SIECI SERWISOWE: Partner Opony Polska

Liczą się standardy

 

Kiedy w 2002 r. grupa kilkunastu niezależnych serwisów ogumienia powoływała do życia spółkę Partner Opony Polska, nikt chyba nie przewidywał, że zaledwie w ciągu kilku lat stanie się ona jednym z najważniejszych graczy w branży i dołączy do grona najbardziej dynamicznych polskich przedsiębiorstw uhonorowanych prestiżowym tytułem Gazeli Biznesu oraz tytułem Przedsiębiorstwa Fair Play. Dziś sieć POP zrzesza blisko 100 serwisów na terenie całego kraju i cieszy się zaufaniem wielu klientów flotowych oraz indywidualnych.

Filozofia spółki zakłada wspólne działanie wszystkich serwisów, ukierunkowane na budowę silnej i dobrze rozpoznawalnej marki, poprzez stały rozwój i podnoszenie jakości usług w warsztatach sieci.

Tożsamość zachowana

- Każdy serwis przystępujący do POP zachowuje swoją lokalną autonomię i tożsamość, dzięki czemu pozostaje rozpoznawalny dla wieloletnich klientów firmy - mówi Aneta Dolińska, prezes zarządu. - To jedna z zasadniczych różnic pomiędzy POP a sieciami producenckimi. W POP udziałowcy są właścicielami spółki i wspólnie decydują o kierunku rozwoju firmy, mając wpływ na podejmowanie strategicznych decyzji. POP ułatwia im prężny rozwój, a przynależność do silnej grupy wzmacnia poczucie bezpieczeństwa biznesowego. 

Przedsiębiorcy zainteresowani współpracą z siecią podlegają audytowi weryfikującemu ich zdolność do spełnienia standardów sieci. Podstawowe wytyczne obejmują lokalizację, warunki lokalowe (co najmniej dwa stanowiska do obsługi aut, biuro z poczekalnią, odpowiedni parking, zadbany budynek), wyposażenie warsztatu oraz wiedzę i doświadczenie personelu. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie, a podpisanie umowy poprzedzone jest dokładnym rozpoznaniem potrzeb i oczekiwań serwisu. Obecnie na zasadach bezterminowych umów o współpracę, ale nie wyklucza się przyjmowania nowych udziałowców lub oparcia relacji o rozwiązania franczyzowe. Sieć jest elastyczna i otwarta na różne formy kooperacji, które najlepiej sprawdzą się w konkretnym przypadku.

Mocny marketing

Gdy serwis znajdzie się już w sieci, może liczyć na korzystne warunki handlowe negocjowane przez POP z dostawcami towarów i usług. Każdy serwis otrzymuje również dostęp do platformy zakupowej, która umożliwia centralne zakupy od producentów i hurtowni oraz wymianę towarową pomiędzy członkami sieci. Dzięki temu oprogramowaniu serwisy mają wgląd w stany magazynowe producentów w czasie rzeczywistym. Można złożyć zamówienia z potwierdzeniem terminu dostawy, ustalić ceny zakupu i sprzedaży, wprowadzić własne marże. Jest to zaawansowane narzędzie zakupowo-sprzedażowe ułatwiające codzienną pracę w serwisie. Na platformie oprócz opon dostępne są felgi, maszyny i urządzenia warsztatowe, materiały naprawcze do ogumienia. Wkrótce za jej pośrednictwem serwisy będą mogły kupować oleje i płyny eksploatacyjne.

Przedsiębiorcy wspierani są ponadto szkoleniami: technicznymi, biznesowymi i prawnymi. Aktualna wiedza, dodatkowe umiejętności, a nawet odświeżanie nabytych wcześniej kwalifikacji przez personel serwisu, to sposób na budowanie przewagi konkurencyjnej. Należy pamiętać również o motywacyjnym charakterze takich działań: dbałość o rozwój pracowników zwiększa ich lojalność
i zadowolenie z wykonywanej pracy.

Serwisy należące do POP mogą również liczyć na kontrakty z klientami korporacyjnymi. Te, które obsługują floty, korzystają z autorskiego programu informatycznego „Partner Flota On-line” (ekstranet). To oprogramowanie pozwala uruchamiać dodatki pod indywidualne potrzeby użytkowników oraz generować rozbudowane zestawienia i raporty, przy jednoczesnym uproszczeniu autoryzowania zleceń warsztatowych. Przydatną funkcją jest możliwość importowania zestawień bezpośrednio do systemów księgowych. Serwisy i klienci flotowi otrzymują również wsparcie doświadczonego Biura Obsługi Klienta, które dba o sprawny przebieg wszystkich procesów związanych z obsługą tej grupy. Ale to nie wszystkie benefity.

- Serwisy POP korzystają ze spójnych działań marketingowych, takich jak ogólnopolska reklama, akcje promocyjne, oraz mają możliwość udziału w programie PartnerTV - wymienia kolejne korzyści prezes Aneta Dolińska. - Ten ostatni element to nasza autorska telewizja konsumencka oparta o technologię digital signage. Serwisy przystępujące do tego programu otrzymują profesjonalny ekran reklamowy o przekątnej 55 cali, montowany w poczekalni. Ramówka PartnerTV jest centralnie zarządzana i obejmuje aktualne wiadomości, ciekawostki, porady motoryzacyjne oraz reklamy. Większa część zysków z reklam przekazywana jest serwisom, które nie ponoszą praktycznie żadnych wydatków na implementację tego rozwiązania, a mogą wykorzystywać ekrany również do promocji własnych usług. PartnerTV jest więc doskonałym sposobem na wygenerowanie dodatkowych przychodów i uatrakcyjnienie wnętrza serwisu - dodaje szefowa Zarządu POP.

Oprócz klientów indywidualnych i flotowych, część serwisów kieruje swoją ofertę również do użytkowników pojazdów ciężarowych, budowlanych i rolniczych. Serwisy oferujące i potrafiące obsłużyć takich klientów są również mile widziane w sieci.

Nie tylko opony

Ideą przewodnią  sieci jest zapewnienie klientom kompleksowej obsługi w jednym miejscu. - Oprócz wymiany i zakupu opon, w serwisach naszej sieci można zlecić okresowe przeglądy z wymianą oleju, filtrów, klocków i tarcz hamulcowych oraz amortyzatorów - zaznacza Aneta Dolińska. - Kierowcy mają również możliwość zadbania u nas o klimatyzację, a część warsztatów prowadzi myjnie i stacje kontroli pojazdów.

Zapytana o plany na przyszłość i rozwój, prezes Aneta Dolińska podkreśliła, że priorytetem jest jakość i zakres oferowanych usług. Jest to nieustający proces i nigdy nie można powiedzieć, że zrobiono wszystko i temat jest zamknięty. Wypracowane przez lata i wciąż uaktualniane procedury obsługi klientów podlegają kontroli podczas cyklicznych audytów wewnętrznych, a co pewien czas organizowane są również badania typu „tajemniczy klient”. Poszerzanie sieci - oczywiście, ale na pewno nie za cenę obniżania standardów oferowanych przez serwisy pod szyldem Partner Opony Polska.

Tekst: Krzysztof Krusiński

Zdjęcia: POP,  J. Dobkowski

Zobacz cały numer PO 1/141 (Styczeń 2017)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń