Goodyear oferuje flotom samochodowym usługę pomocy drogowej pod nazwą ServiceLine24h, która umożliwia utrzymywanie ciężarówek w ruchu. Pomimo znacznego wzrostu liczby wspieranych pojazdów, utrzymano średni czas obsługi na poziomie niewiele wyższym niż 120 minut1, co oznacza minimalizację czasu przestojów i wyższą efektywność klientów flotowych korzystających z ogólnoeuropejskiej usługi koncernu.
W 2016 r. ServiceLine24h, zapewniająca całodobową i całoroczną pomoc drogową w całej Europie była wzywana do 58 tysięcy awarii w 31 krajach. Średni czas przestoju wyniósł zaledwie 123 minuty, mimo że do awarii dochodziło w oddalonych obszarach, a liczba ciężarówek obsługiwanych przez Goodyear wzrosła. Większość awarii obsłużyło ponad 2000 serwisów sieci TruckFroce w całej Europie.
W porównaniu do roku 2015, z usługi ServiceLine24h skorzystało znacznie więcej kierowców, co odzwierciedla wzrost liczby pojazdów ciężarowych obsługiwanych w systemie FleetOnlineSolutions - internetowym programie obsługi flot realizowanym przez Goodyear. Obecnie FleetOnlineSolutions zarządza ponad 350 tysiącami pojazdów w całej Europie.
- Krótsze przestoje to większa efektywność naszych klientów, dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że mimo wzrostu liczby pojazdów obsługiwanych przez program FleetOnlineSolutions, utrzymaliśmy w ubiegłym roku poziom jakości usług świadczonych przez pomoc drogową ServiceLine24h w całej Europie - powiedział Nigel Sowerby, dyrektor pionu detalicznego i rozwoju usług w Goodyear w regionie EMEA. - Kluczowym elementem skrócenia czasu przestojów jest TruckForce, nasza międzynarodowa sieć obejmująca ponad 2000 partnerów serwisowych w całej Europie, którzy świadczą eksperckie usługi i wsparcie flotom zawsze i wszędzie tam, gdzie są potrzebne.
Świadczące usługi w wielu językach centrum obsługi ServiceLine24h i mobilna aplikacja wskazująca położenie pojazdów za pośrednictwem GPS zapewniają szybkie dotarcie pomocy drogowej od najbliższego współpracującego warsztatu. ServiceLine24h, TruckForce i FleetOnlineSolutions to elementy FleetFirst, ogólnoeuropejskiego programu obsługi flot. Program FleetFirst obejmuje również rozwiązania Goodyear z zakresu zwielokrotniania żywotności opon, łącząc usługi nacinania i bieżnikowania, które wydłużają okresy eksploatacyjne opon flotowych.
1) Na podstawie wewnętrznych danych Goodyeara
(ik)
Źródło i fot. Goodyear