SIECI SERWISOWE: Polskie Składy Oponiarskie

Wspomagając działalność

 

PSO, czyli Polskie Składy Oponiarskie Sp. z o.o., od 2002 roku zapewniają kompleksową obsługę klientów instytucjonalnych i detalicznych w zakresie ogumienia. Od samego początku założyciele firmy chcieli nadać właściwy kształt polskiemu rynkowi oponiarskiemu. Ich celem była konsolidacja potencjału sprzedażowego dla podniesienia konkurencyjności w zakresie handlu, logistyki, a także obsługi klientów.

W 2003 r. podjęto decyzję o zaangażowaniu spółki w obsługę flot samochodowych. Wówczas był to jeszcze raczkujący w Polsce system obsługi firm leasingowych oraz dużych organizacji handlowych i bankowych. Dziś to jeden z najprężniej rozwijających się segmentów rynku. Sieć PSO w ciągłej obsłudze posiada ponad 60 tys. samochodów flotowych.

Obecni w całej Polsce

PSO działa na terenie całej Polski, zrzeszając aktualnie blisko 300 serwisów.

- Koncentracja tych punktów przypada w głównej mierze na południe, centrum i północny-zachód Polski - zaznacza Andrzej Skowron, prezes zarządu PSO. - Ich lokalizacje są ściśle powiązane z działalnością czterech udziałowców spółki: Auto-Gumu z Krakowa (z oddziałami w Warszawie, Wrocławiu i Starachowicach), Bomy z Katowic, Stodoły ze Szczecina i Moto-Hurtu z Rzeszowa. Rozbudowa sieci o nowe lokalizacje jest w planach spółki na kolejne lata. Ponadto od 2011 r. rozwijana jest sieć serwisów PSO Max. Dzisiaj tworzy ją 20 najlepszych warsztatów oponiarskich w rejonie małopolskim, podkarpackim i mazowieckim. Oferują one swoim klientom usługi profesjonalnej kadry, która posiada doskonałe kwalifikacje i na bieżąco uczestniczy w licznych szkoleniach branżowych. W ramach obsługi flot samochodowych z PSO współpracuje ponad 180 niezależnych punktów PSO Flota.

Przywileje i obowiązki

Do sieci PSO mogą przystąpić serwisy gwarantujące klientom odpowiednią jakość usług oraz: dwa stanowiska do obsługi ogumienia, przechowalnię opon, biuro obsługi klienta, poczekalnię dla klientów, nowoczesne wyposażenie techniczne warsztatu zapewniające obsługę każdego samochodu osobowego, 4x4 i dostawczego oraz dostęp do internetu. W przypadku serwisów obsługujących floty samochodowe dodatkowe warunki to: dedykowany pracownik do obsługi flot, umawianie klientów na termin, obsługa opon osobowych, dostawczych, run on flat, felg stalowych i aluminiowych oraz usługi fast fit (wymiana oleju, akumulatorów, klocków i inne drobne naprawy mechaniczne).

Serwis, wstępując do sieci PSO, podpisuje umowę soft franchisingową. Jak podkreśla A. Skowron, nie zobowiązuje go to do żadnych opłat wstępnych, w odróżnieniu od standardowej franczyzy. Podstawą jest tu obustronna akceptacja warunków handlowych oraz zasad funkcjonowania wewnątrz sieci - zarówno przywilejów, jak i obowiązków każdej ze stron. Serwis może korzystać ze wszystkich profitów marketingowych i handlowych, które PSO wynegocjowało dla siebie na rynku. W przypadku serwisów PSO Max, czyli tych o najwyższych standardach jakościowych, sieć z własnego budżetu zapewnia branding warsztatu.

Zarządzając serwisem

Działanie w pojedynkę na dość specyficznym dziś rynku oponiarskim do najłatwiejszych nie należy. W sieci serwisowej wiele kwestii biznesowych/handlowych jest już wypracowanych. Serwis otrzymuje niemalże gotową instrukcję działania, kontakty biznesowe i klientów przywiązanych do marki lub przynajmniej pozytywnie ją kojarzących oraz, co ważne, produkty. Ważnym benefitem dla serwisów PSO, oprócz uzyskania dostępu do tradycyjnych marek, jest możliwość dystrybuowania marek opon będących w sprzedaży wyłącznie w sieci PSO, np. Saetta, Gislaved. Przedsiębiorca znajdujący się w sieci uzyskuje dostęp do nowoczesnych rozwiązań wspierających sprzedaż i zarządzanie serwisem.

- Są to: PlatformaOpon.pl - platforma B2B, przeznaczona wyłącznie dla branży oponiarskiej i motoryzacyjnej, umożliwiająca sprzedaż i zakupy artykułów oponiarskich. WymianaOpon.pl - kalendarz online do rezerwacji stanowisk wymiany opon. Ostatnią witryną jest OponyPSO.pl. To sklep internetowy otwarty na klientów detalicznych. - wylicza A. Skowron.

Oprócz możliwości korzystania z platform serwis otrzymuje wsparcie biznesowe, które wpisane jest a priori w umowę współpracy. Cyklicznie organizowane są szkolenia podnoszące kompetencje pracowników serwisów. Szczególny nacisk kładziony jest na to w przypadku sieci PSO Max, która stanowi grupę reprezentacyjną PSO. Jej pracownicy, mimo posiadanych już wysokich kwalifikacji, uczestniczą w licznych szkoleniach branżowych, aby być cały czas na bieżąco z dynamicznie rozwijającym się w ostatnich latach rynkiem.

Ciągły rozwój

Jak zaznacza nasz rozmówca, w planach jest rozwój sieci o nowe lokalizacje.

- Z roku na rok przybywa samochodów jeżdżących po naszych drogach, więc musi także rozwijać się sieć serwisów do ich obsługi. PSO szczególnie koncentruje się na dołączeniu kolejnych serwisów do sieci PSO Max. W planach jest także rozbudowa aplikacji WymianaOpon.pl, zarówno w zakresie jej funkcjonalności (które wymagają jeszcze kilku drobnych poprawek), jak i przede wszystkim sieci serwisów, która będzie w stanie obsłużyć wszystkie rezerwacje dokonywane za pomocą aplikacji.

W 2017 PSO będzie obchodzić jubileusz 15-lecia firmy i w związku z tym przygotowuje szereg niespodzianek dla swoich klientów i kooperujących z firmą serwisów.

Serwis, który chciałby wstąpić do sieci, może zapoznać się z ofertą firmy na stronie www.pso.pl i tam złożyć swój akces do współpracy.

Tekst: Krzysztof Krusiński

Zdjęcie: PSO

Zobacz cały numer PO 1/141 (Styczeń 2017)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń