2017-01-27

Michelin w branży wydawniczej

 

Francuski koncern Michelin, zajmuje się nie tylko produkcją opon i akcesoriów samochodowych. Firma publikuje też przewodniki turystyczne i kulinarne, a w ostatnim czasie podjęła kolejne kroki by umocnić swoją pozycję w tej branży. Koncern poinformował, o przejęciu działalności wydawniczej francuskiej firmy Mondéos, specjalizującej się w publikacji przewodników turystycznych.

Firma wydawnicza Mondéos została założona w Paryżu w 1994 r. Zespół pracowników opracował szczegółowe poradniki dla osób podróżujących po Francji i nie tylko. Jedna z kolekcji prezentuje blisko 7 tys. różnych form wypoczynku w tym kraju dla całych rodzin. Oprócz tego firma tworzyła przewodniki turystyczne we współpracy z biurami podróży, które prezentowały bardziej indywidualne oferty.

Pierwszy przewodnik Michelin z 1900 r.

Michelin od ponad 100 lat wydaje przewodniki turystyczne (Zielone Przewodniki), opisujące miasta, regiony i państwa pod kątem ich atrakcyjności turystyczno-krajoznawczej oraz przewodniki kulinarne (Czerwone Przewodniki), opisujące hotele i restauracje. Dzięki przejęciu działalności wydawniczej firmy Mondéos, Michelin będzie mógł skorzystać z doświadczenia jej pracowników oraz tworzonej latami obszernej bazy wiedzy. Informacje o atrakcjach turystycznych, parkach rozrywki, sportów i rekreacji, a także wielu innych obiektach i miejscach będą zamieszczane w publikacjach drukowanych francuskiego koncernu, jak i w internecie.

Co ważne, w przewodnikach Michelin można znaleźć informacje nie tylko o atrakcjach turystycznych, ale także ośrodkach kultury, miejscach zakwaterowania oraz punktach gastronomicznych. W ten sposób koncern dostarcza obszerne przewodniki, które stanowią kompleksowy poradnik dla podróżników.

                      

Atlas oraz przewodnik po hotelach i restauracjach Michelin

Chcąc jeszcze bardziej zwiększyć zakres swoich usług, Michelin nabył niedawno hiszpańską platformę internetową Restaurantes.com. Portal przejęty przez francuski koncern umożliwia dokonanie rezerwacji online w wybranych restauracjach. Obecnie Restaurantes.com oferuje dostęp do blisko 5 tys. punktów gastronomicznych i jest liderem w tym zakresie na hiszpańskim rynku. W styczniu 2016 r. Michelin nabył też brytyjską platformę Bookatable, która także umożliwia rezerwację stolików w restauracjach za pośrednictwem internetu.

Celem realizowanych przez firmę działań jest zaoferowanie klientom szerokiej palety produktów i usług oraz proponowanie im nowych, kompleksowych rozwiązań.

Strona internetowa firmy Mondéos

(ik)

Źródło i graf. Michelin, Mondéos

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń