W sobotę, 11 lutego w polskich salonach BMW odbyła się prezentacja najnowszej, siódmej generacji BMW serii 5. Model ten to popularna na świecie biznesowa limuzyna klasy premium, która łączy sportowy charakter z elegancją. BMW serii 5 to także lider swojego segmentu na polskim rynku, który w 2016 r. zanotował 1786 rejestracji.
Zaawansowane technologie i nowe wersje silnikowe
Nowa wersja auta wyposażona jest w liczne systemy, które oferują kierowcy wsparcie podczas jazdy, takie jak asystent kierowania i toru jazdy, system wymijania i ostrzegania przed pojazdami z boku, a także asystent zmiany pasa ruchu. Samochód posiada kolorowy wyświetlacz BMW Head-Up , który w porównaniu z poprzednią wersją ma o 70 proc. większą powierzchnię wyświetlania. W nowy modelu zastosowana została także najnowsza wersja BMW Connected oraz znana z BMW serii 7 obsługa za pomocą gestów.
Samochód zadebiutował w Polsce z dwoma silnikami wysokoprężnymi i dwoma benzynowymi. W marcu 2017 r. w ofercie pojawi się także BMW 530e iPerformance - BMW serii 5 Limuzyna z napędem hybrydowym plug-in. Dostępne będą także BMW 520d EfficientDynamics Edition oraz BMW M550i xDrive.
Kampania ze Scottem Eastwoodem
Premiera nowego BMW serii 5 jest wspierana intensywną kampanią marketingową. Jej główne hasło to „Biznesowy Atleta”, oddające dwa oblicza tej stylowej i komfortowej, a zarazem sportowej limuzyny. Ambasadorem nowego modelu oraz bohaterem telewizyjnych spotów reklamowych został aktor Scott Eastwood. Niezachwiane dążenie do raz obranego celu, ambicja i wytrwałość to cechy właśnie nowoczesnego biznesowego atlety.
Dotychczas na świecie sprzedano około 7,9 miliona egzemplarzy BMW serii 5. Nowa, siódma już generacja ma kontynuować sukces poprzednika, którego wybrało 2,1 miliona klientów.
(ik)
Źródło i fot. BMW