Oponiarskie wieści

Ze świata

Kilka koncernów oponiarskich poinformowało o planowanych podwyżkach cen opon na wybranych rynkach. Wśród nich jest firma Continental, Interstate Tires, Marangoni, Michelin, Pirelli i Trelleborg. Amerykańska spółka Continental podniosła ceny opon ciężarowych trzech marek: Continental, General oraz AmeriSteel. Zmiany dotyczą produktów sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych oraz w Kanadzie i obowiązują od 1 marca br. Ogumienie marki Interstate Tires jest droższe nawet o 8 proc. Podwyżki dotyczą zarówno opon osobowych, jak i ciężarowych, i obowiązują również od 1 marca. Z początkiem lutego Marangoni także wprowadziło zmiany. Firma podniosła ceny opon bieżnikowanych od 4 do 8 proc. w zależności od kategorii produktów. Nowe kwoty obowiązują na terenie Europy. Michelin również zapowiedział wzrost cen na rynku wymiany w Europie. Podwyżki będą dotyczyć różnych segmentów, w tym opon osobowych, motocyklowych, dostawczych, ciężarowych, rolniczych i przemysłowych. Firma przewiduje wzrosty do 8 procent - w zależności od kategorii produktów. Nowe ceny mają obowiązywać od końca kwietnia 2017 r. Ceny ogumienia marki Pirelli wzrosną o około 9 proc. na wszystkich europejskich i północnoamerykańskich rynkach. Zmiany te będą dotyczyć całych linii opon osobowych i dostawczych, zarówno letnich, zimowych, jak i całorocznych. Nowe ceny mają obowiązywać od 1 kwietnia br. Trelleborg podniósł ceny swoich produktów na terenie Europy od 1 lutego br. Opony przemysłowe i budowlane tej marki są droższe o 5 proc. Przedstawiciele koncernów tłumaczą, że podwyżki cen opon zostały wymuszone przede wszystkim wzrostem cen surowców, a szczególnie kauczuku naturalnego. (Źródło: Producenci, Tire Review)

W ubiegłym roku Goodyear kontynuował utrzymywanie ciężarówek w ruchu dzięki sprawnemu funkcjonowaniu usługi pomocy drogowej pod nazwą ServiceLine24h. Z usługi zapewniającej całodobową i całoroczną pomoc drogową w całej Europie korzystano w przypadku aż 58 tysięcy awarii w 31 krajach. Średni czas przestoju wyniósł zaledwie 123 minuty, mimo że do awarii dochodziło w oddalonych obszarach, a liczba ciężarówek obsługiwanych przez Goodyear wzrosła. Większość awarii obsłużyło ponad 2000 serwisów sieci TruckFroce w całej Europie. Pomimo znacznego wzrostu liczby wspieranych pojazdów, utrzymano średni czas obsługi na poziomie niewiele wyższym niż 120 minut, co oznacza minimalizację czasu przestojów i wyższą efektywność klientów flotowych korzystających z ogólnoeuropejskiej usługi pomocy drogowej Goodyear. Więcej str. 33(Źródło: Goodyear)

Hankook nabył 100 proc. udziałów firmy JAX Tyres, australijskiego dystrybutora opon i felg. Umowa potwierdzająca transakcję została podpisana 23 stycznia br. w Korei Południowej. Firma JAX Tyres uruchomiła swój pierwszy punkt sprzedaży opon w Sydney w 1949 r. Obecnie sieć oparta na zasadach franczyzowych składa się z 83 obiektów. Wszystkie punkty sprzedaży charakteryzują się nowoczesnym i przyjaznym dla klienta wnętrzem, tworzonym na wzór salonów samochodowych. Dzięki przejrzystej stronie internetowej klient może poznać ofertę ogumienia online. Warto dodać, że ceny podane w internecie są takie same, jak na miejscu w wybranym sklepie. Poza tym, strona www oferuje możliwość symulacji - doboru opon do konkretnego auta, dzięki czemu użytkownik może wstępnie oszacować koszty związane z wymianą ogumienia. Nabycie największego australijskiego dystrybutora opon to element strategii firmy Hankook, zmierzającej do rozszerzenia działalności koncernu w sektorze B2C (ang. business-to-consumer - relacji występujących pomiędzy firmą a klientem końcowym). Ponadto producent z Korei Południowej chce dalej rozwijać swoją sieć dystrybucji oraz usług o wysokiej jakości. (Źródło: Hankook)

W lutym odbyła się uroczysta inauguracja nowo powstałej spółki joint venture firm Nexen Tire oraz Toyota Tsusho Corporation. Nowa jednostka biznesowa funkcjonować będzie pod nazwą Nexen Tire Japan Inc. W uroczystości udział wzięli przedstawiciele obu koncernów, w tym Travis Kang, dyrektor generalny Nexen Tire oraz Ichiro Kashitani, dyrektor Działu Automotive w Toyota Tsusho Corp. Producent opon z Korei Południowej będzie posiadał 51 proc. udziałów w nowo powstałej spółce. Natomiast pozostałe 49 proc. udziałów będzie w posiadaniu Toyota Tsusho. Nowa spółka będzie zajmować się sprzedażą opon marki Nexen w Japonii. Producent ogumienia liczy na to, że dzięki sieci dystrybucji firmy Toyota Tsusho i jej rozpoznawalnej marce rozszerzy swoją działalność oraz zwiększy sprzedaż swoich produktów na japońskim rynku. Założona w 1948 r. Toyota Tsusho Corporation należy do Toyota Group, czyli grupy firm będących sprzedawcami produktów Toyota Industries lub Toyota Motor, a także współpracujących z nimi w zakresie dostaw lub projektów inwestycyjnych. Toyota Tsusho to jedna z największych firm handlowych w Japonii. Przedsiębiorstwo posiada ponad 150 biur oraz blisko 900 oddziałów na całym świecie. (Źródło: Nexen Tire)

Z kraju

Po trzech kwartałach 2016 r. Grupa Boryszew, największy polski producent w segmencie motoryzacyjnym, osiągnęła 172 mln zysku netto (wzrost o 111,3 mln r/r), 333,6 mln zł zysku EBITDA (wzrost o 138,8 mln zł r/r) oraz 243,9 mln zł zysku na działalności operacyjnej (wzrost o 136,7 mln zł r/r). Działalność Grupy opiera się na czterech głównych segmentach: metali nieżelaznych, chemicznym, dystrybucyjnym oraz motoryzacyjnym. Jarosław Michniuk, prezes zarządu Boryszew S.A. podkreślił, że istotny wpływ na wyniki miały spółki segmentu automotive. Produkująca przewody motoryzacyjne Grupa Maflow wyraźnie poprawiła rezultaty. Na uwagę zasługują też polskie fabryki zlokalizowane w Tychach i Chełmku. Powody do zadowolenia dostarczyły także zakłady Boryszew Automotive Plastic. W segmencie metali nieżelaznych warto zwrócić uwagę na poprawę wyniku Walcowni Metali Dziedzice. Dobre rezultaty odnotowała także Huta Aluminium w Koninie. Po trzech kwartałach 2016 r. firma wypracowała 4,17 mld zł przychodów ze sprzedaży, wobec 4,34 mld zł w analogicznym okresie 2015 r. Ten nieznaczny spadek przychodów ze sprzedaży wynika w głównej mierze ze spadku cen metali na giełdzie londyńskiej, a także reorganizacji struktur handlowych Grupy. (Źródło: Boryszew)

Stowarzyszenie Stopvw.pl pozytywnie ocenia zainicjowanie postępowania przeciwko Volkswagenowi przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Aktywność w tej sprawie wykazują również parlamentarzyści większości ugrupowań politycznych.  Przypomnijmy, że po polskich ulicach jeździ co najmniej 140 tysięcy wadliwych samochodów Volkswagena, wyprodukowanych w latach 2008-2015, które codziennie przyczyniają się do zatrucia powietrza i powstawania smogu. Te auta emitują do 40 razy więcej tlenków azotu, niż przewidują to normy. Nie można tego lekceważyć, bo tlenek azotu to gaz niebezpieczny dla zdrowia. Rozpoczęcie przez UOKiK postępowania przeciwko VW stanowi ważny krok na drodze do uzyskania przez polskich klientów odszkodowań. Stanowisko stowarzyszenia Stopvw.pl zdają się potwierdzać wyroki sądów z Niemiec i Hiszpanii. Jak choćby ten z Regensburga z 4 stycznia, nakazujący sprzedawcy dostarczenie nowego pojazdu pochodzącego z aktualnie produkowanej serii zgodnej z normą Euro 6. Inny, korzystny dla klienta wyrok zapadł niedawno w Monachium. Co ciekawe, w czasie procesu Volkswagen przyznał na sali sądowej, że nowe oprogramowanie, które proponuje klientom, musi jeszcze przetestować. Do tej pory do polskiego  stowarzyszenia zgłosiło się ponad trzy tysiące osób, posiadających w swoich samochodach silniki, które nie spełniają normy Euro 5 i posiadają fałszujące oprogramowanie. Z dnia na dzień liczba ta stale rośnie. Stowarzyszenie spodziewa się zebrać do 10 tysięcy zgłoszeń. (Źródło: Stopvw.pl)

Firma ProfiAuto rozpoczęła „Wyścig po wiedzę” - projekt szkoleniowy dedykowany serwisom należącym do sieci ProfiAuto Serwis, połączony z rywalizacją sportową na torze wyścigowym „Jastrząb”. ProfiRacing Cup to cykl dwudniowych spotkań z przedstawicielami warsztatów samochodowych należących do sieci ProfiAuto Serwis. Pierwszy dzień imprezy poświęcony jest profesjonalnym szkoleniom z zakresu zarządzania warsztatem, zespołem pracowników oraz organizacji pracy serwisu. Dzień drugi to pełna emocji seria spotkań na torze wyścigowym „Jastrząb” i rywalizacja o puchary: ProfiRacing Cup, Mistrza Techniki Jazdy oraz Virtual Racing Cup. Ambasadorem wydarzenia został dobrze znany pasjonatom motoryzacji pilot rajdowy, Mistrz Europy oraz wielokrotny Mistrz Polski - Maciej Wisławski. (Źródło: Imago Public Relations)

W internecie dostępna jest nowa platforma moto-moto.net, która powstała z myślą o warsztatach samochodowych i ma stanowić alternatywę dla drogiego oprogramowania warsztatowego. Dzięki niej pracownicy serwisów samochodowych, mogą mieć dostęp online do takich danych, jak: paski i łańcuchy rozrządu, schematy elektryczne, skrzynki bezpieczników i złącza diagnostyczne, geometria kół, dane diagnostyczne i techniczne, ciśnienie opon czy schematy blacharskie. Baza zawiera dane aut osobowych oraz dostawczych w przedziale rocznikowym 1989-2016 oraz katalogowo na 2017. Należy zaznaczyć, że dostęp do tych informacji jest płatny i możliwy dopiero po zalogowaniu. Klient wykupuje dostęp na okres 12 miesięcy, który może przedłużyć po upływie roku. (Źródło: 3N Sp. z o.o.)

Przygotowali: (ik), (seg)

fot. PZPO, Nexen, ProfiAuto

Zobacz cały numer PO 3/143 (Marzec 2017)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń