Sieć Pneuhage Partner System powstała wraz z założeniem firmy Pneuhage Serwis Opon sp. z o.o. w Polsce w 1999 r. Jej menedżerowie uczestniczyli w tworzeniu pierwszych struktur dedykowanych obsłudze klientów flotowych na dynamicznie rozwijającym się rynku leasingu i wynajmu długoterminowego. Od samego początku stawiali na współpracę z serwisami mającymi odwagę podjąć ryzyko i dostosować swój styl działania do rosnących wymagań ze strony klientów.
- Rozszerzamy naszą sieć o nowe lokalizacje wraz z rosnącą popularnością wynajmu długoterminowego na rynku polskim, jesteśmy tam, gdzie potrzebują nas nasi klienci - zaznacza Cezary Kapusta, menedżer ds. sprzedaży i rozwoju sieci partnerskiej. - Obecnie w ramach sieci Pneuhage Partner System współpracuje 109 profesjonalnych serwisów, świadomych wymogów obsługi klientów flotowych.
W pełni niezależna
Grupa Pneuhage pozostaje od początku w pełni niezależna od producentów, dzięki czemu może zaoferować swoim klientom niezależne doradztwo. Klienci to doceniają, co przekłada się na rosnącą liczbę kontraktów dla partnerów. Zapewnia partnerom serwisowym biznes flotowy zarówno w segmencie pojazdów osobowych i dostawczych, jak i pojazdów powyżej 3,5 t dopuszczalnej masy całkowitej. Serwisom o szerokim zakresie usług stwarza możliwość wykorzystania w pełni ich potencjału.
Pneuhage koncentruje się na flotach, na zdjęciu serwis w Poznaniu przy ul. Bałtyckiej
- Koncentrujemy się na obsłudze kontraktów wynikających z umów leasingowych i wynajmu długoterminowego samochodów osobowych, jednak coraz większą rolę zaczynają odgrywać międzynarodowe floty samochodów ciężarowych - dodaje Marcin Wawrzyniak, dyrektor handlowy. - Oprócz oczywistych korzyści z biznesu flotowego zapewniamy dostęp do preferencyjnych warunków handlowych w Pneuhage Hurtowni Opon i Felg, w tym do potencjału rynku niemieckiego. Współpracujemy z serwisami, które oprócz podstawowego wyposażenia warsztatowego i standardu poczekalni, mają przede wszystkim ambicje osiągnięcia pozycji lidera na lokalnych rynkach i szukają solidnego partnera na tej drodze.
Umowa partnerska
Zasady współpracy są zdefiniowane w bezterminowej umowie partnerskiej. Prawa i obowiązki stron są przejrzyste. Serwisy wszak osiągnęły sukces na lokalnych rynkach, a Pneuhage proponuje poszerzenie biznesu przy pozostawieniu im maksimum elastyczności.
- Jesteśmy zdania, że obie strony umowy mogą się czegoś od siebie nauczyć - kontynuuje Cezary Kapusta. - Z tytułu przynależności nie są pobierane żadne opłaty, nie nakładamy na partnerów żadnych planów zakupowych. W przypadku serwisów, które do tej pory miały ograniczone doświadczenie w obsłudze klientów flotowych oferujemy wsparcie w okresie wdrożenia i szkolenie z zakresu obsługi programu flotowego. Pracownicy biura flotowego Pneuhage pozostają w kontakcie z warsztatami na co dzień, pomagając w rozwiązywaniu problemów przy bieżącej obsłudze, co jest szczególnie istotne w okresie wyzwań sezonu oponiarskiego.
Koncept Pneunet
- W ramach sieci Pneuhage Partner System przygotowujemy się wraz z partnerami do rozszerzenia konceptu Pneunet na rynek polski - informuje Cezary Kapusta. - Pneunet to sieć dedykowana obsłudze międzynarodowych flot transportowych, obecna już na rynkach DACH, a więc Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Pomimo silnych procesów konsolidacji na rynkach zachodnich i coraz większego udziału systemów franczyzowych zainteresowanie klientów obiektywnym doradztwem nieustannie wzrasta. Od 2014 r. do sieci Pneunet przystąpiło ponad 400 serwisów w Europie. W 2017 dołączy do nas Dania, chcemy w tym samym roku zaproponować dotychczasowym partnerom Pneuhage udział w tym koncepcie w Polsce. To również szansa dla naszych partnerów, aby zaproponować swoim klientom z polskiego rynku możliwości sieci Pneunet poza granicami kraju, na konkurencyjnych warunkach.
Tekst: Jacek Dobkowski
Zdjęcia: Pneuhage
Osoba do kontaktu: Cezary Kapusta menedżer ds. sprzedaży i rozwoju sieci partnerskiej tel. 691 985 503 e-mail: cezary.kapusta@pneuhage.pl |