2017-02-24

Mobile World Congress 2017

 

W dniach od 27 lutego do 2 marca w Barcelonie odbędzie się Moblie World Congress (MWC 2017) - coroczne targi technologii mobilnych połączone razem z serią konferencji o przyszłości branży urządzeń mobilnych. W wydarzeniu uczestniczyć będzie firma Bosch, która zaprezentuje m.in. samochód koncepcyjny połączony z siecią oraz inne inteligentne rozwiązania w obszarze internetu rzeczy (IoT).

Dzięki dostępowi do internetu, samochód staje się trzecią, obok domu i pracy, przestrzenią życiową. W ciągu zaledwie kilku lat auta staną się aktywną częścią internetu rzeczy i będą w stanie komunikować się z innymi środkami transportu, jak również z inteligentnymi domami. Pojazd będzie też postrzegany jako osobisty asystent. Zautomatyzowanie jazdy już wkrótce umożliwi kierowcom przeznaczanie większej ilości czasu na inne zadania, jak na przykład pisanie e-maili czy oglądanie filmów.

Na MWC 2017 koncern zaprezentuje swój samochód koncepcyjny. Bosch Forward ShowCar obejmuje szeroki zakres innowacyjnych technologii: Monitoring Camera Driver umożliwia rozpoznawanie twarzy i personalizację już od momentu, gdy kierowca wsiada do samochodu. Dla przykładu - samochód ustawia kierownicę, lusterka, temperaturę powietrza oraz stację radiową według osobistych preferencji kierowcy. Ten koncepcyjny model zawiera też pierwszy w historii panel kontroli gestów. Ta technologia wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe, które monitorują ruchy rąk kierowcy. Z kolei na ekranie wyświetlane są przyciski, które dzięki technologii haptycznej niczym nie różnią się od zwykłych przycisków. Mirror Cam System to rozwiązanie oparte o kamery, które zastępuje oba lusterka zewnętrzne. Czujniki wideo mogą być zintegrowane z wnętrzem pojazdu, a obrazy są widoczne na wyświetlaczach przy przednich słupkach nadwozia po prawej i lewej stronie auta.

Bezpieczny kluczyk w smartfonie

Perfectly Keyless to skoncentrowany na użytkowniku system dostępu, który działa przy użyciu smartfona. Za pomocą zaszyfrowanego kluczyka cyfrowego w telefonie, pojazd może zostać odblokowany i uruchomiony bez jakiejkolwiek interakcji. Kiedy kierowca zbliża się do pojazdu, system automatycznie identyfikuje tajny kluczyk na smartfonie i wykonuje pomiar odległości. Przy określonej odległości od samochodu (około dwóch metrów) następuje odblokowanie drzwi. Podobnie uruchomienie silnika jest dozwolone tylko wtedy, gdy Perfectly Keyless zlokalizuje urządzenie mobilne wewnątrz samochodu.

Lokalizowanie miejsc parkingowych

Bosch pracuje nad integracją usług w pojeździe, które połączą samochód z otoczeniem. Na przykład, wykorzystując funkcję community-based parking, auto staje się lokalizatorem miejsca parkingowego. Podczas mijania pojazdów, rozpoznaje luki pomiędzy zaparkowanymi autami dzięki ich czujnikom pokładowym. Zebrane dane są następnie przesyłane do cyfrowej mapy miasta. Specjalne algorytmy oceniają wiarygodność danych oraz dokonują prognoz dotyczących sytuacji w miejscu parkingowym. Usługa w chmurze, która wykorzystuje te dane do tworzenia w czasie rzeczywistym mapy parkingu, pozwala na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy. We współpracy z Mercedes-Benz, Bosch testuje obecnie koncepcję community-based parking w Stuttgarcie i innych miastach europejskich.

System ostrzegania o jeździe pod prąd

Komunikaty drogowe o jeździe pod prąd są obecnie podawane za pośrednictwem kanału wiadomości o ruchu drogowym. Tu średni czas od otrzymania zgłoszenia do transmisji komunikatu wynosi około trzech i pół do czterech minut. Nowy, oparty na chmurze system ostrzegania o jeździe pod prąd Boscha ostrzega kierowcę i zagrożonych uczestników ruchu drogowego kilka sekund szybciej i precyzyjniej. W celu wykrycia jazdy pod prąd, algorytm porównuje rzeczywisty ruch pojazdu, gdy zbliża się on do wjazdu lub zjazdu z autostrady, z dozwolonym kierunkiem jazdy. Jeśli dwa zestawy informacji są niezgodne, kierowca jadący pod prąd zostaje poinformowany o błędzie. Jednocześnie kierowcy pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka również zostają ostrzeżeni. Funkcja opiera się na regularnym, anonimowym zgłaszaniu do chmury pozycji każdego pojazdu na wjeździe na autostradę. Im więcej pojazdów jest podłączonych do internetu, tym gęstsza jest niewidzialna sieć bezpieczeństwa, i więcej użytkowników dróg może zostać powiadomionych o kierowcach jadących pod prąd. System ten jest dostępny w aplikacji przygotowanej na smartfony.

Rozwiązania do jednośladów

Z myślą o użytkownikach motocykli Bosch opracował system informacyjny Integrated Connectivity Cluster (ICC). Posiada on wyświetlacz o zmiennej wielkości i rozdzielczości, a dzięki najnowszej technologii jest łatwy do odczytu bez względu na okoliczności. MySPIN do jednośladów to niezależny system integracji smartfonów do motocykli, skuterów i rowerów elektrycznych oraz pojazdów typu powersports. Technologia, która od 2014 r. jest dostępna w samochodach, została przystosowana do jednośladów i stanowi idealne rozwiązanie umożliwiające zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa, na przykład poprzez informacje o sytuacji w ruchu drogowym lub wymianę preferowanych tras z innymi motocyklistami.

Przydatne czujniki

Maleńkie czujniki Boscha MEMS (Micro Electro-Mechanical Systems) można znaleźć w większości urządzeń elektronicznych - od smartfonów, przez konsole do gier i tablety po wiele aplikacji w pojazdach, systemy bezpieczeństwa i wiele różnych urządzeń. Podczas MWC 2017 Bosch zaprezentuje swoje pierwsze na świecie optyczne czujniki MEMS, które umożliwiają sterowanie urządzeniami domowymi, tabletami i robotami.

Rozwiązania logistyczne

Transport Data Logger (TDL) firmy Bosch umożliwia monitorowane i śledzenie procesu dostaw towarów przemysłowych i rejestrowanie odpowiednich parametrów pomiarowych, jak temperatura, wilgotność, pochylenie i wstrząsy. Następnie dane są dokumentowane i wizualizowane za pośrednictwem aplikacji na smartfony i tablety. Graniczne wartości każdego parametru mogą być indywidualnie konfigurowane. Parametr, który przekracza limit jest identyfikowany, dzięki czemu każdy etap łańcucha dostaw zostanie właściwie rozliczony. W przypadku, gdy parametr przekracza limit, TDL weryfikuje informacje o możliwych pierwotnych i wtórnych uszkodzeniach. W przypadku, gdy żaden limit nie zostanie przekroczony, TDL tworzy dowód starannie przeprowadzonego i bezawaryjnego łańcucha dostawy.

(ik)

Źródło i fot. Bosch

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń