2017-01-23

Texa z rekordowym wynikiem

 

W minionym roku Texa, dostawca urządzeń diagnostycznych dla warsztatów samochodowych, odnotowała bardzo dobre wyniki. Firma kierowana przez założyciela i prezesa, Bruno Vianello, zamknęła 2016 r. rekordowym obrotem około 80 mln euro, co stanowi wzrost o 29 proc. w porównaniu do roku 2015. W ubiegłym roku wzrosła też liczba pracowników.

Texa nieustannie inwestuje w badania i rozwój oraz poszukuje innowacyjnych rozwiązań, które będą odpowiadać na potrzeby klientów. W minionym roku popularnym rozwiązaniem firmy były stacje Konfort do obsługi systemów klimatyzacji, które sprzedały się w liczbie ponad 11 tys. egzemplarzy na całym świecie. Aby sprostać wymaganiom rynku, Texa poszerzyła obszar produkcji tych urządzeń do łącznej powierzchni około 5000 metrów kwadratowych. Znajdują się na nim dwie równoległe i w pełni zautomatyzowane linie produkcyjne, umożliwiające znaczne zwiększenie dziennej zdolności produkcyjnej. Ponadto gama Konfort została poszerzona o model 744 - opracowany specjalnie do obsługi nowego systemu klimatyzacji samochodowej, opartego o czynnik chłodniczy R744 (CO2), którego zaletą jest niski profil zanieczyszczenia oraz minimalizacja ryzyka pożaru w przypadku wycieku gazu.

Podczas ostatniej edycji targów Automechanika we Frankfurcie, firma zaprezentowała swoje najnowsze rozwiązanie: Axone Nemo. To zaawansowana jednostka wyświetlająca zaprojektowana z myślą o przyszłości warsztatów. Charakteryzuje się bardzo dużą wytrzymałością na wstrząsy,  jest wodoszczelna, a chronione patentem rozwiązanie umożliwia urządzeniu utrzymywanie się na powierzchni wody. Urządzenie spotkało się z uznaniem przedstawicieli branży, dzięki imponującej szybkości pracy oraz wszechstronności zapewnionej przez zastosowanie wymiennych modułów magnetycznych, które otwierają możliwość dalszego poszerzania funkcjonalności sprzętu przez wiele kolejnych lat.

W ubiegłym roku spore osiągnięcia odnotował także zespół Texa Mobile Diagnostic (TMD), kierowany przez Andrea Algeri. Zaawansowane rozwiązania telediagnostyczne oferowane przez firmę osiągnęły 92-proc. wzrost sprzedaży, przekraczając tym samym ilość 51 tys. urządzeń zainstalowanych, zwłaszcza w sektorze transportowym oraz wypożyczalni pojazdów. W ostatniej z wymienionych branż warte podkreślenia jest również zastosowanie nowego rozwiązania wdrażanego przez Texa: corporate car-sharing.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosła też liczba pracowników firmy - z 560 na koniec 2015 r. do 600 osób na koniec roku 2016.

(ik)

Źródło i fot. Texa

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń