drogą, co zapewnia ekstremalną przyczepność i trwałą stabilność podczas prowadzenia samochodów o dużej mocy.
Po intensywnych testach na Pętli Północnej w Niemczech oraz na torze testowym Porsche w Nardò, opona Sport Maxx Race 2 została wybrana na wyposażenie fabryczne 911 GT3, samochodu torowego Porsche dla entuzjastów jazdy sportowej.
(ik)
Źródło i fot. Goodyear