TECHNOLOGIE: Ciche do Audi

Technologia pochłaniania hałasu Sound Absorber® marki Hankook

 

Nowa technologia Sound Absorber® zostanie wykorzystana po raz pierwszy w sztandarowych oponach Hankook Ventus S1 evo² SUV. Modele Audi Q7, w tym nowy Audi SQ7 TDI, będą fabrycznie wyposażone w opony o rozmiarze 22 cali. Wybór firmy Audi AG podyktowany jest skutecznym połączeniem wydajności i komfortu ogumienia.

Pierwsza edycja Audi Q7 z oznaczeniem „S”, stworzona przez niemieckiego producenta samochodów klasy premium, to najmocniejszy samochód sportowo-użytkowy (SUV) z silnikiem wysokoprężnym dostępny na rynku. Aby w pełni sprostać wymogom samochodów firmy Audi AG, inżynierowie firmy Hankook opracowali niezwykle wydajny wzór bieżnika, nie zmniejszając przy tym komfortu oczekiwanego w tej klasie luksusowych pojazdów. Zazwyczaj wgłębienia opon o małej masie i niewielkim stosunku szerokości do wysokości, powodują większy poziom hałasu. Jego zmniejszenie miało decydujące znaczenie podczas opracowywania opon, które miały charakteryzować się wysokimi osiągami przy jednoczesnym zapewnianiu przyjemności z jazdy.

Na potrzeby sztandarowego ogumienia Ventus S1 evo² SUV przystosowano firmową technologię produkcji cichych opon o nazwie Sound Absorber®. Wewnątrz opon umieszczana jest specjalna, pochłaniająca dźwięk warstwa pianki poliuretanowej. Następnie jest ona łączona z cienką warstwą materiału Sealguard marki Hankook. Audi wybierając opony Ventus S1 evo² SUV, otrzymało ogumienie łączące sportową i dynamiczną charakterystykę jazdy z wysokim komfortem zawieszenia oraz bardzo niskim hałasem, niskimi oporami toczenia oraz o bardzo dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni.

Dzięki technologii zastosowanej w opracowaniu bieżnika wielokątowego oraz karkasu wykonanego z podwójnej warstwy włókna wiskozowego opony te odznaczają się maksymalną powierzchnią styku z podłożem w każdych warunkach. Ogumienie imponuje nie tylko skutecznością na akwaplaning, ale także optymalną powierzchnią styku, która pozwala zachować doskonałą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Znacznej poprawie uległo także prowadzenie pojazdu oraz poziom bezpieczeństwa, podczas jazdy przy dużych prędkościach. Zainspirowany wyścigami serii DTM innowacyjny, 3-warstwowy projekt bloku z układem schodkowym zewnętrznych bloków żebra, zapewnia równomierną powierzchnię styku pomimo zużywania się opony. Dzięki temu zawdzięcza ona doskonałą przyczepność w całym okresie jej eksploatacji.

Nowoczesna mieszanka polimeru styrenu i krzemionki o doskonałych właściwościach gwarantuje nie tylko zwiększoną przyczepność na mokrej nawierzchni, ale także zmniejszony opór toczenia. Opona jest poza tym bardziej przyjazna dla środowiska. Zaawansowany system chłodzenia opony pozwala na szybsze odprowadzanie ciepła, co skutkuje lepszym prowadzeniem oraz przedłuża cykl życia opony.

Źródło: Hankook, opracował (dg)

Zobacz cały numer PO 1/141 (Styczeń 2017)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń