SIECI SERWISOWE: EuroWarsztat

Niezależność zachowana

 

W połowie 2000 roku firma Groupauto Polska, członek międzynarodowej organizacji Groupauto International, zapoczątkowała w naszym kraju działalność sieci warsztatów samochodowych pod nazwą EuroWarsztat. Sieć powstała w oparciu o międzynarodowy program, który funkcjonuje w dwudziestu państwach w ponad 5000 serwisów. 

Polską sieć aktualnie tworzy ponad 200 niezależnych serwisów, których właściciele rozumieją potrzebę dostosowywania swojej oferty do rosnących wymagań klientów oraz myślą o pracy opartej na nowoczesnych formach zarządzania i wykwalifikowanym personelu. Sieć to przede wszystkim serwisy mechaniczne, ale również blacharsko-lakiernicze.

Partnerskie zasady

- Wyróżniamy się partnerskimi zasadami współpracy - zapewnia Krzysztof Wyralski, zastępca koordynatora sieci. - Serwisy zachowują szeroko rozumianą niezależność, a większość rozwiązań wewnątrz sieci jest realizowana w odpowiedzi na zapotrzebowanie jej uczestników. Nie narzucamy konkretnych celów, czy rozwiązań. Staramy się rzeczowo objaśniać powody i korzyści wynikające z określonych działań i decyzji podejmowanych w serwisie.

EuroWarsztat oferuje wizualizację, a więc dopasowanie budynku do międzynarodowych standardów sieci. Dzięki marketingowi zwiększa się rozpoznawalność marki wśród klientów. Organizowane są promocje przeznaczone wyłącznie dla EuroWarsztatów.

Europejski wizerunek oraz profesjonalne narzędzia marketingowe nie wystarczą, jeżeli klient nie zostanie właściwie obsłużony, a warsztat nie wykaże się odpowiednim poziomem kompetencji. Bezpłatny program szkoleń dotyczy właścicieli serwisów (tematyka prawna, ubezpieczeniowa, menedżerska i zagadnienia konieczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem), doradców serwisowych (pełen cykl obsługi klienta) i mechaników (najnowsze rozwiązania techniczne).

Wsparcie techniczne to infolinia techniczno-prawna oraz codzienna pomoc w diagnostyce i naprawie pojazdów. Program lojalnościowy EuroClub - zakupy realizowane u partnerów sieci są premiowane punktami, które EuroWarsztaty mogą wymieniać na atrakcyjne nagrody. Nowością jest program obsługi flot, aktualnie wdrażany. Generalnie sieć dostarcza narzędzia, dzięki którym można modelować swój serwis i rodzaje usług zgodnie z oczekiwaniami klientów i lokalnego rynku.

Liczy się chęć

- Zdecydowanie najważniejsza jest chęć rozwoju serwisu i aktywność w działaniach sieci - kontynuuje Krzysztof Wyralski. - Jeżeli serwis nie chce zatrzymać się w miejscu, tylko ciągle się ulepszać, dostosowywać do rosnących potrzeb klientów, to w naszej sieci znajdzie odpowiednie wsparcie.
 

Jednym  z nowych serwisów w sieci jest Telgumu z Iławy w województwie warmińsko-mazurskim

Podstawowe wymagania to: trzy stanowiska naprawcze, wydzielone biuro obsługi klienta i poczekalnia, tester diagnostyczny. Pozostałe wymagania są szczegółowo omawiane podczas spotkań, przy zachowaniu elastyczności w kwestii terminów.

Sieć zawiera z serwisem umowę na czas nieokreślony z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia. Nie jest ona obwarowana koniecznością dokonywania zakupów, a wyłącznie niewielką opłatą z tytułu przynależności do sieci, czyli można przyjąć że jest to model miękkiej franczyzy.

Nacisk na biuro obsługi

- Nasza sieć przekroczyła w tym roku liczbę 200 EuroWarsztatów - przypomina Krzysztof Wyralski. - W ostatnich dwóch latach dynamika rozwoju wzrosła i zamierzamy ją utrzymać. Jednocześnie w 2017 roku planujemy zmienić program szkoleń zwiększając nacisk na biuro obsługi klienta i szkolenia z zarządzania. Program szkoleń technicznych co do zasady pozostanie niezmieniony, jednak tak jak każdego roku zapewnimy serwisom najbardziej aktualne i ciekawe tematy.

Tekst: Jacek Dobkowski

Zdjęcia: EuroWarsztat, J. Dobkowski

Zobacz cały numer PO 1/141 (Styczeń 2017)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń