W październiku 2016 r. Organizacja Pracodawców Motoryzacji MOVEO rozpoczęła współpracę z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Mysłowicach ustalając zakres i charakter współpracy. W grudniu odbył się cykl pierwszych szkoleń dla uczniów klas II, III i IV z Mysłowic i Katowic. Tematem zajęć był „Marketing usług serwisowych”, a szkolenie wskazywane było często przez warsztaty jako doskonały wstęp do rozwoju kadry pracowniczej.
- Podobnie jak w przypadku szkoleń prowadzonych dla mechaników, tak i tutaj nie zmieściłem się w zaplanowanym czasie - powiedział Witold Rogowski, dyrektor ds. operacyjnych MOVEO. - Temat jest bardzo rozległy, poruszaliśmy wiele kwestii związanych z prowadzeniem warsztatu i obsługą klienta. Uczniowie mieli wiele pytań, które często wychodziły poza zakres szkolenia, ale wiązały się np. z obsługą najnowszych samochodów - większość z nich ma lub zdobywa doświadczenie warsztatowe i widzą jakie wyzwania stoją dziś przed warsztatami niezależnymi.
Tomasz Jeziorowski, wicedyrektor ds. szkolnictwa zawodowego w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Mysłowicach, podkreślił że takie zajęcia to dla uczniów doskonałe uzupełnienie programu nauczania. Dzięki temu mają szansę przeanalizować problemy z jakimi mierzy się większość serwisów samochodowych. - Jestem przekonany, że po przeprowadzonych oraz planowanych szkoleniach będą mogli innymi oczami spojrzeć zarówno na funkcjonowanie serwisu, jak również na klientów i ich samochody - dodał T. Jeziorowski.
Współpraca pomiędzy Organizacją Pracodawców Motoryzacji MOVEO a Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Mysłowicach oraz innymi placówkami edukacyjnymi będzie kontynuowana w 2017 r.
- To dobry kierunek rozwoju; wiem, że serwisy samochodowe poszukują przyszłych pracowników i oczekują od nich jak najlepszego przygotowania do pracy w zawodzie mechanika - zaznaczył Witold Rogowski. - Coraz częściej szkoły zawodowe nawiązują ścisłe kontakty z warsztatami i uważam, że MOVEO może stać się doskonałą platformą dla takich kontaktów.
(ik)
Źródło: MOVEO, fot. arch. redakcji