2017-01-25

Continental w Polsce od 20 lat

 

Polski oddział koncernu Continental podsumował 20 lat działalności w Polsce. W ciągu dwóch dekad funkcjonowania firma pięciokrotnie zwiększyła zatrudnienie, potroiła liczbę marek w ofercie, osiągnęła rekordowy obrót na poziomie ponad miliarda złotych rocznie i stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek opon w Polsce.

Dystrybucję produktów marki Continental w Polsce rozpoczęto na początku XX w., a dokładnie w 1911 r. w Warszawie. W latach 20. powstały kolejne punkty w Katowicach, Lwowie i Poznaniu, by przez kolejną dekadę prowadzić sprzedaż ogumienia oraz wyposażenia dla warsztatów oponiarskich w Polsce. W pierwszej połowie lat 90. sprzedaż opierała się na bezpośrednim imporcie opon przez indywidualnych dystrybutorów.

                 

Uroczysta gala z okazji jubileuszu COP odbyła się w  warszawskim Soho Factory

>>Zobacz całą galerię<<

Pierwsze oficjalne przedstawicielstwo koncernu Continental AG w Warszawie utworzono w 1996 r., gdy powołano do życia spółkę Continental Opony Polska Sp. z o.o. (COP).

Dwie dekady sukcesów

Początkowo warszawskie biuro Continental zatrudniało około 20 osób, z czego zespół handlowy opon osobowych liczył zaledwie pięciu pracowników. Obecnie w COP jest zatrudnionych ponad 100 osób. Firma rozpoczynała działalność od współpracy z 10. klientami i generowała obroty roczne na poziomie kilku milionów złotych. W grudniu 2016 r. spółka świętowała przekroczenie rocznego obrotu na poziomie miliarda złotych.

Kluczem do sukcesu marki jest polityka multibrandowości. Firma startowała z pięcioma markami: Continental, Barum, Uniroyal, Semperit i Gislaved, by po 20 latach oferować aż 15 marek opon, w tym m.in. Viking, General Tire czy Matador.

Poza Polską, firma zarządza również rynkami takimi jak: Litwa, Łotwa, Estonia, Obwód  Kaliningradzki, Białoruś, Mołdawia i Ukraina.

- Sukcesy osiągnięte przez Continental Opony Polska to w głównej mierze efekt konsekwencji i partnerskiego traktowania wszystkich uczestników rynku - klientów, partnerów biznesowych oraz pracowników - powiedział dr Piotr Zielak, który przez ostatnie 19 lat pracował, a od 2002 r. zarządzał firmą Continental Opony Polska. - Jestem dumny z naszych osiągnięć, bo zbudować i utrzymać tak silną markę, na tak wymagającym i zmieniającym się rynku, to duże wyzwanie. Historia tej firmy to poniekąd moja zawodowa historia, dziękuję wszystkich, którzy byli jej częścią.

Więcej niż opony

Continental dostarcza nie tylko opony do wszystkich rodzajów i modeli pojazdów - osobowych, ciężarowych, autobusów, wózków widłowych, pojazdów specjalistycznych i motocykli. Jest także partnerem dla dilerów, flot i profesjonalnych serwisów oponiarskich.

Z myślą o specyficznych potrzebach i wymaganiach flot ciężarowych COP w 2010 r. uruchomił program Conti 360° Fleet Services, który jest kontynuacją sieci ContiEuroService - pierwszego tego typu programu w Europie. W ramach niego firma świadczy kompleksowe usługi doradztwa zakupowego, serwisu oraz kontroli stanu ogumienia i zapewnia serwis awaryjny w 25 krajach Europy. W ramach programu Continental, co roku publikuje ranking najlepszych w Polsce serwisów, stale podnosząc jakość sieci. W ciągu pięciu lat do programu dołączyło już ponad 200 flot i liczba ta stale rośnie.

W 2011 r. otwarto pierwszy w Polsce profesjonalny serwis samochodów i opon BestDrive, należący do globalnej sieci koncernu Continental. Aktualnie sieć dysponuje 40 serwisami firmowymi i 100 serwisami partnerskimi, które świadczą kompleksowe usługi dla flot pojazdów osobowych i ciężarowych w całej Polsce.

Futbolowe emocje i pomoc dzieciakom

Warto dodać, że przez ostatnie kilkanaście lat firma angażowała się w najpopularniejszy sport świata - w piłkę nożna. W ramach sponsoringu wspierała drużyny narodowe i kluby, najlepsze na świecie ligi piłkarskie, a także rozgrywki takie jak Mistrzostwa Świata FIFA czy Mistrzostw Europy UEFA.

Ponadto firma pomaga najmłodszym rozwijać ich futbolowe pasje. Od sześciu lat wspiera najlepsze drużyny piłkarskie złożone z wychowanków domów dziecka z całego kraju i jest głównym sponsorem Piłkarskich Mistrzostw Polski organizowanych właśnie dla nich. Ponadto od 2013 r. znacznie rozszerzyła zasięg swoich działań i jest także głównym sponsorem Mistrzostw Świata Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej. Do tej pory odbyło się siedem turniejów krajowych i cztery edycje Mistrzostw Świata, w których łącznie udział wzięło aż 2958 dzieci z 30 krajów świata.

- Tak dynamiczny rozwój firmy, realizacja wielu zróżnicowanych projektów i czerpanie z innowacyjnych rozwiązań dla motoryzacji dostarczanych przez koncern Continental to dla nas doskonała baza do osiągania kolejnych sukcesów - powiedział Dariusz Wójcik, nowy dyrektor generalny Continental Opony Polska. - Zamierzamy w pełni wykorzystać potencjał tkwiący w naszych pracownikach, oferowanych produktach i usługach. Wszystko po to, by umocnić pozycję firmy wśród naszych partnerów i klientów, oraz dostarczyć kolejnych powodów do dumy.

(ik), fot. S. Górzyński

Źródło: Contrust

drukuj  
Komentarze użytkowników (1)
picior, 2017-01-24 16:52:04
Nie licząc 1939 - Stomil Poznań  :-)
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń