Opony osobowe
KUMHO
Ecsta PS31
To model należący do segmentu UHP, czyli opon o wysokich osiągach. Ogumienie zapewnia kilka istotnych właściwości, takich jak: stabilność jazdy, niski poziom hałasu oraz bezpieczeństwo. Zastosowane w tym modelu rozwiązania mają zapobiegać nierównomiernemu zużyciu bieżnika oraz zwiększyć jego odporność na zjawisko aquaplaningu. Opona Ecsta PS31 jest oferowana w 45 rozmiarach od 18 do 20 cali, z indeksami prędkości W, czyli do 270 km/h. www.kumhotires.pl/pl/
Opony terenowe
LAKESEA
Crocodile
Model posiada atrakcyjny wzór bieżnika, charakterystyczny dla opon typu Mud Terrain. Opona zoptymalizowana została do cichej i komfortowej jazdy po drogach. Polecana jest tym, którzy użytkują auta terenowe na drogach i nie chcą rezygnować z opon typu Mud Terrain. Posiada homologację drogową. Nowy rodzaj opon narodził się w USA, gdzie sporo użytkowników pickapów zakłada opony typu MT, aby polepszyć wygląd swoich aut. Kategoria „Extreme All Terrain” to połączenie wyglądu opony typu „Mud Terrain” z właściwościami drogowymi opon „All Terrain”. Jest to opona zoptymalizowana do cichej i komfortowej jazdy po drogach. Opona dostępna w rozmiarach na felgę od 15 do 20 cali.
Mudster
To opona typu Mud Terrain do ekstremalnego zastosowania. Agresywna, samooczyszczająca się rzeźba bieżnika zapewnia doskonałe właściwości podczas jazdy po bezdrożach o miękkim podłożu. Mudster ma wzmocnioną ścianę boczną. Dodatkowa warstwa gumy na bokach opony chroni oponę przed uszkodzeniami i zapewnia wysoką nośność. Wystające bloki bieżnika zapewniają bardzo dobrą trakcję podczas jazdy w błocie. Małe kosteczki między dużymi blokami bieżnika pomagają w samooczyszczaniu się bieżnika, a także zapobiegają zaleganiu błota i kamieni. Opona dostępna w rozmiarach na felgę 15 i 16 cali.
Extreme MT
Bardzo wytrzymała opona z dodatkowymi opasaniem nylonowym. Gęste bloki na barkach bieżnika i głęboki 20-milimetrowy bieżnik zapewniają rewelacyjną trakcję w błocie. Zdolności trakcyjne w trudnym terenie zwiększają wystające bloki na barkach, a dodatkowe klocki na boku opony chronią ją przed uszkodzeniem i gwarantują długie użytkowanie. Dodatkowe żebra między blokami bieżnika ułatwiają samooczyszczanie się bieżnika, zapobiegając zaleganiu błota i kamieni. Opona dostępna w dwóch rozmiarach - 33x10.5 R16 i 35x12.5 R16.
Opony ciężarowe
BARUM
BT 200 R
Firma Barum poszerza swoją ofertę o trzy nowe opony na oś przyczepy w ramach nowej serii 200 R. Opona w rozmiarze 385/65 R22.5 BT 200 R (na zdjęciu) otrzymała ocenę „B” na etykiecie UE w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni. Model BT 200 R jest teraz także dostępny w rozmiarze 385/55 R22.5, jak również w rozmiarze specjalnym 445/45 R19.5 do użytku w transporcie objętościowym. Opony cechują wysokie przebiegi i niskie zużycie paliwa zarówno w transporcie regionalnym, jak i dalekobieżnym. Opona na oś przyczepy BT 200 R 385/65 R22.5 charakteryzuje się solidnością i uniwersalnością zarówno w dystrybucji regionalnej, jak i transporcie dalekobieżnym po autostradach. Ta, dostępna również w rozmiarze 385/55 R22.5, opona oferuje wysokie przebiegi i niezmienny poziom bezpieczeństwa jazdy, nawet na mokrej nawierzchni. Dzięki bardzo dobrym własnościom na mokrej drodze osiąga ona wartość „B” na etykiecie UE dotyczącej opon w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku obu rozmiarów. Ulepszony skład mieszanki gumowej sprawia, że modele BT 200 R 385/55 R22.5 i BT 200 R 385/65 R22.5 są również szczególnie odporne na przecięcie. W połączeniu z przeprojektowanym wzorem bieżnika i stabilnym karkasem zapewnia to oponom na oś przyczepy długi okres eksploatacji. Udoskonalona mieszanka bieżnika oraz nowy bieżnik zostały wykorzystane także w trzeciej oponie na oś przyczepy z nowej serii - modelu BT 200 R 445/45 R19.5. Może się ona pochwalić wysoką nośnością i optymalnymi przebiegami przy niskiej średnicy, co czyni ją szczególnie odpowiednią do użytku w transporcie objętościowym. Pomimo małej średnicy opona BT 200 R 445/45 R19.5 pozwala oszczędzać paliwo w czasie jazdy i dzięki temu uzyskuje ocenę „B” na etykiecie UE dotyczącej opon w kategorii efektywności paliwowej. Podobnie jak całe ogumienie Barum z serii 200 R, opony na oś przyczepy bazują na solidnym karkasie ze wzmocnionymi stopkami z kordem stalowym, co czyni je wszystkie zdatnymi do bieżnikowania. W ten sposób opony poprawiają efektywność kosztową floty w długim okresie. www.continental-truck-tires.pl
JINYU
JD565
To opona na oś napędową, przystosowana do transportu dalekobieżnego. Dostępna jest w rozmiarach: 295/60 R22.5, 315/70 R22.5, 315/80 R22.5. Szeroki bieżnik wykazał w testach wysoką odporność na ścieranie. Zastosowanie zoptymalizowanego wzoru klocków w połączeniu z podłużnymi rowkami zapewnia doskonałe prowadzenie i świetną przyczepność na mokrej nawierzchni. Opona wykazuje się także niskimi oporami toczenia.
JT560
Jest to opona na oś naczepową, przeznaczona do transportu dalekobieżnego. Cechuje ją szeroki bieżnik z czterema rowkami. Takie rozwiązanie jest gwarantem przyczepności i bezpieczeństwa. Natomiast zastosowanie gumy odpornej na ścieranie i wzmocniony bark zapewniają długi przebieg i odporność na nierównomierne zużycie opony. Cechą charakterystyczną są także niskie opory toczenia. Dostępna w rozmiarach: 385/55 R22.5 158L, 385/55 R22.5 160K, 385/65 R22.5 158L, 385/65 R22.5 160K, 435/50 R19.5 160J, 445/45 R19.5 160J.
Trzy lata temu rozpoczęły się testy opon Jinyu w Polsce w transporcie dalekobieżnym, regionalnym i budowlanym. Testy przerosły oczekiwania użytkowników - opony osiągnęły przebiegi od 250-300 tys. km. Od stycznia 2017 roku marka Jinyu zostanie oficjalnie wprowadzona na polski rynek przez dilera Jinyu na Polskę. Dystrybucja ma się odbywać przez dilerów, jak i przez sklep internetowy. Więcej na stronie www.Jinyu.pl
SAVA
Cargo 4 HL
To nowa opona do przyczep i naczep, która zapewnia nośność do 10 ton na oś i umożliwia zwiększenie ładowności użytkowej. Wyprodukowana przez Sava Tires z rodziny Goodyear opona, z nową konstrukcją karkasu w rozmiarze 385/65 R22.5 164 (158) HL (High Load), wyróżnia się maksymalną nośnością wynoszącą 5 ton. Pozwala to obciążyć oś ciężarem do 10 ton, a tym samym wykorzystać nowe europejskie przepisy dopuszczające większą ładowność pojazdów. Nowa opona nie tylko optymalizuje ładowność, ale również oferuje wysoką efektywność paliwową, długie przebiegi, a także posiada certyfikację na oznaczenie M+S, które wymagane są w krajach Europy od opon kwalifikujących się do eksploatacji w trudnych warunkach zimowych. Możliwość optymalizacji ładowności użytkowej w połączeniu z niskim zużyciem paliwa oznacza większe zyski dla flot transportowych. Ogumienie może być interesującym wyborem dla operatorów flot, którzy poszukują produktu w europejskiej jakości za atrakcyjną cenę. Oszczędność kosztów operacyjnych jest jeszcze większa, gdy weźmiemy pod uwagę możliwość bieżnikowania dzięki solidnej konstrukcji karkasu. Aby zapewnić długie przebiegi i wysoką odporność na uszkodzenia, bieżnik wyposażono w sześć szerokich i solidnych żeber, cztery stalowe opasania oraz zygzakowaty wzór rowków, który poprawia właściwości hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Opona 385/65 R22.5 posiada indeks nośności 164K/158L, a na europejskiej etykiecie może pochwalić się wydajną klasą B w zakresie ekonomiki paliwowej i sprawnością klasy C pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni, jak również niskim poziomem hałasu o wartości 69 dB, który potwierdzony został symbolem jednej fali. Opona do naczep Sava Cargo 4 HL 385/65 R22.5 zastępuje standardową wersję. Można ją nacinać oraz bieżnikować. Jest dostępna w sprzedaży od grudnia 2016. www.sava-tires.com
Opony bieżnikowane
BANDAG
M-Drive 001
Bridgestone poszerzył asortyment o nowy model bieżnika - Bandag M-Drive 001. Produkt przeznaczony jest głównie do pojazdów wykorzystywanych na placach budowy i sprawdzi się zarówno na drodze, jak i w terenie. Większa wydajność i trwałość tego modelu ma w efekcie przyczynić się do obniżenia ogólnych kosztów eksploatacyjnych. Nowy bieżnik, oparty na bazie uniwersalnej opony drogowo-terenowej premium na oś napędową Bridgestone M-Drive 001, został stworzony tak, aby sprostać różnym wyzwaniom na drodze i w terenie, a także aby zapewnić doskonałą wydajność, wysoką odporność na przypadkowe uszkodzenia oraz doskonałe właściwości samooczyszczania. M-Drive 001 posiada zoptymalizowany wzór, a symbol M+S oznacza bezpieczeństwo i komfort jazdy, nawet w warunkach zimowych. Bieżnik M-Drive 001 wykorzystuje najbardziej zaawansowane technologie opracowane przez inżynierów Bridgestone’a. Połączenie specjalnie zaprojektowanej mieszanki i innowacyjnego wzoru bieżnika zapewnia wyjątkową żywotność i oszczędność. Kierunkowy bieżnik optymalizuje sztywność klocków, zwiększając tym samym odporność na zużycie. Ma on również zagwarantować odpowiednią kontrolę w deszczu oraz na śniegu przy jednoczesnej zwiększonej przyczepności. Bieżnik ten jest odporny na nacięcia i odpryski, dzięki czemu zachowuje trwałość przez cały cykl eksploatacji. Nowy bieżnik jest dobrym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą przedłużyć żywotność i wydajność opony Bridgestone M-Drive 001. Może być także zastosowany do bieżnikowania innych karkasów markowych opon premium w najpopularniejszych na rynku rozmiarach: 13 R22.5, 295/80 R22.5 i 315/80 R22.5. www.bandag.pl
Opony rolnicze
MICHELIN
EVObib
To innowacyjna opona rolnicza francuskiego koncernu oponiarskiego, w której zastosowano zasadę „dwa w jednym” (podobnie jak w osobowej CrossClimate), rozwiązując trudne do pogodzenia ze sobą właściwości. Nowa seria ogumienia „2 w 1” rozwiązuje istotny problem przy wyborze opon do ciągników, czyli znalezienie produktu wytrzymałego, który jednocześnie zapewni wysoką efektywność podczas pracy. Produkt łączy w sobie właściwości opon, które sprawdzają się podczas ciężkich prac w polu oraz tych, które raczej są wybierane pod kątem zadań transportowych, czy wymagających dużej odporności. Istota tkwi w konstrukcji opony oraz zastosowanej mieszance gumowej. EVObib to opona, której powierzchnia styku z podłożem zwiększa się wraz ze spadkiem ciśnienia. Dla najbardziej wymagających klientów producent przygotował wersje, w których ciśnienie można obniżyć nawet do 0,6 bara. Wówczas poszczególne elementy zaczynają łączyć się ze sobą, a powierzchnia kontaktu z podłożem wzrasta. Dzięki temu ogumienie zapewnia mniejsze ugniatanie gleby i większą ochronę plonów. Bieżnik ogumienia nawiązuje kształtem do klasycznej jodełki i został podzielony na kilka części. W jego centralnej części znajdują się ciasno ułożone klocki, które odpowiadają za przenoszenie obciążeń podczas jazdy po drogach utwardzanych przy ciśnieniu nominalnym. Takie rozwiązanie wpływa też korzystnie na drogę hamowania i komfort jazdy. Odpowiednio rozmieszczone ramiona przy ciśnieniu nominalnym wpływają też na zmniejszenie powierzchni kontaktu opony z podłożem. W efekcie można oczekiwać mniejszych oporów toczenia i mniejszego zapotrzebowania na paliwo. Użytkowane na drodze opony „2 w 1” mają zagwarantować również większą wydajność. Francuski koncern zaprezentuje oponę do maszyn rolniczych Michelin EVObib podczas targów rolniczych SIMA 2017 w Paryżu na przełomie lutego i marca 2017. Opona zdobyła już uznanie ekspertów i została nagrodzona Złotym Medalem targów SIMA 2017. www.michelin.pl
MITAS
CHO
Mitas, członek grupy Trelleborg, poszerza serię opon Cyclic Harvesting Operation (CHO) przeznaczonych np. dla kombajnów lub przyczep na zboże, dodając do oferty kolejne rozmiary. Opony Mitas CHO mają wyjątkową konstrukcję, która oparta jest na wykorzystaniu drutówek hexacore oraz stalowego kordu w kombinacji z elastycznymi bokami. Użycie wspomnianych technologii umożliwia transport większego ładunku przy niższym ciśnieniu, co zdecydowanie pomaga chronić glebę przed zbijaniem się. Opona CHO została zaprojektowana z uwzględnieniem cyklicznego obciążania kombajnów w czasie zbiorów. Obciążenie kombajnu z pełnym załadunkiem może być nawet dwa razy większe w porównaniu z maszyną, która pracuje bez załadunku. Dlatego często ustawiane jest wysokie ciśnienie w oponach, co skutkuje zgniataniem gleby. Opony Mitas CHO dzięki wykorzystanym technologiom umożliwiają duży załadunek przy niskim ciśnieniu. Są to wyjątkowo mocne opony przeznaczone do nowej generacji maszyn rolniczych. Mają wyższy indeks nośności niż standardowe ogumienie, a dzięki niskiemu ciśnieniu i większej powierzchni styku chronią grunty orne przed nadmiernym ugniataniem. Dzięki temu zapewniają rolnikom większe zbiory. Jednocześnie opony Mitas CHO zapewniają komfort w czasie jazdy kombajnu po jezdni i spełniają ustawowe wymogi dotyczące maksymalnej szerokości pojazdów mogących poruszać się po drogach publicznych. Mitas CHO można zamontować na standardowych obręczach. W chwili obecnej Mitas oferuje dziewięć różnych rodzajów opon (CHO 900/60 R42, CHO 183D/186A8 SFT (nowość), 900/60 R38 CHO 181D/184A8 SFT (nowość), 900/60 R38 CHO 178D/181A8 SFT, 900/60 R32 CHO 176A8/173B SFT, 900/70 R32 CHO 182A8/179B SFT, 800/70 R32 CHO 175A8/175B SFT, 800/70 R38 CHO 178D/181A8 SFT, 680/80 R42 CHO 180D/183A8 SFT, 680/85 R32 CHO 178A8/175B AC 70 G). W pierwszym kwartale 2017 r. producent planuje wprowadzić dalsze trzy rozmiary (680/80 R38 CHO 179D/182A8 SFT, 800/70 R42 CHO 182D/185A8 SFT, 800/70 R38 CHO 181D/184A8 SFT. Więcej informacji o oponach Mitas CHO można uzyskać na stronie internetowej www.mitas-tyres.com
Maszyny i urządzenia
DELTA
Podnośnik-transporter kół - Model D.PTK-700
Urządzenie przeznaczone jest do montażu i demontażu kół z pojazdów oraz transportu. Jest to podnośnik uniwersalny, ponieważ można go stosować do kół pojedynczych, jak również bliźniaczych. Konstrukcja pozwala na regulację średnicy oraz szerokości w zakresie od 470 mm do 750 mm. Przy odpowiednim oprzyrządowaniu można stosować jako podnośnik do montażu i demontażu podzespołów, jak bębny, piasty kół itp. Więcej na stronie www.delta.pl
HOFMANN
Geodyna 7700 L
Wyważarka do kół samochodów osobowo-dostawczych, z ekranem dotykowym LED 10” geoTOUCH to najbardziej intuicyjna wyważarka w ofercie firmy. Automatyczne wprowadzanie wewnętrznych parametrów koła (odległość, średnica) przy pomocy ramienia typu Geodata 2D, zewnętrzny pomiar wykonywany jest przy pomocy inteligentnego Sonar TM. Miejsce nabijania lub naklejania ciężarków zaznacza się na ekranie monitora dotykowego i do zaznaczonych miejsc maszyna przelicza wartości ciężarków. Dodatkowo maszyna wyposażona jest w laser wskazujący miejsce naklejenia ciężarków na godzinie 6. Urządzenie przeznaczone jest do obręczy o szerokości od 1 do 20 cali i średnicy obręczy od 8 do 30 cali, na koła o maksymalnej szerokości 508 mm oraz maksymalnej średnica 1050 mm. Urządzenie posiada nowy program Quick Bal skracający czas pomiaru do 4,5 s. Więcej informacji na stronie www.lewor.pl
RAVAGLIOLI
RAV KPH 370.42K
Dwukolumnowy podnośnik elektro-hydrauliczny do obsługi pojazdów o masie do 4200 kg. Cechuje się doskonałą synchronizacją, niezależnie od rozkładu obciążenia. Posiada mechaniczne i hydrauliczne zabezpieczenia oraz regulowaną wysokość całkowitą. Każda z kolumn wyposażona jest w bezobsługowy siłownik hydrauliczny i automatyczną blokadę ramion podczas podnoszenia i odblokowywanie po opuszczeniu. Trzy krótkie ramiona i dwa długie ramiona zapewniające asymetryczne podnoszenia samochodów dostawczych i pojazdów terenowych. Dane techniczne: udźwig - 4200 kg, odległość między kolumnami - 2670 mm, minimalny prześwit przejazdu - 95/135 mm, maksymalna wysokość podnoszenia - 2005 mm, całkowita wysokość - 4165 mm. Więcej na stronie www.sklepwarsztatowy.pl
TWIN BUSH GmbH
TW F-95
W ofercie firmy Best Products pojawiła się nowa automatyczna wyważarka niemieckiej produkcji typu TW F-95. Maszyna ta jest następcą najchętniej kupowanej w naszym kraju wyważarki TW F-90. Podobnie jak jej poprzednik TW F-95 została wyposażona w duży monitor oraz elektroniczne ramiona pomiarowe umożliwiające bezproblemowe sczytanie wszystkich wymiarów koła, czyli: odległości, średnicy felgi i jej szerokości. Oprogramowanie maszyny komunikuje się z użytkownikiem w jednym z sześciu języków w tym oczywiście po polsku. W urządzeniu wdrożono programy do wyważania felg stalowych i aluminiowych, do ukrywania ciężarków za szprychami felgi oraz zintegrowane programy do kalibracji i samodiagnozy. Urządzenie obsługuje koła o średnicy felgi od 10 do 24 cali i szerokości do 20 cali, o ciężarze do 65 kg. Więcej szczegółów na stronie www.best-prod.com
WIMAD
Rotary Spo55E
Firma wprowadziła do sprzedaży nowy elektrohydrauliczny dźwignik dwukolumnowy o udźwigu 5500 kg. Występuje on w 4 wysokościach od 4170 mm do 5410 mm. Dzięki zastosowaniu ramion o dużym zakresie regulacji możliwe jest unoszenie różnych pojazdów od bardzo małych np. klasy mini do dużych samochodów dostawczych np. VW Crafter. Dźwignik ten został także dopuszczony do stosowania w serwisach VAG (VW, Audi, itd) z numerem: VAS 771 017. Więcej na stronie www.wimad.com.pl
Akcesoria, części
BILSTEIN
Amortyzatory i zestawy zawieszenia
Najnowsze rozszerzenie oferty amortyzatorów i zestawów zawieszenia Bilstein obejmuje aż 167 modeli samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Znaczące rozszerzenie oferty dotyczy Bilstein B1 z serii Replacement. Są to kompletne zestawy zawierające m.in. łożysko górne, mocowanie amortyzatora, zestawy ochronne oraz odbojniki. Dzięki temu mechanik otrzymuje wszystkie niezbędne i idealnie dopasowane elementy, potrzebne do wymiany amortyzatora. Z kolei użytkownik samochodu ma gwarancję, że usługa została wykonana na takim samym poziomie technicznym, jak pierwotny montaż nowych amortyzatorów w fabryce. Nowe referencje Bilstein B1 przeznaczone są do wybranych modeli: Citroena Jumper, Fiata Ducato, Idea i Punto, Lancii Muso i Ypsilon, Mercedesa Sprintera, Peugeota 206 i Boxer, Renault 11, 19, Clio, Espace, Laguna, Megane, Modus, Safrane i Scenic oraz Volkswagena Craftera i Transportera. Serię Replacement uzupełniają jeszcze nowe referencje Bilstein B4 m.in. do Audi A3, Q2 i Q7, Forda Tourneo i Transit, Hyundaia i30, Kii cee’d, Mercedesa Klasy E i Citan, Renault Kangoo, SEAT-a Leon, Volvo XC90 oraz Volkswagena Passata. Pełna lista nowych referencji znajduje się pod adresem: www.bilstein-amortyzatory.pl
PEWAG
Zabezpieczenia antykradzieżowe
Powszechnie mówi się, że łańcuch jest tak mocny, jak mocne jest jego najsłabsze ogniwo. Łańcuchy pewag VKK 12 mm, wykorzystywane do budowy łańcuchów śniegowych na koła ogromnych maszyn górniczych nie mają słabych ogniw. Najgrubsze 12 mm łańcuchy oferujemy od niedawna również, jako zabezpieczenia antykradzieżowe. Łańcuchy przycinamy do dowolnych długości pożądanych przez użytkowników. W ofercie posiadamy również profesjonalne kłódki specjalnie przygotowane do współpracy z 12 mm łańcuchami oraz otulinę zabezpieczającą przed porysowaniem jednośladów. Więcej na: www.pewag.pl
MAGGI GROUP
Łańcuch śniegowy 4 ALL
4 ALL to najnowszy model łańcucha włoskiego producenta cechujący się uniwersalnym zastosowaniem. Łańcuch zaopatrzony jest w rombową siatkę łańcucha, a niewielka przestrzeń potrzebna do jego montażu (8 mm po wewnętrznej stronie opony, i 9 mm na jej bieżniku) pozwala montować go w pojazdach o ograniczonej dostępnej przestrzeni. Ogniwa o kwadratowym przekroju i średnicy 3 mm zostały poddane hartowaniu i galwanizacji, część z ogniw łańcucha połączonych jest między sobą za pomocą specjalnych kulek z tworzywa sztucznego - ich zadaniem jest tłumienie drgań i obciążeń, jakim poddawany jest łańcuch w czasie jazdy po ośnieżonej nawierzchni. 4 ALL spełnia wymagania norm: austriacka ÖNORM V5117. Więcej na stronie www.lancuchymaggi.pl
SPEEDLINE TRUCK
Akcesoria do kół
Marka Speedline Truck, znana jako producent wysokiej jakości kół z kutego aluminium przeznaczonych do samochodów ciężarowych, autobusów i przyczep, oferuje także akcesoria dopasowane do pojazdów użytkowych. Asortyment obejmuje nakrętki z trzpieniem oraz osłony nakrętek, a także zawory i przedłużenia zaworów. Speedline Truck dysponuje kompletnym wyborem wyposażenia zamiennego do wszystkich kół aluminiowych w rozmiarach od 17,5 do 22,5 cali. Wszystkie produkty pokryte są certyfikowaną przez TÜV powłoką „Delta-Protekt”. Oferta przeznaczona do kół w rozmiarze 22,5 cala została rozszerzona o osłony nakrętek wykonane z chromowanego tworzywa i wysokiej jakości stali nierdzewnej. Ponadto Speedline Truck oferuje ekskluzywne zawory przeznaczone specjalnie do kół aluminiowych pojazdów użytkowych. Wykonane są z mosiądzu i uszlachetnione specjalnym stopem niklu. Są dodatkowo zabezpieczone przed korozją, ponieważ elementy metalowe nie stykają się, mają też niewielki moment obrotowy ułatwiający mocowanie oraz umożliwiający redukcję siły na otworze zaworu. Dzięki precyzyjnej konstrukcji zawory są łatwe w montażu. Dostępne są też przedłużenia zaworów do stosowania w kołach bliźniaczych. Szczegółowe informacje o produktach można znaleźć na stronie www.speedline-truck.com
TEXTAR
Tarcze hamulcowe Jeepa Grand Cherokee
IV-generację Jeepa Grand Cherokee (WK2) wprowadzono do sprzedaży w 2010 roku. Wszystkie modele mają napęd 4x4 i potężne silniki, dla których przeciwwagą musi być niezwykle efektywny układ hamulcowy. Takie działanie mogą zapewnić jedynie produkty o jakości OE. Marka Textar wprowadziła do swojej oferty dwie referencje tarcz hamulcowych do wersji wyposażonych w silnik wysokoprężny V6 3.0 CRD o mocy 190 i 250 koni mechanicznych (wyprodukowanych po 07.2013) oraz topową jednostkę benzynową HEMI V8 6.4 468 KM SRT8 (03.2011). Do montażu na przednią oś w tych modelach Jeepa Grand Cherokee przeznaczona jest tarcza hamulcowa o numerze referencyjnym 92281905, zaś na tył tarcza o nr 92282003. Przy wątpliwościach, dotyczących doboru referencji Textar do konkretnego modelu samochodu, można skorzystać z katalogu TecDoc lub multimedialnej aplikacji BrakeBook.
WÜRTH POLSKA
Obuwie robocze S1P Orange
Jest to nowoczesne, oddychające obuwie z kompozytowym noskiem ochronnym oraz tekstylną wkładką antyprzebiciową. Posiada także antystatyczną, olejoodporną podeszwę. Do jego zalet należą: sportowe wzornictwo z połączenia oddychającej tkaniny i skóry oraz absorpcją energii w okolicach pięty. Podeszwa typu HRO wytrzymująca rozgrzane podłoże do 300 st. C przez minutę, podeszwa SRA - antypoślizgowa na posadzkach ceramicznych, antystatyczna, odporna na oleje i smary oraz nie zawiera elementów metalowych. Produkt dostępny na stronie www.wurth.pl
Odrdzewiacz Rost Off Plus
Produkt o działaniu smarującym z dodatkiem OMC2. Dodatek OMC2 wygładza powierzchnie metali dzięki termoplastycznej, płynnej formie związków metaloorganicznych. Płynna forma pozwala na samoczynne dostosowanie środka smarnego odpowiednio do obciążeń każdej powierzchni metalowej. Produkt posiada bardzo dobre własności pełzające oraz penetracyjne. Nie zawiera silikonu, żywic ani kwasów. Nie reaguje z gumą i tworzywami sztucznymi. W przeciwieństwie do innych produktów zawierających MOS2, dodatek ten nie osadza się, zmniejsza zjawisko tarcia, skutecznie działa smarnie poprzez wygładzanie powierzchni metalu, daje trwałe własności poślizgowe powierzchni oraz długotrwale chroni przed dalszym rozwojem korozji. Produkt dostępny w nowym sklepie online www.wurth.pl
Zestaw wkrętaków Lasertip Zebra
Lasertip - to typ wkrętaków z laserowo nacinaną końcówką roboczą. Tego typu wkrętaki polecane są do zastosowań warsztatowych: przy naprawach i remontach maszyn pracujących na zewnątrz. Skorodowane wkręty mają najczęściej zdeformowane, zardzewiałe gniazda, wkrętaki lasertrip wykorzystując przyczepność grawerowanych powierzchni, umożliwią wykręcenie problematycznego elementu złącznego. Dzięki zastosowaniu technologii lasertrip, można wkręcać wkręty w sytuacji, kiedy nie możemy mocno dociskać wkrętaka do wkręta z racji wrażliwego na uszkodzenie podłoża np. przy montażach do cienkościennych elementów, których nie można podeprzeć od tyłu, przy montażach podzespołów z zabudowaną elektroniką. Komfort użytkowania wkrętaków podnosi dwukomponentowa, antypoślizgowa rękojeść o ergonomicznym kształcie. W sprzedaży dostępne są wkrętaki z końcówkami płaskimi o różnej szerokości, z końcówką PZ i PH o wielkościach od 1 do 3; w przygotowanych zestawach lub pojedynczo. Zawartość zestawu to: wkrętak płaski 1,0 x 5,5 x 100 mm, wkrętak płaski 1,2 x 6,5 x 125 mm, wkrętak płaski 1,6 x 8,0 x 150 mm, wkrętak z końcówką PH1 oraz wkrętak z końcówką PH2. Produkt dostępny w nowym sklepie online: www.wurth.pl
Opracowali: (dg), (ik), (pm)
Opisy produktów zamieszczane w tym dziale są opracowywane przez redakcję na podstawie informacji dostarczanych przez ich producentów lub dystrybutorów. UWAGA! Nowości rynkowe przesłane do redakcji „Przeglądu Oponiarskiego” po 15 dniu miesiąca poprzedzającego aktualne wydanie będą publikowane dopiero w następnym wydaniu.