W BRANŻY: Stulecie Yokohama Rubber Company

Okrągły jubileusz marki

 

Yokohama, japoński koncern branży oponiarskiej i gumowej, obchodzi w tym roku 100. urodziny. Firma utworzona w 1917 r. jest najstarszym i drugim najpopularniejszym w Japonii producentem ogumienia. Obecnie marka zajmuje siódme miejsce pod względem wielkości produkcji na świecie, a jej innowacyjne i zaawansowane technologicznie produkty cieszą się uznaniem użytkowników na wszystkich kontynentach.

Yokohama Rubber Company powstała 13 października 1917 r. Intensywny rozwój, inwestycje w ośrodki badawcze i udoskonalane technologie szybko doprowadziły do ekspansji marki poza granice Japonii. Pierwszą filię koncernu uruchomiono w Los Angeles w 1969 roku, a pierwszy oddział europejski - w 1988 roku w Niemczech. Dziś Yokohama jest jednym z największych producentów ogumienia na świecie. Koncern posiada 120 oddziałów na wszystkich kontynentach i dwie filie. Wysokiej jakości opony produkowane są w 13 fabrykach, z których pięć znajduje się w Japonii, a pozostałe w USA, Rosji i krajach azjatyckich.

Zakłady Yokohama w Shinshiro, Japonia

Japońska jakość

Produkcja opon do wszystkich typów pojazdów, w tym osobowych i ciężarowych, przemysłowych czy samolotowych stanowi obecnie 80 proc. łącznej produkcji koncernu. Poza oponami marka dostarcza zaawansowane technologicznie produkty gumowe, stosowane m.in. w przemyśle morskim, lotniczym czy kosmicznym, a także w życiu codziennym i sporcie. Firma posiada jeden z najnowocześniejszych ośrodków badawczo-rozwojowych w Japonii oraz cztery własne centra testowe - w Japonii, Niemczech i Szwecji. Dzięki doświadczeniu w przetwórstwie syntetycznej gumy i stosowanym technologiom, opony Yokohama cieszą się uznaniem użytkowników, doceniających zaawansowane rozwiązania na rzecz bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Wysoką jakość potwierdzają koncerny motoryzacyjne. Opony tej marki są fabrycznym wyposażeniem wielu prestiżowych marek, takich jak Porsche, Audi i Mercedes, w tym wielu japońskich, takich jak Mazda, Honda, Toyota, Mitsubishi, Nissan, Suzuki czy Lexus.

Bliżej sportu

Istotnym obszarem działań Yokohamy jest produkcja ogumienia dedykowanego do aut wyścigowych i dostarczanego na potrzeby największych wydarzeń motosportu na świecie. Od niemal 30 lat producent aktywnie uczestniczy w największych wyścigach i rajdach, takich jak FIA WTCC, ETCC, International Formula 3 Grand Prix Macau, ERC. Zdaniem japońskich inżynierów, rozwój technologiczny poparty pracami badawczo-rozwojowymi i sprawdzony na największych torach wyścigowych świata, jest kluczem do konstruowania maksymalnie bezpiecznych produktów, trafiających do szerokiego grona odbiorców.

Wieloletnia tradycja w wspieraniu działań sportowych, zaowocowała nawiązaniem współpracy z klubem piłkarskim Chelsea FC. Od lutego 2015 r. logo Yokohama, jako oficjalnego partnera, widnieje na koszulkach piłkarzy. Współpraca z klubem piłkarskim z Chelsea podkreśla ważne dla marki idee pracy zespołowej i zasad fair play oraz nieustannego dążenia do jak najlepszych wyników.

Żródło: ITR, opr. (dg)

Zobacz cały numer PO 3/143 (Marzec 2017)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń