Od redaktora

 

Prawdę mówiąc nie przypuszczałem, że w naszym kraju funkcjonuje ponad 30 sieci serwisowych. Na naszych łamach prezentujemy 14 z nich, w tym prawie wszystkie oponiarskie i część ogólnomechanicznych z usługą oponiarską. Czym się zajmują, jakie stawiają sobie zadania, na co szczególnie kładą nacisk i dlaczego warto być z tą, a nie z tamtą siecią? O tym poczytacie od strony 19 do 43. Na stronach tych znajdziecie teksty informacyjne oraz rozmowy z szefami. Cały blok „sieciowy” zaczyna sonda, w której szefowie i przedstawiciele poszczególnych organizacji odpowiadają na jedno pytanie: dlaczego warto wstąpić do Waszej sieci? Jeśli zastanawialiście się - tutaj zwracam się do właścicieli niezależnych serwisów - czy przystąpić kiedyś do któreś z nich, to na tych stronach - mam nadzieję - znajdziecie odpowiedź na nurtujące Was pytania.

Na str. 8-9 jak zwykle znajdziecie porady naszego eksperta, który podpowiada jak najlepiej odnowić swój, już lekko podstarzały park maszynowy. Co opłaca się rewitalizować, a czego nie i czy w ogóle lepiej nie kupić nowych maszyn i urządzeń, bo w sumie będzie to bardziej opłacalne. Natomiast jak można urządzić nowocześnie i z pomysłem serwis, poczytacie w rubryce „Z wizytą” w serwisie Jerzego Swatka w Grudziądzu, którym kieruje Andrzej Urban.

Początkowe strony Przeglądu poświęcone są - jak zwykle - najbardziej aktualnym wydarzeniom branżowym. Nasi reporterzy uczestniczyli w konferencjach prasowych poświęconych targom Automechanika Dubai, zmianom w przepisach fiskalnych, o czym rozmawiano w BCC. Poza tym zaproszono nas na spotkanie prasowe, gdzie omawiano kolejny etap Lodz Solar Team, czyli rajdu z udziałem pojazdu skonstruowanego przez studentów Politechniki Łódzkiej. Patronem teamu jest firma Bridgestone. W 2015 i 2016 roku łódzka solarna ekipa odniosła wiele prestiżowych sukcesów i zamierza tę passę kontynuować w roku bieżącym. Kto zaś chce się dowiedzieć, co działo się na targach Automechanika Szanghaj, znajdzie wiele ciekawych spostrzeżeń i informacji w tekście na str. 18.

Natomiast Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) obradowało na swoim 11 Kongresie między innymi na temat kondycji przemysłu motoryzacyjnego w kontekście wyzwań i zagrożeń dla rodzimego rynku (str. 12).

Za „rozkładówką” zaś (na str.36-37) znajdziecie rozmowę z przenoszącym się do Słowenii dotychczasowym dyrektorem generalnym Continental Opony Polska, Piotrem Zielakiem. W wywiadzie tym także o 20-leciu COP, zmianach kadrowych i kondycji branży oponiarskiej w Polsce.

Polecając przeczytanie wszystkich materiałów znajdujących się w styczniowym numerze Przeglądu, życzę dobrego, owocnego i spokojnego roku, wypełnionego pracą przynoszącą pożytek dla siebie, swoich rodzin i naszej Ojczyzny.

Sławomir Górzyński

Zobacz cały numer PO 1/141 (Styczeń 2017)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń