Francuski koncern Michelin, zajmuje się nie tylko produkcją opon i akcesoriów samochodowych. Firma publikuje też przewodniki turystyczne i kulinarne, a w ostatnim czasie podjęła kolejne kroki by umocnić swoją pozycję w tej branży. Koncern poinformował, o przejęciu działalności wydawniczej francuskiej firmy Mondéos, specjalizującej się w publikacji przewodników turystycznych.
Firma wydawnicza Mondéos została założona w Paryżu w 1994 r. Zespół pracowników opracował szczegółowe poradniki dla osób podróżujących po Francji i nie tylko. Jedna z kolekcji prezentuje blisko 7 tys. różnych form wypoczynku w tym kraju dla całych rodzin. Oprócz tego firma tworzyła przewodniki turystyczne we współpracy z biurami podróży, które prezentowały bardziej indywidualne oferty.
Pierwszy przewodnik Michelin z 1900 r.
Michelin od ponad 100 lat wydaje przewodniki turystyczne (Zielone Przewodniki), opisujące miasta, regiony i państwa pod kątem ich atrakcyjności turystyczno-krajoznawczej oraz przewodniki kulinarne (Czerwone Przewodniki), opisujące hotele i restauracje. Dzięki przejęciu działalności wydawniczej firmy Mondéos, Michelin będzie mógł skorzystać z doświadczenia jej pracowników oraz tworzonej latami obszernej bazy wiedzy. Informacje o atrakcjach turystycznych, parkach rozrywki, sportów i rekreacji, a także wielu innych obiektach i miejscach będą zamieszczane w publikacjach drukowanych francuskiego koncernu, jak i w internecie.
Co ważne, w przewodnikach Michelin można znaleźć informacje nie tylko o atrakcjach turystycznych, ale także ośrodkach kultury, miejscach zakwaterowania oraz punktach gastronomicznych. W ten sposób koncern dostarcza obszerne przewodniki, które stanowią kompleksowy poradnik dla podróżników.
Atlas oraz przewodnik po hotelach i restauracjach Michelin
Chcąc jeszcze bardziej zwiększyć zakres swoich usług, Michelin nabył niedawno hiszpańską platformę internetową Restaurantes.com. Portal przejęty przez francuski koncern umożliwia dokonanie rezerwacji online w wybranych restauracjach. Obecnie Restaurantes.com oferuje dostęp do blisko 5 tys. punktów gastronomicznych i jest liderem w tym zakresie na hiszpańskim rynku. W styczniu 2016 r. Michelin nabył też brytyjską platformę Bookatable, która także umożliwia rezerwację stolików w restauracjach za pośrednictwem internetu.
Celem realizowanych przez firmę działań jest zaoferowanie klientom szerokiej palety produktów i usług oraz proponowanie im nowych, kompleksowych rozwiązań.
Strona internetowa firmy Mondéos
(ik)
Źródło i graf. Michelin, Mondéos