TECHNOLOGIE: Aramidowe ściany boczne

Nokian zastosował wzmocnienia w szerszej gamie opon

 

Zwiększona trwałość i jeszcze lepsza ochrona podczas jazdy w wymagających warunkach - takie właściwości mają opony Nokian, w których producent zastosował technologię wzmocnionej aramidowej ściany bocznej. Rozwiązanie to skutecznie chroni oponę przed uszkodzeniami. Dzięki temu parkowanie na krawężniku lub jazda po dziurawej nawierzchni nie stanowią już „śmiertelnego dla opony” zagrożenia.

Technologia aramidowej ściany bocznej opracowana przez Nokian Tyres zapewnia niespotykany dotąd poziom wytrzymałości i ochrony podczas jazdy w wymagających warunkach drogowych. Wytrzymałe syntetyczne włókno aramidowe wchodzi w skład mieszanki, z której produkowana jest opona, i wzmacnia jej ściany boczne. Dzięki włóknom aramidowym opona jest bardziej odporna na uderzenia i przecięcia, czyli uszkodzenia, które mogłyby z łatwością ją zniszczyć i tym samym zakłócić podróż.

Nokian Tyres rozszerzył zastosowanie swojej technologii aramidowej ściany bocznej w oponach do SUV-ów, zaprojektowanych z myślą o jeździe w zmiennych i wymagających warunkach pogodowych panujących zimą. Do tej pory w technologię tę wyposażone były modele: Nokian WR SUV 3, Nokian Line SUV, Nokian zLine SUV. Od stycznia 2017 roku to rozwiązanie zostało zastosowane w szerszej gamie produktów. Aramidową ścianę boczną mają również modele: Nokian Hakkapeliitta LT2, Nokian Rockproof, Nokian Rotiiva AT Plus & Nokian Rotiiva AT, Nokian Rotiiva HT.

- Otrzymaliśmy wiele pozytywnych opinii od kierowców SUV-ów, którzy podkreślali praktyczny wymiar tego rozwiązania - mówi Petri Niemi, dyrektor ds. zarządzania produktem w Nokian Tyres. - Włókna aramidowe, które zwiększają wytrzymałość opon, zapewniają naszym klientom jeszcze więcej kilometrów beztroskiej jazdy. Przypadkowe uszkodzenia opon mogą wiązać się z wysokimi kosztami, niemniej jednak technologia „aramidowej ściany bocznej”, która chroni oponę przed bocznymi uderzeniami, może skutecznie zapobiegać wielu usterkom.

Konstrukcja aramidowej ściany bocznej jest wyjątkowo odporna na zużycie i przecięcia. Została zastosowana po raz pierwszy w oponie z kolcami Nokian Hakkapeliitta 8 SUV, która zwyciężała w licznych testach opon. To nadzwyczaj wytrzymałe włókno, które stanowi element konstrukcji ściany bocznej, jest wykorzystywane również w przemyśle lotniczym i obronnym.

Na ścianie bocznej każdej opony z technologią aramidową widnieje logo Aramid.

(pm), źródło i fot. Nokian

Zobacz cały numer PO 3/143 (Marzec 2017)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń