W BRANŻY: Arabska propozycja

Dżudda i Dubaj - targi, na których warto być

 

Już po raz drugi w saudyjskiej Dżuddzie (Jeddah) od 31 stycznia do 2 lutego 2017 roku zostaną zorganizowane targi techniki motoryzacyjnej. Wystawcy przedstawią swoją ofertę w sześciu grupach tematycznych: Parts & Components - części zamienne, Electronics & Systems - systemy elektroniczne i elektryczne, Repair & Maintenance - wyposażenie warsztatów samochodowych, Accessories & Tuning - akcesoria samochodowe, tuning, Tyres & Batteries - opony i akumulatory, Service Station & Car Wash - wyposażenie stacji obsługi, stacji benzynowych i myjni.

Podczas poprzedniej edycji, w egzotycznej scenerii, wizytujący targi mogli zapoznać się z ofertą 184 wystawców z 26 krajów świata. To już kolejna edycja targów, które systematycznie odnotowują wzrost ilości wystawców oraz zainteresowania odwiedzających. Zapewniał o tym dziennikarzy na konferencji prasowej Mahmut Gazi Bilikozen, dyrektor Targów Automechanika Dubai + Jeddah (na zdjęciu). Jednak najwięcej uwagi poświęcił prezentacji Dubaju - miasta, gdzie od 7 do 9 maja 2017 roku ma odbyć się kolejna edycja Targów Automechanika Middle East. Środkowo-Wschodnie Targi Motoryzacyjne w Dubaju to najnowsze samochody, kosmiczna technologia i luksusowe limuzyny. Kolekcja prezentowana jest w salach wystawowych o powierzchni 85 tysięcy metrów kwadratowych, na największych tego typu pokazach w krajach Afryki Północnej i Środkowego Wschodu.

Organizatorzy spodziewają się w Dubaju 100 tysięcy miłośników motoryzacji z 37 krajów świata. Emiraty Arabskie są po Arabii Saudyjskiej największym rynkiem zbytu luksusowych aut, dlatego wśród prezentowanych nowości w Dubaju zobaczyć można także auta, których z powodów homologacyjnych nie sprzedaje się w Europie

Każde z międzynarodowych targów motoryzacyjnych mają swoją specyfikę. Paryż, Frankfurt, Genewa czy Detroit stanowią w pewnej mierze odzwierciedlenie lokalnego rynku i nie inaczej jest w przypadku Dubaju. Znakiem firmowym świata szejków i sułtanów nie jest ekonomiczność czy praktyczność w mieście. Tam musi być szybko, bogato i spektakularnie. I tak właśnie jest na Dubai International Motor Show. Dubaj jest miastem o największej liczbie samochodów na świecie. Według danych tamtejszego Biura ds. Transportu i Dróg, na tysiąc mieszkańców przypada 540 samochodów, czyli więcej niż w Nowym Jorku i Londynie.

W 2016 roku na Targach w Dubaju swoje ekspozycje miało ponad dwa tysiące firm z 58 krajów. Odwiedzających naliczono ponad 30 tysięcy z 138 krajów. Krajowych pawilonów było 25 - w tym największy mieli Niemcy. Po raz pierwszy pojawiły się także na dubajskich targach firmy z Iranu, Japonii, Holandii i Peru. Warto tu wspomnieć, że również nasze firmy są tam obecne. Choćby Arcom - europejski czołowy producent systemów składowania opon. Także toruńska firma Świstowski S.A. przedstawiała w Dubaju nowoczesne rozwiązania w zakresie obsługi ogumienia. W czasie prezentacji można było także obejrzeć krótki film, na którym przedstawiciel firmy Kabat (lider w produkcji dętek i ochraniaczy na rynku europejskim), Tomasz Polaszek, mówił o korzyściach płynących z udziału w targach: - Na Automechanice w Dubaju 2015 jesteśmy po raz drugi i mam nadzieję, że nie ostatni. Po pierwszej edycji w 2014 roku nawiązaliśmy kilka naprawdę ciekawych kontaktów z tego regionu, czyli właśnie Bliskiego Wschodu, Jordanii, Pakistanu, ale też - co ciekawe - także z Portugalii. W tym roku (2015) mieliśmy ciekawe kontakty z Iranem. To są w tym regionie największe i najciekawsze targi w naszej branży oponiarskiej - po Essen i po krajach Azji - kolejne pod względem znaczenia.

W 2012 roku na targach było 11 polskich firm, w 2013 - 14, w 2014 - 22, w 2015 - 23 i w 2016 - 21.

Warto jeszcze wspomnieć o programie wsparcia dla branży motoryzacyjnej. Program ten został przygotowany przez Ministerstwo Rozwoju i jest współfinansowany przez Unię Europejską. Adresatem są małe, średnie i mikroprzedsiębiorstwa, które prowadzą działalność gospodarczą w ramach co najmniej jednej z kategorii PKD, wymienionych przez Ministerstwo (pełna lista dostępna na www.targifrankfurt.pl). Działania objęte dofinansowaniem przewidziane są w terminie od 12 lutego 2017 r. do 31 grudnia 2019 r. Zgłoszenia należy składać w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na początku 2017 roku. Zgłoszone firmy mogą ubiegać się o wsparcie finansowe na pokrycie części kosztów działań promocyjnych związanych z wystąpieniem na targach. Chętni do wzięcia udziału w programie są proszeni o jak najszybsze składanie wniosków, ponieważ środki na realizację promocji są ograniczone. Może warto skorzystać z takiego dofinansowania?

Tekst i zdjęcie: Bogumił Husejnow

Zobacz cały numer PO 1/141 (Styczeń 2017)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń