SIECI SERWISOWE: BestDrive

Widoczni z daleka

 

BestDrive jest światową marką należącą do koncernu Continental, która powstała w 2006 roku i firmuje działające w kilkudziesięciu państwach na świecie profesjonalne serwisy samochodowe, które dostarczają najwyższej jakości produkty i usługi. Globalna podróż marki rozpoczęła się w 2007 roku wraz z uruchomieniem serwisu w Malezji, a rok później na Tajwanie. Dzisiaj na pięciu kontynentach świata pod szyldem BestDrive działa ponad 700 serwisów należących do koncernu Continental oraz 1000 serwisów będących własnością franczyzobiorców.

Polska jest jednym z 14 krajów europejskich, gdzie marka jest znana. W ciągu minionych pięciu lat utworzono w naszym kraju sieć 40 serwisów - obiektów wyróżniających się nie tylko wyglądem i ofertą usług oraz produktów, ale przede wszystkim profesjonalizmem i wysoką jakością pracy.

Floty - strategiczni klienci

- Stawiamy na konsekwentny, stabilny rozwój sieci. Corocznie powiększa się ona o 10 nowych partnerów - informuje Łukasz Puchała, menadżer sieci Conti3600. - Ta liczba umożliwia nam wnikliwe skupienie się na jakości wprowadzanych zmian, które oznaczają dla nowego partnera między innymi zmianę wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego serwisu, wdrożenie nowoczesnego systemu informatycznego oraz cykl specjalistycznych szkoleń, co ważne, dla wszystkich pracowników firmy.

Przed przystąpieniem do sieci, jej przedstawiciele podczas rozmów z potencjalnymi partnerami ustalają kryteria, jakie serwis musi spełnić, aby móc działać pod szyldem w pomarańczowo-czarnych barwach. Sieć jest otwarta na właścicieli serwisów, którzy czują potrzebę rozwoju swojej firmy i nie jest ważne, czy dotychczas działali w pojedynkę, czy też mają doświadczenie we współpracy z sieciami. Po zakończonych sukcesem spotkaniach podpisywana jest umowa na zasadach franczyzy, czyli współpracy z koncernem Continental opartej na systemie zapewniającym wszechstronne wsparcie i prawo do wykorzystania logo sieci i znaków towarowych.

Udział w sieci oznacza wiele korzyści. Ł. Puchała wymienia: wsparcie wizerunkowe, marketingowe, szkoleniowe, czy zakupowe. Kolejną jest zapewnienie serwisowi dodatkowego biznesu, czyli regularnie pojawiających się klientów flotowych, głównie aut osobowych. Dysponując 40 serwisami firmowymi i 100 serwisami partnerskimi, sieć obsługuje cztery z pięciu największych międzynarodowych firm flotowych działających w Polsce na rynku CFM. Są to strategiczni klienci sieci serwisów BestDrive. Aby koordynować procesy związane z wymianą ogumienia, pomocna jest funkcjonalna platforma internetowa BestDrive Flota. Dzięki inwestowaniu w rozwój systemowych narzędzi informatycznych jest ona stale modernizowana i ulepszana.

Magiczna szóstka

Sieć poprzez serwis koncentruje się na tworzeniu pakietu korzyści dla klienta. Ważne jest to, aby - jadąc do warsztatu - klient znalazł tam niezbędne produkty i szeroką ofertę usług dla swojego auta.

- W naszej sieci mamy tzw. magiczną szóstkę usług, które w danym serwisie są oferowane i przez nas promowane, czyli: serwisowanie opon, diagnostyka, elektryka, naprawy hamulców, klimatyzacji i układu jezdnego - wylicza Ł. Puchała. - Serwisy mogą jednak wybrać usługi, w których się specjalizują. Najważniejsze, aby każda z oferowanych usług była świadczona na najwyższym poziomie. Istotnym elementem działalności serwisów BestDrive jest oczywiście także sprzedaż opon. Można tutaj dokonywać również okresowych, pogwarancyjnych przeglądów samochodów, a każda taka wizyta jest odnotowywana w specjalnych firmowych książkach serwisowych.

Jak podkreśla menadżer, jeżeli klient otrzyma w serwisie wszystko, czego oczekuje, swój sukces odniesie także właściciel serwisu. Będzie przyjeżdżało do niego zdecydowanie więcej klientów, ponieważ nie ma skuteczniejszej reklamy od przekazywanej z ust do ust dobrej opinii o danym serwisie i jego pracy.

Jesteśmy on-line

Serwisy BestDrive są aktywne w internecie. Na stronie głównej sieci www.bestdrive.pl oraz podstronach dedykowanych każdemu serwisowi, klienci mogą zapoznać się z zakresem oferowanych usług, aktualnymi promocjami, godzinami pracy itp. Jest tam też formularz umożliwiający kontakt z serwisem. Internetowe wizytówki serwisów, przygotowywane przez pracowników polskiego oddziału sieci i zamieszczane w ramach reklamy na GoogleMaps - przyczyniają się do wzrostu rozpoznawalności marki. Umożliwia to klientom podróżowanie z pomocą tej nawigacji prosto do wybranego serwisu.

Do końca 2017 roku sieć planuje utworzenie kolejnych 10 serwisów (łącznie 50), które będą równomiernie rozlokowane na terenie całej Polski.

Tekst: Krzysztof Krusiński

Zdjęcia: BestDrive

Zobacz cały numer PO 1/141 (Styczeń 2017)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń