2017-02-09

Rozwój układów napędowych

 

Według szacunków Boscha w 2025 r. na świecie zostanie wyprodukowanych  blisko 20 milionów samochodów hybrydowych i elektrycznych. To pokazuje, że przyszłościowym obszarem działalności firmy będzie elektromobilność. Dlatego Bosch tworzy nowy dział Powertrain Solutions, który od początku 2018 r., oprócz elektromobilności, będzie obejmował także dzisiejsze działy branżowe Gasoline Systems i Diesel Systems.

Bosch jest partnerem producentów samochodów z silnikami diesla, spalinowymi i wykorzystującymi inne napędy w obszarze elektromobilności. Dr Rolf Bulander, prezes sektora Mobility Solutions i członek zarządu spółki Robert Bosch GmbH zaznaczył, że niezależnie od tego, czy chodzi o benzynę czy prąd, firma będzie nadal dostawcą wydajnych koncepcji napędowych. Ze względu na to, że obecnie nie wiadomo jeszcze, który rodzaj napędu czy ich kombinacja będą dominujące, dlatego koncern działa dwutorowo i rozbudowuje swoją wiedzą, zarówno w obszarze elektromobilności, jak i silników spalinowych.

Inwestycje w innowacje

Na rozwój rozwiązań napędowych Bosch przeznacza rocznie kilka miliardów euro. W samą elektromobilność spółka inwestuje rocznie 400 milionów euro. Główny nacisk w pracach badawczo-rozwojowych koncern kładzie na rozwój akumulatorów. Bosch prowadzi badania nad aktualnymi oraz przyszłymi technologiami ogniw, a wspólnie z międzynarodowymi producentami samochodów zrealizował już ponad 30 projektów na potrzeby produkcji seryjnej. Nad tematami związanymi z elektromobilnością pracuje około 1800 ekspertów firmy.

Bliżej rynku i klientów

W ramach nowego działu branżowego Powertrain Solutions koncern chce oferować klientom rozwiązania napędowe z jednego źródła oraz kompletne rozwiązania systemowe jako uzupełnienie oferty pojedynczych podzespołów. Dział ten będzie koncentrować się na trzech głównych segmentach: samochody osobowe i użytkowe z napędem spalinowym, hybrydowym oraz samochody elektryczne.

- Duży potencjał rozwoju dostrzegamy w obszarze elektromobilności i samochodów użytkowych. W przypadku samochodów osobowych z klasycznym napędem spalinowymi skupiamy się w szczególności na wzroście wydajności - powiedział R. Bulander.

Innowacje techniczne są potrzebne we wszystkich trzech rozwiązaniach napędowych, ponieważ w dalszej perspektywie konkurencyjny będzie tylko ten, kto wprowadzi na rynek produkty w jeszcze większym stopniu obniżające zużycie paliwa i poziom emisji.

Zmiany na rynku

W nadchodzących latach Bosch będzie równolegle rozwijał wszystkie technologie napędowe. W ten sposób chce szybko i elastycznie reagować na zmiany dokonujące się na rynku we wszystkich obszarach technologii napędowych. Obecnie nikt nie ma wątpliwości, że mobilność będzie się opierać w przyszłości na napędzie elektrycznym. Jednak obecnie nie można jeszcze prognozować, jak szybko to nastąpi i jaki ostateczny kształt przybiorą zmiany.

Dział Powertrain Solutions będzie skupiał około 88 tys. pracowników w ponad 60 lokalizacjach, w 25 krajach. Już dziś pracownicy działów branżowych Gasoline Systems i Diesel Systems ściśle ze sobą współpracują. Współpraca ta pogłębi się od roku 2018 już w ramach nowego działu branżowego. Działania reorganizacyjne pozostaną bez znaczącego wpływu na zatrudnienie. Nowy dział obejmujący trzy jednostki organizacyjne ma rozpocząć działalność na początku 2018 r.

(ik)

Źródło i fot. Bosch

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń