W minionym roku zarejestrowano 5938 nowych samochodów dostawczych Iveco Daily. To aż o 51,8 proc. więcej niż w roku 2015. Taki wzrost rejestracji niemal trzykrotnie przewyższał wzrost rynku w tym segmencie. Dzięki temu model ten zakończył 2016 r. w segmencie 3,49T - 7,2T na trzeciej pozycji uzyskując udział w rynku na poziomie 18,8 proc.
W segmencie 6,01T - 15,99T Iveco utrzymało pozycję lidera rejestrując w zeszłym roku 885 pojazdów co stanowiło niemal połowę rynku (49,9 proc.) w tym segmencie DMC. Liczba zarejestrowanych pojazdów w tym segmencie pozwoliła marce odnotować wzrost rok do roku na poziomie 4 proc. przy stabilnym rozwoju tego segmentu na poziomie 0,85 proc.
W 2016 r. w segmencie pojazdów użytkowych o DMC >=3,49T zarejestrowano na Polskim rynku łącznie 57333 nowe pojazdy z czego 7491 to pojazdy Iveco. Taki wynik plasuje markę na pierwszym miejscu w rankingu rejestracji pojazdów użytkowych w Polsce z łącznym udziałem rynkowym na poziomie 13,06 proc. Podział na gamę modelową przedstawia się następująco:
Poniżej zestawienie rejestracji pojazdów na koniec 2016 r. na podstawie danych uzyskanych od Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.
|
Rok 2015 |
Rok 2016 |
∆ 2016/2015 |
IVECO |
5690 |
7491 |
32% |
11,7% |
13,1% |
||
Renault |
6065 |
7237 |
19% |
12,5% |
12,6% |
||
Mercedes |
6086 |
7103 |
17% |
12,6% |
12,4% |
||
Fiat |
6788 |
5959 |
-12% |
14,0% |
10,4% |
||
DAF |
3901 |
4807 |
23% |
8,0% |
8,4% |
||
MAN |
4183 |
4694 |
12% |
8,6% |
8,2% |
||
Volvo Truck |
3304 |
4526 |
37% |
6,8% |
7,9% |
||
Scania |
3539 |
4435 |
25% |
7,3% |
7,7% |
||
Peugeot |
2640 |
2986 |
13% |
5,4% |
5,2% |
||
Inne |
6270 |
8095 |
29,11% |
12,9% |
14,1% |
||
TOTAL |
48 466 |
57 333 |
18,30% |
Rejestracje pojazdów użytkowych (z wyłączeniem minibus) na rynku Polskim w 2016 r. w segmencie DMC >=3,49T.
W minionym roku Iveco zaprezentowało kilka nowych modeli, zarówno w gamie lekkiej , do której dołączył Daily E6, jak i w gamie ciężkiej gdzie pojawiły się aż trzy nowe wersje Stralisa. Daily E6 został wyposażony w nowe silniki Euro 6 oferujące większą moc, niższe zużycie paliwa oraz najmniejsze w tej klasie całkowite koszty posiadania i użytkowania pojazdu. Model ten to także większy komfort oraz zaawansowane usługi łączności pokładowej ułatwiające codzienną pracę kierowcy. Nowy Stralis otrzymał zaprojektowany od nowa układ napędowy od silnika aż do opon, układ elektryczno-elektroniczny o nowej architekturze, posiada nową skrzynię biegów, a także nową tylną oś i zawieszenie. Wprowadzono także specjalne rozwiązania sprzyjające obniżeniu zużycia paliwa i poprawie parametrów ekologicznych, czego potwierdzeniem jest certyfikat TUV wskazujący do 11,2 proc. redukcję zużycia paliwa w porównaniu do poprzedniego modelu.
(ik)
Źródło i fot. Iveco