NOWOŚCI RYNKOWE

Opony osobowe - letnie i całoroczne

COOPER

CS8

To opona klasy średniej, która przeznaczona jest do samochodów o wysokich osiągach. Nowoczesny bieżnik zapewnia kierowcy najlepsze właściwości w pełnym zakresie warunków pogodowych. Oferuje cichą i komfortową jazdę oraz doskonałe prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni. Zastosowanie w procesie produkcji nowatorskich technologii umożliwiło poprawę przyczepności do poziomu klasy A, oraz poziom hałasu o wartościach od 68 do 70 db. Opona Cooper CS8 produkowana jest w rozmiarach od 15 do 18” oraz indeksach prędkości V, W, Y,. Ponadto we wszystkich rozmiarach CS8 wyposażona jest w rant ochronny na felgę. Producent wyposażył oponę we wskaźnik ” Wear Square™” - wskaźnik wizualny zużycia opony, który również wskazuje ewentualne problemy z geometrią. Dystrybutorem opon Cooper jest hurtownia Auto-Gum sp. z o.o. sp. k. http://zam.autogum.com.pl/szi/

FIRESTONE

Roadhawk

W styczniu br. Firestone wprowadził na europejski rynek oponę letnią Roadhawk. Nowy model został tak zaprojektowany, aby zapewniał doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni i służył zmotoryzowanym jak najdłużej. Ogumienie przeznaczone jest dla kierowców jeżdżących zarówno po mieście, na autostradach, jak i dla tych, którzy codziennie wyruszają w krótkie trasy. Potrzebują oni opon zapewniających wydajność w różnych warunkach: na mokrych nawierzchniach, w korku oraz podczas nagłego hamowania i przyspieszania na drogach szybkiego ruchu. Nowe opony Firestone zostały poddane testom przez niezależny instytut TÜV SÜD i otrzymały prestiżowy certyfikat TÜV SÜD. Nowy wzór bieżnika oraz specjalne komponenty zastosowanej mieszanki pozwoliły oponom osiągnąć najwyższy z możliwych poziomów przyczepności na mokrej nawierzchni. Opony mogą pochwalić się klasą A na unijnych etykietach, co oznacza najwyższą wydajność w danej klasie ogumienia. Tym samym Roadhawk pobił wiele innych marek opon z sektora premium. Testy przeprowadzone przez instytut TÜV SÜD dowiodły, że opony Roadhawk są najlepsze w swojej klasie także w hamowaniu na suchej nawierzchni. Ogumienie osiągnęło dystans hamowania do 3 m krótszy od konkurencyjnych opon w swojej klasie. Roadhawk zostały zaprojektowane w taki sposób, by zapewnić odpowiednią jakość przez cały cykl życia opony. Testy TÜV SÜD udowodniły, że Firestone Roadhawk wyprzedza swoich konkurentów na mokrej nawierzchni po przejechaniu 20 tys. km. Opony gwarantują też równomierne zużycie bieżnika - nawet do 20 proc. większe w porównaniu do poprzedników - Firestone TZ300. Nowe opony będą dostępne w rozmiarze od 15 do 19 cali. Pierwsze wersje rozmiarowe są dostępne na europejskim rynku od stycznia br. www.firestone.pl

 

MAXXIS

HP5

To nowoczesna opona do samochodów osobowych produkowana w rozmiarach 15-18 cali. Asymetryczna rzeźba bieżnika sprawdza się i na suchej, i na mokrej nawierzchni. Cztery głębokie rowki obwodowe skutecznie odprowadzają wodę spod czoła bieżnika, a poprzeczne nacięcia zapewniają wysoki poziom przyczepności i minimalizują ryzyko wystąpienia poślizgu hydrodynamicznego. Zewnętrzne bloki barkowe gwarantują precyzję i pewność prowadzenia nawet podczas szybkiego pokonywania łuków.

 

 

 

 

 

ME3

Letnia opona do samochodów osobowych cechująca się znakomitymi parametrami  komfortu, bezpieczeństwa  i ekonomii. Produkowana jest w rozmiarach 13-19 cali. Konstruktorzy położyli szczególny nacisk na powiększoną powierzchnię styku bieżnika z nawierzchnią, poprawiając tym samym prowadzenie i osiągi na mokrej nawierzchni. Nowa konstrukcja ścian bocznych zapewnia wysoki poziom komfortu i niskie opory toczenia. 

 

 

 

 

 

AP2 All Season

Jest to całoroczna opona osobowa produkowana w rozmiarach 13-18 cali. Kierunkowa rzeźba bieżnika z rowkami w kształcie litery V zapewnia skuteczne odprowadzanie wody, błota i błota pośniegowego na boki. Masywne klocki bieżnika w strefie barkowej gwarantują stabilne prowadzenie samochodu nawet przy dużych prędkościach. Bieżnik został pokryty gęstą siecią lameli zapewniających dobrą trakcję nawet w ciężkich zimowych warunkach.Prezentowane nowości marki Maxxis dostępne są w ofercie Inter Cars S.A. na lato 2017. www.intercars.com.pl

 

 

 

 

PAXARO

Summer Comfort

Są to opony, które zapewniają bezpieczeństwo i przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Posiadają szerokie rowki w rzeźbie bieżnika - obwodowe i poprzeczne. Dzięki nim podczas jazdy następuje skuteczna absorpcja i odprowadzenie wody spod opony. Tym samym zminimalizowane zostaje ryzyko akwaplanacji i zapewniony wysoki poziom bezpieczeństwa. Opony dostępne są w rozmiarach na felgi od 13 do 15 cali.

 

 

 

Summer Performance

Ten model opony oferuje stabilność, przyczepność oraz krótką drogę hamowania, także na mokrej nawierzchni. Posiada usportowiony, asymetryczny wzór bieżnika z otwartymi barkami i szerokimi rowkami obwodowymi. Dzięki temu zapewnia optymalne odprowadzenie wody, zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa, nawet podczas sportowej jazdy. Opona jest dostępna w rozmiarach na felgi od 14 do 18 cali. www.handlopex.pl

 

 

 

 

 

SAETTA

Touring 2

To nowość na sezon letni 2017 od Saetta. Opona ma całkiem nowy, asymetryczny, atrakcyjny wizualnie bieżnik. Touring 2 zapewnia bezpieczne zachowanie na szybko pokonywanych zakrętach, doskonałe odprowadzenie wody spod czoła opony i wysoki poziom komfortu. Jest produkowana w rozmiarach od 13 do 18 cali. Ma bardzo dobre parametry na etykietach - hamowanie na mokrej nawierzchni w zdecydowanej większości rozmiarów na poziomie B. Więcej informacji na stronie dystrybutora www.boma24.pl

 

 

YOKOHAMA

Advan Fleva V701

Opona do samochodów osobowych zaprojektowana z myślą o komforcie i bezpieczeństwie jazdy z dużą prędkością. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom najnowszy model flagowej serii opon japońskiego producenta pozwala uzyskać wysoką kontrolę nad autem w trakcie szybkiej jazdy i na zakrętach. Doskonała precyzja i sterowalność to zasługa układu szerokich nacięć na barku opony oraz stabilnej konstrukcji bloków bieżnika, zwiększającej sztywność opony. Udoskonalona konstrukcja zapewnia optymalną strefę kontaktu opony z nawierzchnią. W produkcji wykorzystano specjalną mieszankę gumy, przeznaczoną do opon sportowych. Jednym z jej elementów jest olejek pomarańczowy, poprawiający elastyczność gumy, a w efekcie zapewniający większą powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Dzięki kontroli nagrzewania guma w ciągu kilku sekund przystosowuje się do szybkiej jazdy. Model produkowany jest wyłącznie w wersji z indeksem Y oraz W. Advan Fleva V701 umożliwia pewne prowadzenie na zakrętach, nawet podczas ulewnych opadów. Kierunkowy wzór bieżnika z licznymi krawędziami zapewnia przyczepność na mokrej nawierzchni, a specjalnie zaprojektowane rowki odprowadzają wodę spod kół. Ryzyko aquaplaningu minimalizuje odpowiedni układ lameli uformowanych w kształcie zygzaków. Nowy model flagowej serii Advan ucieszy kierowców, dla których ważny jest nowoczesny design. Oponę wyróżnia efektowna, agresywna rzeźba bieżnika. Advan Fleva V701 jest cicha, generuje hałas zewnętrzny nieprzekraczający 67-69 dB, zwiększając komfort jazdy. Model dostępny w dystrybucji ITR CEE w rozmiarach 205/55 R15 88V do 265/30 R19 93W. www.yokohama-online.pl

Opony SUV, 4x4

NOKIAN

Hakkapeliitta 44

Ta wytrzymała opona zimowa jest najnowszym produktem z górnej półki, będącym owocem współpracy pomiędzy Nokian Tyres a Arctic Trucks. Ekstremalne warunki panujące podczas nordyckiej zimy wymagają specjalistycznej wiedzy. Dla Nokian Tyres, fińskiego producenta opon z dalekiej Północy, oraz Arctic Trucks, islandzkiej firmy specjalizującej się w konwersji pojazdów z napędem na cztery koła, to żadna nowość. Obu firmom zdarzało się już wcześniej połączyć siły w celu poskromienia najsurowszych na świecie warunków, jakie mogą panować zimą. Nokian Hakkapeliitta 44 doskonale radzi sobie z nimi doskonale. Opona została dostosowana przede wszystkim do potrzeb specjalnych pojazdów ekspedycyjnych wyprodukowanych przez Arctic Trucks oraz wyróżnia się przyczepnością i trwałością. Nowy produkt Nokian Tyres waży około 70 kilogramów i ma ponad metr średnicy, ale mimo znacznych wymiarów z łatwością przedziera się przez głęboki śnieg. W środkowej części wzoru bieżnika umieszczono bardzo ostre kąty w kształcie litery „V”, które zostały zoptymalizowane z myślą o czyszczeniu rowków ze śniegu i błota pośniegowego. Zarówno szerokość bieżnika, jak i maksymalna przestrzeń powietrzna opony gwarantują, że będzie się ona sprawnie toczyć również po miękkiej nawierzchni. Ale nie tylko... Nokian Hakkapeliitta 44 z łatwością toczy się po wszystkich rodzajach nawierzchni. Wzmocnione bloki barku opony pozwalają zachować równowagę podczas nagłych manewrów, a podparte żebro centralne zapewnia dobre wyczucie nawierzchni. Specjalna mieszanka użyta do wykonania bieżnika Nokian Tyres Polar Expedition łączy najwyższej klasy przyczepność w zimowych warunkach z wytrzymałością, której niestraszne jest ekstremalne zimno. Hakkapeliitta 44 może zostać nabita kolcami - opona posiada 172 otwory, chociaż jest przeznaczona przede wszystkim do użytkowania bez nich. Jest dostępna w rozmiarze LT475/70 R17 i została zaprojektowana specjalnie z myślą o ciężkich samochodach typu SUV z napędem 4x4 stworzonych przez Arctic Trucks. Produkcja opony ruszy w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Produkt będzie dostępny wyłącznie za pośrednictwem Arctic Trucks. Dane techniczne opony Nokian Hakkapeliitta 44: rozmiar - LT475/70 R17, głębokość bieżnika - 18 mm, średnica - 1100 mm, waga - ok. 70 kg, maksymalne ciśnienie: 240 kPa, w oponach niskociśnieniowych należy zastosować ok. 160 kPa. www.nokiantyres.pl

YOKOHAMA

Geolandar A/T G015

Najnowszy model z serii opracowanej na potrzeby większych i cięższych pojazdów typu SUV, pick-up i 4x4. Wszechstronna opona typu all-terrain zapewnia wysokie osiągi zarówno na autostradach, jak i górskich drogach. Produkt posiada oznaczenia 3PMSF oraz M+S, spełniając wszelkie wymagania dotyczące opon całorocznych. Geolandar A/T G015 zapewnia doskonałą przyczepność na różnych rodzajach nawierzchni - suchej, mokrej czy ośnieżonej. Nowy wzór bieżnika z lamelami 3D i optymalnym rozłożeniem rowków obwodowych, w znacznym stopniu poprawia trakcję i zwiększa odporność ogumienia na zużycie. Oponę cechuje wysoka wytrzymałość - dzięki pełnemu pokryciu bieżnika powłoką nylonową, zapobiegającą uszkodzeniom, takim jak przecięcia czy ukruszenia. Na długą eksploatację opony wpływa też optymalna szerokość bieżnika, odpowiedzialna za dłuższy przebieg i wyższe osiągi podczas jazdy z dużą prędkością. Geolandar A/T G015 została wyprodukowana z wykorzystaniem elementów innowacyjnej technologii BluEarth. Jednym z nich jest nowo zaprojektowana mieszanka gumowa z dodatkiem olejku pomarańczowego, który zapewnia lepszą przyczepność, zwiększając elastyczność gumy i powierzchnię styku z nawierzchnią. Nawet przy dynamicznej jeździe w deszczu i śniegu, na zakrętach i trudnych drogach GeolandarA/T G015 dobrze poradzi sobie z hamowaniem. Specjalne rozwiązania zabezpieczają przed aquaplaningiem. Solidne bloki barkowe i cztery rowki wzdłużne, odpowiedzialne za dobry drenaż i odprowadzenie wody spod kół, chronią przed poślizgiem na mokrej nawierzchni. Pięciostopniowy bieżnik redukuje poziom hałasu zewnętrznego, zwiększając komfort kierowcy i pasażerów. Dodatkowym atutem jest oryginalny design bieżnika i ścian bocznych. Geolandar A/T G015 dostępna jest w dystrybucji ITR CEE w rozmiarach od LT235/85 R16 120R do 31X10.50 R15 109S. www.yokohama-online.pl

Opony dostawcze

FIRESTONE

Vanhawk 2

Samochody dostawcze oraz lekkie ciężarówki codziennie poddawane są wielu wyzwaniom. Ich kierowcy muszą się zmierzyć z częstą jazdą na krótkich odcinkach, korkami w mieście oraz manewrowaniem na ciasnych parkingach. W takich warunkach przydatne okazują się wytrzymałe opony, które nie tylko zapewniają dobre parametry, ale także zmniejszają zużycie paliwa. Właśnie tym potrzebom ma sprostać nowa generacja opony Vanhawk 2. Opona kontynuuje podkreślaną także w przypadku swojej poprzedniczki tradycję trwałości i żywotności, dzięki którym zdobyła ona popularność wśród właścicieli vanów. Jednocześnie w porównaniu do niej zapewnia lepszą kontrolę na mokrej nawierzchni i zmniejsza zużycie paliwa. Połączenie tych zalet sprawia, że Vanhawk 2 do lekkich samochodów ciężarowych jest trwała, uniwersalna i daje kierowcy całkowitą pewność na drodze, niezależnie od okoliczności. Dzięki udoskonalonemu wzorowi bieżnika opona uzyskała symbol klasy B na etykiecie europejskiej (w skali od A - najwyższej do G - najniższej). Odpowiada on przyczepności na mokrej nawierzchni, która pozwala skrócić drogę hamowania oraz zapewnić lepszą kontrolę i bezpieczeństwo podczas jazdy w deszczu w porównaniu do swojej poprzedniczki. Większość konkurencyjnych opon do samochodów użytkowych nie zbliża się wynikami do tego poziomu kontroli na mokrej nawierzchni. Aby uzyskać mniejsze opory toczenia, udoskonalono mieszankę bieżnika, co zapewniło oponie awans do kategorii C oraz ograniczenie zużycie paliwa i zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. www.firestone.pl

 

Opony ciężarowe i autobusowe

BARKLEY

BL806+, BL203+

Producent oferuje pełną gamę rozmiarów opon na oś prowadzącą, napędową, jak i na oś naczepową. Barkley zdecydował się na ulepszenia w podstawowych bieżnikach BL806 i BL203. Unowocześnienie opony poprzez wprowadzenie nowych technologii oraz poszerzenie powierzchni bieżnika daje lepszą przyczepność na drodze oraz zwiększa przebiegi. Nowa seria BL806+ i BL203+ powstała na specjalne życzenie importera marki, firmę Heuver, www.heuver.pl. Unowocześniona opona na oś napędową i prowadzącą BL806+ i BL203+ występuje w rozmiarach: 295/65 R22.5; 295/80 R22.5; 315/60 R22.5; 315/70 R22.5; 315/80 R22.5.

 

HANKOOK

SmartFlex AH35 i DH35

Firma Hankook prezentuje SmartFlex AH35 - nową oponę na oś prowadzącą, przeznaczoną na rynek europejski, oraz SmartFlex DH35 - oponę na oś napędową, przeznaczoną do transportu regionalnego. Te opony całoroczne, wyróżnione nagrodą Red Dot Design Award za 2016 rok, odznaczają się wyjątkowymi właściwościami trakcyjnymi dzięki specjalnym lamelom multi 3D. Dodatkowo, sztywne bloki bieżnika wspomagają oszczędną jazdę, zapewniając niski poziom ruchów klocków bieżnika. SmartFlex AH35 została zaprezentowana po raz pierwszy na Commercial Vehicle Show Birmingham, a ostatnio zadebiutowała także w krajach niemieckojęzycznych w ramach Truck Grand Prix, na torze wyścigowym Nürburgring. Lamele multi 3D w bieżniku SmartFlex AH35 gwarantują wyjątkowe właściwości trakcyjne. Połączenie prostych i falistych rowków usprawnia odprowadzanie wody i trwale zapobiega powstawaniu zjawiska akwaplanacji. Symbole M+S oraz 3-PMSF oznaczają, że opona na oś prowadzącą jest optymalnie przystosowana do różnorodnych warunków zimowych, takich jak błoto, lód i śnieg, nie tracąc przy tym właściwości koniecznych w okresie letnim. Sztywność bloków bieżnika wspomaga wyjątkowo oszczędną jazdę. Specjalny wzór bieżnika dodatkowo zapewnia równomierne zużycie opony. Zwiększona powierzchnia styku gwarantuje duże przebiegi i wysoką wydajność. Opona SmartFlex AH35 jest już dostępna. Podobnie, jak opona na oś prowadzącą, opona SmartFlex DH35 na oś napędową jest również opatrzona symbolem M+S i symbolem płatka śniegu. Ponadto ta opona również charakteryzuje się szeroką powierzchnią styku z czterema zygzakowatymi rowkami przebiegającymi przez całą powierzchnię bieżnika, co oznacza większy przebieg i świetną przyczepność na różnych nawierzchniach i w różnych warunkach drogowych. Dodatkowo, lamele multi 3D zapewniają solidne właściwości trakcyjne i niskie opory toczenia. Innowacyjny układ lamel na powierzchni bieżnika pozwala ograniczyć opór toczenia i wspomaga właściwości trakcyjne opony na oś napędową. Opona SmartFlex DH35 będzie dostępna wkrótce. Więcej informacji na stronie producenta www.hankooktire.com/pl/

NOKIAN

Hakkapeliitta Truck F2

To opona na oś prowadzącą, przeznaczona do ciężarówek i autobusów. Cechuje ją przede wszystkim nowoczesny i udoskonalony wzór. Bieżnik jest ostry, dzięki czemu zapewnia maksymalną przyczepność. Nowy model F2 zastępuje dotychczasową wersję F. Opona zapewnia dodatkową przyczepność i lepsze wyczucie nawierzchni w sytuacjach, w których nawet kilka procent różnicy w parametrach ma ogromne znaczenie. Produkt świetnie sprawdzi się zarówno w długich trasach, jak i podczas jazdy po lokalnych drogach. Hakkapeliitta Truck F2 obfituje w innowacyjne rozwiązania. Nowa wersja systemu lameli Spiral Sipe System nadaje jej doskonałą przyczepność nawet wtedy, gdy ulegnie zużyciu. Rowki bieżnika są szerokie i mają zygzakowaty kształt, co zapewnia jeszcze lepsze właściwości samoczyszczące. Dzięki zwiększonej liczbie krawędzi wzrasta także przyczepność opony na śniegu. Dopracowana konstrukcja rowków z większymi i bardziej zaawansowanymi strukturami usuwającymi kamyki, chroni osnowę opony przed zanieczyszczeniami. W modelu F2 zastosowano nową konstrukcję barku opony, która poprawia zwrotność i mobilność auta podczas jazdy w głębokim śniegu. Dla uzyskania lepszej przyczepności opona Hakkapeliitta Truck F2 może zostać również z łatwością nabita kolcami. W tym celu wyposażono ją w rozmieszczone fabrycznie otwory. Ponadto w modelu F2 zastosowano nowoczesny i unikalny projekt ściany bocznej. Innowacyjny projekt lameli bloków opony sprawia, że zjawisko ząbkowania opon zostało ograniczone do minimum. Model F2 charakteryzują także niewielki opór toczenia i niski poziom hałasu podczas jazdy. Tak jak w przypadku poprzedniego modelu, na bieżniku umieszczono opatentowany przez Nokian Tyres wskaźnik zużycia bieżnika (DSI - Driving Safety Indicator). Liczby wytłoczone na centralnej powierzchni opony oznaczają głębokość głównych rowków bieżnika. Symbol płatka śniegu, czyli zimowy wskaźnik bezpieczeństwa jazdy (WSI - Winter Safety Indicator), jest widoczny, dopóki głębokość rowków wynosi przynajmniej osiem milimetrów. Kiedy symbol płatka śniegu ulegnie wytarciu, zalecany jest zakup nowych opon zimowych, co pozwoli zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa podczas jazdy. Linia produktów Nokian Hakkapeliitta Truck F2 obejmuje rozmiary 385/65 R22.5, 315/80 R22.5, 315/70 R22.5 oraz 295/80 R22.5. Asortyment na sezon zimowy zostanie wprowadzony jesienią 2017 roku. www.nokiantyres.pl/

SEMPERIT

Runner T2

Marka Semperit, należąca do koncernu Continental, poszerzyła swój asortyment o niskoprofilową oponę Runner T2 w rozmiarze 445/45 R19.5 na oś naczepową. Model ten umożliwia maksymalne wykorzystanie wysokości przestrzeni ładunkowej i zapewnia długie przebiegi. Opona naczepowa Runner T2 445/45 R19.5 przeznaczona jest do transportu towarów objętościowych, gdzie niezbędna jest 3-metrowa wysokość naczepy. Ogumienie może być wykorzystywane w łączonym transporcie regionalnym i dalekobieżnym, a także w przewozach długodystansowych przy nacisku na oś wynoszącym 9 ton. Nowy model charakteryzuje się małą średnicą toczenia i wysokimi przebiegami. W ogumieniu zastosowano ulepszoną mieszankę gumową oraz nową rzeźbę bieżnika, które wpływają na zoptymalizowane opory toczenia. Ponadto opona zapewnia długi okres eksploatacji i oszczędność paliwa, a także wysoki poziom bezpieczeństwa również na mokrej nawierzchni. Jest oznaczona symbolem M+S i została zaklasyfikowana do kategorii „B” na unijnej etykiecie w zakresie efektywności paliwowej. Opona Semperit Runner T2 nadaje się do bieżnikowania w technologii „na zimno” i „na gorąco”. Ogumienie zalecane jest przede wszystkim do tzw. meganaczep, które oferują do 100 metrów sześciennych przestrzeni ładunkowej, gdzie nie można przekroczyć całkowitej, dopuszczonej przepisami wysokości pojazdu. www.continental-truck-tires.pl

 

Opony przemysłowe

BARKLEY

BLB06+, BLB07

Opona jest importowana na rynki europejskie przez hurtownię opon Heuver, www.heuver.pl. Współpraca tych dwóch partnerów zaowocowała pojawieniem się na rynku ulepszonego modelu opon do ładowarek: BLB06+ i BLB07+. Produkty te posiadają wymagane na rynku europejskim certyfikaty. Szerszy bieżnik pozwala na pracę w ciężkich warunkach na powierzchni, jak i w kopalniach. Od takich opon wymaga się dużej odporności na manewry wykonywane w miejscu, na dość szorstkich powierzchniach. Tę dużą odporność i stabilność nowe opony zawdzięczają specjalnej mieszance gumy. Barkley nie bez powodu, w krótkim czasie stała się popularną marką w Polsce. Jest to produkt spełniający wszystkie wymagania europejskiego rynku. Opona BLB606+ dostępna jest w następujących rozmiarach: 17.5 R25; 20.5 R25; 23.5 R25; 26.5 R25; 29.5 R25/, natomiast BLB07+: 20.5 R25; 23.5 R25; 26.5 R25; 29.5 R25.

 

 

SATOYA

E3/L3A

Konstrukcja opon E3/L3A zapewnia maksymalną przyczepność i odporność na poślizgi. Opona zaprojektowana z większą głębokością bieżnika niż standartowy E-3/L-3A, co zwiększa jej odporność na zużycie. Opony dostępne są w rozmiarach: 18.00-25 PR36 TT E3/L3(A), 14.00-24 PR28 TT E3/L3(A) i innych. Szczegółowa informacja na stronie producenta.

 

 

 

 

E3/L3B

Konstrukcja opon zapewnia maksymalną przyczepność i odporność na poślizgi. Głębszy niż w standartowy E-3/L-3B bieżnik gwarantuje większą odporność na zużycie. Opona dostępna jest w rozmiarze 17.5-25 PR16 TT E3/L3(B) i innych. Szczegółowa informacja na stronie producenta.

 

 

 

R4

Jest to napędowa opona przemysłowa. Masywna konstrukcja z nylonu i specjalny skład bieżnika zaprojektowany został w celu osiągania najlepszych wyników w przemyśle, na budowach i bezdrożach. Bieżnik zapewnia wyjątkową trakcję i przyczepność oraz gwarantuje długie przebiegi na drogach. R4 dostępna jest w rozmiarach: 18.4-26 PR12 TL R4, 16.9-28 PR12 TL R4 i innych. Szczegółowa informacja na stronie producenta.

 

 

 

 

 

R4 new

Napędowa opona przemysłowa o masywnej konstrukcji z nylonu ze specjalnym składem bieżnika, zapewnia odpowiednią trakcję, przyczepność oraz długie przebiegi na drogach. Opona dostępna w rozmiarze 12.5/80-18 PR12 TL R4 (new) i innych. Szczegółowa informacja na stronie producenta.

 

 

 

 

8.25-15-14PR

Zastosowana w tym modelu mieszanka gwarantuje optymalną żywotność i komfort pracy, eliminując przestoje spowodowane przebiciami oraz zapewniając nieustanny ciąg pracy. Przemysłowy wzór bieżnika wydłuża żywotność i zapewnia doskonałą trakcję. Opony dostępne są w rozmiarze 8.25-15-14PR i innych. Szczegółowa informacja na stronie producenta http://www.satoya-tire.com/?lang=pl

 

 

Opony rolnicze

ATG

Alliance 389 VF

To pierwsza na świecie opona flotacyjna z technologią VF. Zarówno opony flotacyjne, jak i technologia VF stanowią rewolucyjne innowacje w branży. Każda z nich znacząco usprawniła pracę maszyn rolniczych - tak w zakresie ochrony gleby, jak i wydajności. ATG połączyła te dwa nowatorskie podejścia w modelu Alliance 389 VF. Podczas gdy opony flotacyjne zapewniają lepszą ochronę gleby dzięki mniejszemu naciskowi. Zaletą opon typu Very High Flexion (VF) jest większa nośność przy zachowaniu tego samego ciśnienia co w przypadku tradycyjnej opony flotacyjnej lub taka sama nośność przy znacznie niższym ciśnieniu opon, co dodatkowo zmniejsza ryzyko ugniatania gleby. Alliance 389 VF pozwala na pracę przy ciśnieniu mniejszym o 30 proc. lub przy nośności większej o 30 proc. i zachowaniu tego samego ciśnienia co w przypadku tradycyjnych opon flotacyjnych. To wysoce wydajne opony do przyczep, które pozwalają uzyskać ciśnienie zbliżone wartościom ciśnienia w oponach VF do nowoczesnych ciągników o dużej mocy. To znacząco zmniejsza nacisk na glebę i stopień jej ugniatania, a w konsekwencji pozwala zachować żyzność gleby i uzyskać duże zbiory. Nowa opona Alliance 389 VF dostępna będzie w kilku rozmiarach, między innymi: VF 650/55 R26.5 w czerwcu 2017, VF 600/55 R26.5 i VF 750/45 R26.5 w sierpniu oraz wiele innych rozmiarów w kolejnych miesiącach. Opona A389 VF oficjalnie została zaprezentowana na targach SIMA w lutym br.

Alliance Agriflex+ 354 VF

To opony doskonale nadające się do stosowania w wysokowydajnych opryskiwaczach, które obecnie dostępne są również w rozmiarze 480/95 R50 z technologią VF. Model ten został opracowany, aby zapewnić maksymalną ochronę gleby i wydajność maszyn. Ogumienie umożliwia przewożenie do 40 proc. cięższego ładunku w porównaniu ze standardowymi oponami do upraw międzyrzędowych lub opryskiwaczy. Z kolei model  Agriflex+ 354 zapewnia standardową nośność przy ciśnieniu opon mniejszym o 40 proc. Opryskiwacze o dużych rozmiarach codziennie przemieszczają się z pól do miejsc ich ponownego napełnienia - tam i z powrotem. Model Agriflex+ 354 eliminuje konieczność dostosowywania ciśnienia opon do stopnia napełnienia zbiorników, a maszyna może standardowo poruszać się na ogumieniu o niższym ciśnieniu. Indeks prędkości „D” oznacza dodatkowo, że maszyna może przemieszczać się z prędkością do 65 km/h. Bardziej wytrzymałe występy bieżnika niż te, które można zaobserwować w standardowych oponach do upraw międzyrzędowych, odpowiednia przyczepność, doskonałe możliwości samoczynnego czyszczenia i udoskonalony kształt występów zapewniają wyjątkową trwałość opon, wysoki komfort jazdy i znaczną redukcję hałasu w ruchu drogowym. Agriflex+ 354 charakteryzują się większą powierzchnią nacisku zapewniającą lepszą przyczepność, zmniejszają zużycie paliwa i zwiększają ogólną wydajność maszyn.

 

Alliance Agriflex 363 IF/VF

Alliance Agriflex 363 (IF) Improved Flexion oraz Very High Flexion (VF) to nowoczesne opony, które doskonale sprawdzają się w nowoczesnych maszynach do oprysku pól. Modele z technologią VF umożliwiają pracę przy większym odkształceniu opon, zapewniając nawet o 40 proc. większą nośność niż opony standardowe przy identycznym ciśnieniu. Wysoki wskaźnik porowatości gwarantuje dużą powierzchnię nacisku i długi okres eksploatacji bieżnika. Kierunkowe ułożenie występów bieżnika zapewnia wysoką przyczepność i niski opór toczenia, a niewielkie bloki zapewniają doskonałą przyczepność podczas jazdy po luźnej glebie. Dostosowane do prędkości nawet 65 km/h opony A363 spełniają wszystkie potrzeby nowoczesnego rolnictwa: zapewniają bezpieczeństwo i stabilność na drodze, prezentując jednocześnie doskonałe możliwości samoczynnego czyszczenia. Model Alliance A363 dostępny jest teraz w czterech nowych rozmiarach: VF 270/95 R48, VF 230/95 R48, VF 270/95 R54 oraz VF 380/90 R46. www.atgtire.com

 

 

MITAS

Agriterra

Opony Agriterra oferują ekonomiczną eksploatację, gdyż ich zastosowanie zmniejsza zużycie paliwa. Stalowy kord zapewnia stabilność przy prędkości powyżej 30 km/h i podnosi odporność na przebicie. Otwarty wzór bieżnika na barku gwarantuje też lepsze właściwości samoczyszczące. Optymalnie zaprojektowany bieżnik zapewnia o 11 proc. większą powierzchnię styku z nawierzchnią, niż u opon konkurencji typu premium i nawet o 22 proc. większą, niż u opon konkurencji z trakcyjnym typem bieżnika. Te i inne dane pochodzą z testów przeprowadzonych przez Instytut Badań Technologii Rolniczej.

 

 

VF HC 2000

Mitas oferuje opony Very High Flexion (VF) HC 2000 w czterech rozmiarach i planuje dalsze rozszerzenie asortymentu. Główną zaletą ogumienia FV jest jego zdolność do zachowania stałego ciśnienia przy każdej prędkości. Opony Mitasa wyróżnia też elastyczna powierzchnia, która pozostawia większy ślad, ale kładzie tym samym mniejszy nacisk na glebę. Podczas listopadowych targów EIMA w Bolonii (Włochy) firma zaprezentowała oponę w wersji VF 710/70 R42 HC2000.

 

 

 

HC 70

Model Mitas HC 70 to nowe podejście do opon z profilem 70, które wprowadza na rynek wydajną oponę stworzoną do traktorów o mocy do 180 hp. Ogumienie HC 70 ma podwyższoną nośność, jest oszczędne w styku z gruntem oraz ma bardzo dobre właściwości trakcyjne. Oponę HC 70 można wykorzystywać w różnych warunkach i do różnych celów. Na targach EIMA w Bolonii można było zobaczyć oponę 480/70 R34 HC70. www.mitas-tyres.com/pl/

 

 

 

SATOYA

R1

Opona zapewnia doskonałą trakcję podczas prac polowych. Posiada nowoczesną „wygiętą” konstrukcję do zastosowania na drogach i bezdrożach. Mieszanka gumy zapewnia odporność na uszkodzenia mechaniczne, a szeroki bieżnik wydłuża żywotność na powierzchniach twardych. R1 dostępna jest w rozmiarach: 14.928 PR 10 TT R1, 12.4-28 PR10 TT R1, 16.9-34 PR12 TT R1 i innych. Szczegółowa informacja na stronie producenta http://www.satoya-tire.com/?lang=pl

 

 

Opony motocyklowe

DUNLOP

GP Racer D212

Dopuszczone do ruchu drogowego opony Dunlop GP Racer D212 zaprojektowano z myślą o użytkowaniu na torach w czasie treningów i wyścigów. Nowy produkt wyposażono w technologie opracowane na potrzeby opony D212 GP Pro wykorzystywanej w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIM (EWC). Nowe ogumienie pomyślnie przeszło testy w wymagających próbach na torze. Nowy profil i konstrukcja osnowy pochodzą bezpośrednio z GP Pro, dzięki czemu oponę znacznie łatwiej prowadzić, co pozwala na ostrzejsze i szybsze zmiany kierunku jazdy w porównaniu z poprzednim modelem. Najnowsza technologia kontroli temperatury opracowana przez Dunlop i wykorzystana w oponach tylnych 190/55Z R17 i 200/55Z R17 w wersji Endurance zwiększa odporność ogumienia na przecieranie dzięki bardzo mocnej i trwałej mieszance zewnętrznej. Jednocześnie oferuje ona przyczepność na poziomie opony wyścigowej, ponieważ utrzymanie odpowiedniej temperatury zapewnia bardziej miękka część mieszanki. Opona posiada również najnowszą wersję innowacyjnego systemu Dunlop NTEC, który umożliwia regulację ciśnienia - pozwala zawodnikom obniżać ciśnienie w oponie na czas jazdy na torze, co zwiększa powierzchnię kontaktu z nawierzchnią, maksymalizuje przyczepność i zapewnia równomierne zużycie, bez kompromisów w zakresie reaktywności i poczucia pewności jazdy. GP Racer D212 wyróżnia się zmienioną mieszanką MultiTread, zaprojektowaną do jazdy przy niższej temperaturze operacyjnej. Zmianie uległ skład mieszanki zarówno w części środkowej, jak i bocznej. Opona jest dostępna z mieszankami oznaczonymi jako miękka, średnia i długodystansowa (Endurance). W nowej mieszance średniej postawiono przede wszystkim na przyczepność dla jak najlepszych osiągów na krótkich dystansach. Nowa mieszanka długodystansowa oferuje optymalną równowagę między przyczepnością a trwałością osiągów. W warunkach wyścigowych opony tylne z mieszanką średnią i długodystansowe wykonywały potrójne przebiegi na torze Catalunya i podwójne na torze Paul Ricard. Nowa przednia opona wyróżnia się również podwyższoną trwałością, co potwierdzają nawet sześciokrotne przebiegi na torach Catalunya i Paul Ricard, czyli ponad 200 okrążeń między wymianami. Opona GP Racer D212 jest już dostępna w sprzedaży w Europie. www.dunlop.eu

MICHELIN

Power RS

Michelin przedstawił w styczniu nową oponę Power RS, która zadebiutowała w grudniu 2016 na Michelin Australian Motorcycle Grand Prix, wykazując nadzwyczajną przyczepność, poręczność, stabilność w prowadzeniu, a jej rewelacyjny feedback pozwala na osiąganie maksymalnych wyników. Opona zaprojektowana przy współpracy z zawodnikami w oparciu o doświadczenia wyniesione z motosportu. Kombinacja nowej mieszanki gumy całkowicie zmieniona konstrukcja zaowocowała niesamowitą przyczepnością na suchej nawierzchni oraz wyjątkowym doświadczeniami w trakcie jazdy. W konstrukcji opony zastosowano nową technologię ACT+ pozwalającą na wzorowym prowadzeniu na prostych oraz w zakrętach. Opona jest dostępna w 11 różnych rozmiarach, co pozwala na zastosowanie w większości motocykli sportowych. www.michelin.pl

 

MITAS

Terra Force-R

Opona Terra Force-R powstała z myślą o motocyklach maxi enduro i trial. Jest odpowiednia do jazdy po drogach (90 proc.) i terenie nieutwardzonym (10 proc.). Model jest idealnym wyborem zarówno dla kierowców używających motocykla na co dzień, jak i dla tych preferujących dłuższą jazdę w towarzystwie pasażera i z założonym bagażem. Ogumienie ma zapewnić bezpieczną i dynamiczną jazdę. Opona dostępna jest w jednym rozmiarze na przednie koło (110/80 R19) i w dwóch rozmiarach na tylne koło (140/80 R17 i 150/70 R17). Dodatkowe dwa rozmiary (120/70 R19 i 170/60 R17) zostaną wprowadzone w drugim kwartale 2017 r. Ogumienie powstało w oparciu o technologię optymalnego stalowego karkasu (OSCT), która zapewnia odpowiednie wyważenie opony i optymalny kontakt z podłożem we wszystkich warunkach jazdy, w szczególności przy większych nachyleniach i wyższych prędkościach. 

 

E-10

To opona przeznaczona do jazdy po drogach i nieutwardzonym terenie w stosunku 30 proc. do 70 proc. W swoim segmencie opona jest uniwersalna, odznacza się doskonałymi właściwościami samoczyszczącymi i świetną stabilnością na miękkim i twardym podłożu. Model E-10 został stworzony z myślą o jeździe po asfalcie, gorzej utrzymanych drogach i niewymagającym terenie nieutwardzonym. Opona umożliwia stabilne pokonywanie zakrętów z maksymalną stabilnością kierunkową. Nowe rozmiary E-10 120/70B19 i 170/60B17, przeznaczone są do dużych motocykli turystycznych. Zostały przetestowane w 2016 r. w różnych warunkach w Europie, USA i RPA. Na podstawie uzyskanych wyników opracowano optymalną konstrukcję karkasu, jak również mieszankę do powierzchni ściernej. Nowe rozmiary są dostępne od lutego 2017. www.mitas-tyres.com/pl/

DUNLOP

RoadSmart III SC

Opona z innowacyjnym bieżnikiem iGT znanym z opony sportowo-turystycznej RoadSmart III. Wyposażono ją w nową technologię: Camber Thrust Tuning (CTT) umożliwiającą łatwiejsze pokonywanie zakrętów. Zastosowany w modelu RoadSmart III SC wzór bieżnika iGT zapewnia optymalne usuwanie wody i równomierne zużycie. Technologia (JLB) również została przejęta z opony sportowo-turystycznej. Jest to jednocześnie pierwsze w gamie opon do skuterów zastosowanie rozwiązania, które zapewnia stabilny obszar styku z nawierzchnią, ogranicza odkształcenia i nadmierne nagrzewanie opony. Technologia Dunlopa - Camber Thrust Tuning umożliwia progresywne i łatwe pokonywanie łuków. Gdy motocykl pochyla się w zakrętach, różnica kąta pochylenia koła między skręcającą oponą przednią a ustawioną na wprost oponą tylną może utrudniać skręcanie i prowadzenie. O ile zjawisko to może być pożądane w motocyklu sportowym, gdyż zwiększa czułość kierowania podczas jazdy z bardzo dużymi prędkościami, to w przypadku skuterów się nie sprawdza. W rezultacie technologia CTT zmniejsza siłę potrzebną do prowadzenia pojazdu. Dunlop dostosował kształt ściany bocznej opony w taki sposób, aby zwiększyć łatwość skręcania, co stanowi doskonałą zaletę dla miejskich użytkowników, którzy chcą pokonywać zakręty zwinnie i szybko. Opona cieszy się uznaniem wiodącego producenta motocykli - Yamaha. Firma postanowiła wyposażyć model Tmax 530 rocznika 2017 właśnie w ten model opony. RoadSmart III jest dostępna w dwóch rozmiarach przednich (120/70 R14 i 120/70 R15) oraz dwóch rozmiarach tylnych (160/60 R14 i 160/60 R15) do szerokiej grupy motocykli i skuterów. www.dunlop.eu

Felgi

FELGEO

Felgi Carbonado

Sezon wiosna 2017 przyniesie ze sobą wiele nowości w zakresie felg aluminiowych marki Carbonado. Już z końcem lutego, na stronach sklepu Felgeo.pl, będą dostępne najnowsze premierowe modele felg aluminiowych tej marki. Nie zapomniano oczywiście o modelach cieszących się ogromną popularnością w poprzednich sezonach, powiększono ich asortyment, wprowadzając nowe rozmiary oraz kolejne wersje wykończeń. Każda z felg Carbonado z nowym sezonem zyska swoją indywidualną nazwę, określającą jej niepowtarzalność oraz charakter. W sprzedaży m.in. felgi do aut marki BMW - nowości; 5229 (Speed), 5255 (inferno) w rozstawie 5x120 oraz nowe rozmiary i wykończenia znanych już modeli: np. BK855 (Diamond), 5181 (Luxor). Do aut marki Audi, VW, Skoda, Seat - nowości: 5246 (Light), 5232 (California), 5125 (Turn), BK434 (Alaska), BK227 (Knight) w rozstawie 5x112 oraz nowe rozmiary i wykończenia znanych już modeli: np. BK114 (Jump), 5126 (Florida), BK690 (Style), BK438 (Puma). Do aut marki Hyundai, Kia, Toyota, Suzuki, Honda, Nissan - po raz pierwszy w rozmiarze 18” w rozstawie 5x114,3 BK970 (OFF) i BK653 (Redmond). Więcej informacji na stronie www.felgeo.pl

RONAL GROUP

SL7 Gladiatore

To nowa obręcz z gamy Speedline Corse. Nowy produkt przeznaczony jest do aut typu SUV. Sportowa obręcz SL7 Gladiatore charakteryzuje się unikalnym wyglądem, a dzięki technologii Flowforming także dużą lekkością. Początkowo produkt będzie oferowany w rozmiarze 8.5x18 cali, w kolorze żelazny antracyt-mat-kopiowany przód. Wysokiej jakości grawer laserowy podkreśla sportowy charakter obręczy i sprawia, że przyciąga ona wzrok. Zaprojektowana specjalnie do samochodów SUV SL7 Gladiatore pasuje m.in. do różnych pojazdów Audi (Q3, Q5 i Q7), Mercedes (GLC, GLK i ML) oraz BMW (X1 i X5), a także do Porsche Cayenne, VW Touarega, Forda Kuga i Volvo XC. Dostępna jest również do różnych modeli marek Range Rover, Jeep, Lexus i Hyundai.  www.ronalgroup.com/pl/

 

R.TEC-HANSE POLSKA

Autec Quantro

              

Autec prezentuje nową felgę do samochodów dostawczych. Felga oferowana jest w wersji 5-otworowej o średnicach 15-17 cali oraz w wersji 6-otworowej o średnicach 16-17 cali. Obie wersje dostępne są w kolorach lakieru: srebrny oraz czarny z polerowanymi ramionami.

Alutec Ikenu

            

Producent proponuje nową felgę w rozmiarach 8x18 oraz 8x19. Felga występuje w dwóch kolorach: metal grey (szara) oraz grafit z polerowanym frontem.

 

BBS CH-R Nurburgring Edition

BBS zaproponował nową odmianę felgi performance line CH-R Nurburgring Edition. Felga wyróżnia się czerwonymi elementami - laserowo grawerowanym napisem z czerwonym rantem. Dostępna jest w średnicach 18-20 cali.

 

BORBET

Borbet proponuje nowe kolorowe odmiany felg:

Borbet XRT Blue 8,5x19, Borbet Y RED 8x19

              

 

Borbet A Black Red Glossy oraz Black Blue Glossy 8x18 i 8.5x19

             

 

 

 

Borbet DB8/GT Graphite rim polished

Felga wywodząca się z driftu, wykonana w technologii flowforming - optymalizacja wagi ok. 8 kg. Dostępna w rozmiarach 8.5x18 i 9.5x18.

 

Rial Kibo

Producent proponuje nowy model felgi w średnicach od 18” do 20”. Dostępna jest w dwóch wersjach kolorystycznych: metal grey oraz diamant-schwarz hornpoliert. Więcej informacji na stronie www.rtec-hanse.pl

 

 

Maszyny i urządzenia

BOXER

Montażownica osobowa A30-242S

Automatyczna, pneumatyczno-elektryczna montażownica z przeznaczeniem do kół samochodów osobowych i dostawczych. Urządzenie charakteryzuje się mocną konstrukcją gwarantującą długotrwałe użytkowanie, zapewnia szybkie podnoszenie i opadanie ramienia montażownicy. Ramię montażownicy automatycznie wycofuje się, zachowując odpowiednią odległość od felgi, natomiast plastikowe wkładki głowicy i szczęk zabezpieczają felgi aluminiowe. Podwójnie działający zbijak opony chroni zarówno felgę, jak i oponę przed uszkodzeniem. Dane techniczne: średnica felgi, chwyt  zewnętrzny od 10” do 22”; średnica felgi, chwyt wewnętrzny od 12” do 24”; maksymalna średnica koła 1000 mm; maksymalna szerokość koła 356 mm; maksymalny moment obrotowy 1000 Nm; wymagane ciśnienie powietrza 8-12 barów; pierwsza prędkość obrotowa stołu 7 obr./min; druga prędkość obrotowa stołu 7-18 obr./min; nacisk zbijaka 15 kN; waga maszyny 230 kg; silnik 230 V 50/60 Hz. Więcej informacji na stronie www.sklepwarsztatowy.pl

 

 

BUTLER

Librak 338 FMD

Urządzenie oferuje doskonałą jakość i zajmuje bardzo mało miejsca. Umożliwia profesjonalne wyważanie oraz posiada niską prędkość obrotową. Gwarantuje maksymalną precyzję dzięki automatycznemu pomiarowi odległości i średnicy oraz automatycznym programom ALU S i PAX. Szybki proces wyważania możliwy jest dzięki automatycznemu rozpoczęciu wyważania po zamknięciu osłony i automatycznemu zatrzymaniu w zewnętrznym punkcie nabicia ciężarka. Librak 338 FMD obsługuje felgi o średnicy od 10” do 26”, szerokości obręczy  od 1.5” do 22”. Zapewnia dokładność odczytu odczytu 1 gram i czas cyklu 6 sekund. Prędkość obrotowa to <100 obr./min. Zasilanie 110/230V - 50/60Hz. Więcej na stronach www.bogusz-bls.pl oraz www.butler.com.pl

 

CARTEC

Videoline RP

                   

Linia diagnostyczna Videoline RP to najnowszy produkt, którego oprogramowanie - RP Visualization 0.7.4. - w każdej chwili umożliwia szybką i bezproblemową adaptację używanego oprogramowania do zmieniających się wymogów. Mechanizm w wersji kompakt lub dzielonej w całości wykonany jest w ocynku. W standardzie do dyspozycji mamy moduł automatycznego wykrywania i badania pojazdów z napędem 4x4. Dzięki projektowaniu modułowemu możliwe jest kompletowanie kolejnych komponentów wchodzących w skład linii. Dodatkowo, zestaw rolek wyposażony jest w nierdzewną rolkę inicjującą (kontrolę uślizgu), a także moduł ułatwiający łagodny ich rozruch - soft start. Więcej informacji na stronie www.cartec-polska.pl/linie-dla-skp.html

EVERT

Podnośnik dwukolumnowy

To elektrohydrauliczna jednostka o udźwigu 3,5 tony. Podnośnik posiada cechy charakterystyczne dla klasycznej konstrukcji tego typu, jednak został doposażony w nowoczesne rozwiązania znane u swoich droższych konkurentów. Pierwszym w nich jest modułowa konstrukcja. W wersji podstawowej kolumny są ze sobą połączone dołem pod płytą najazdową. Za dopłatą klient w dowolnym momencie może zdecydować się na zastosowanie „górnego połączenia” kolumn, dzięki czemu zyska pomiędzy nimi wolną przestrzeń przejazdową. Drugą nowością jest automatyczny system zapadkowy APS, dzięki któremu nie ma konieczności podniesienia pojazdu celem zwolnienia blokad podnośnika. Jest to nowoczesne rozwiązanie stosowane dotychczas przez europejskich producentów. Dane techniczne podnośnika: udźwig - 3500 kg, wysokość podnoszenia - 1900 mm, wysokość podnośnika - 2825 mm, czas podnoszenia - około 50 sek., system zapadkowy z technologią APS, moc silnika - 2,2 KW, zasilanie - 400 V/50 Hz, waga podnośnika - 700 kg.

Podnośnik czterokolumnowy

To urządzenie o napędzie elektrohydraulicznym przystosowane do badania geometrii układu jezdnego pojazdów. W standardowym wyposażeniu posiada płyty rozprężne, obrotnice oraz dodatkowy podnośnik nożycowy, podprogowy o udźwigu 4000 kg, umieszczony w platformach najazdowych. Urządzenie występuje w wersjach z różnymi długościami najazdów. Dane techniczne: udźwig podnośnika głównego - 4000/5000 kg, udźwig podnośnika podprogowego - 4000 kg, wysokość podnoszenia - 1850 mm/450 mm pomocniczy,  długość platform - 4800/5200 mm, szerokość platformy - 630 mm, długość platform podprogowych - 1440-1985 mm, wysokość podnośnika - 2343 mm, czas podnoszenia - około 40 sek. / 20 sek. pomocniczy, system zapadkowy (blokada) - elektromagnetyczny, podnośnik podprogowy - tak, zasilanie - 400 V/50 Hz, waga podnośnika - 2300 kg. Urządzenia są dostępne w ofercie Inter Cars S.A. www.intercars.com.pl

M&B ENGINEERING

Wyważarka mobilna WB190

Po kompaktowej wyważarce osobowej WB200, to kolejna nowość w ofercie włoskiego producenta. Konstrukcję tej mobilnej, uniwersalnej wyważarki oparto na napędzie ręcznym. Osprzęt centrujący (jest już w standardzie) zapewnia mocowanie kół osobowych, dostawczych i ciężarowych. W jego skład wchodzą wyłącznie komponenty marki Haweka. Do funkcjonowania wymagane jest jedynie rozpędzenie kół do odpowiedniej prędkości, 70 obr./min. dla osobowych i 130 obr./min. dla ciężarowych. Zasilanie wyważarki realizuje akumulator o napięciu 12V, uzupełniony standardowo w przydatną ładowarkę sieciową 230V. Praca do 16 godzin, wyłącznie na zasilaniu akumulatorem, dla tej jednostki nie stanowi żadnego problemu. Cała jednostka jest lekka i niezwykle kompaktowa. Zestaw kółek i uchwytów ułatwia manewrowanie. Dzięki ręcznej regulacji wysokości wału operator ma możliwość mocowania kół bez ich unoszenia. Oprogramowanie wyważarki pozwala na automatyczny odczyt parametrów koła. W zakresie odległości od korpusu oraz jego średnicy. Specjalny program Aludata pozycjonuje ciężarki klejone na felgach aluminiowych. Wyważarka doskonale sprawdzi się w stacjonarnych i mobilnych serwisach opon, serwisach dedykowanych do obsługi flot ciężarowych i firmach transportowych. Producent wskazuje także na możliwość jej stosowania do obsługi załóg w trakcie wyścigów samochodowych. Dystrybutor urządzenia - firma Le-Gum zapewnia 3-letnią gwarancję oraz pełną obsługę pogwarancyjną. Więcej informacji na stronie internetowej www.legum.pl

 

TEXA

Konfort 744

Asortyment firmy Tip-Topol został poszerzony o innowacyjne urządzenie dedykowane do obsługi układów klimatyzacji z CO2 - Konfort 744. Pierwszą firmą stosującą układy klimatyzacji zawierającą ten nowy czynnik jest Mercedes-Benz z modelem klasy S. Urządzenie Texa jest akredytowane oraz spełnia wszelkie normy pochodzące od producenta aut. W związku z wysokimi ciśnieniami panującymi w układach z dwutlenkiem węgla model ten posiada szereg zabezpieczeń oraz czujników gwarantujących bezpieczeństwo pracy. Konfort 744 współpracuje z zewnętrzną butlą z gazem CO2, którą montuje się w tylnej części urządzenia. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej dystrybutora www.tiptopol.pl

Opracowali: (dg), (ik), (pm)

Opisy produktów zamieszczane w tym dziale są opracowywane przez redakcję na podstawie informacji dostarczanych przez ich producentów lub dystrybutorów. UWAGA! Nowości rynkowe przesłane do redakcji „Przeglądu Oponiarskiego” po 15 dniu miesiąca poprzedzającego aktualne wydanie będą publikowane dopiero w następnym wydaniu.

Zobacz cały numer PO 3/143 (Marzec 2017)

Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń