Dział marketingu w hurtowni opon Heuver przeszedł pewne zmiany i został rozbudowany. Dzięki temu pracownicy firmy są odpowiednio przygotowani do różnych zadań, w tym wsparcia ambitnych planów sprzedażowych. Zmiany wpisują się w cele na przyszłe lata, jakie postawiła przed sobą hurtownia opon.
Heuver dostrzega coraz większy wzrost wyszukiwania i liczby zamówień składanych w sklepie internetowym. Hurtownia reaguje na to, rozkładając nieco inaczej akcenty w działalności działu i przyjmując do pracy nowych marketingowców.
- W naszej organizacji dział marketingu zarządzał kanałem sprzedaży internetowej i rozwijał go od 2008 r., czyli od samego początku swojego istnienia - powiedział Bertus Heuver, dyrektor hurtowni opon Heuver. - Udział sprzedaży internetowej ciągle rośnie, a ten efekt umocni się jeszcze dzięki temu, że przygotowaliśmy nasze strony językowe w wersji hiszpańskiej, włoskiej i rumuńskiej, a niedługo także fińskiej. Musimy go zmaksymalizować, kładąc nacisk na rozwój techniczny i łatwość użytkowania.
Przedstawiciel firmy dodał, że równie istotny jest kontakt osobisty z klientem, w który angażuje się dział marketingu. Po wprowadzeniu kilku zmian i zatrudnieniu nowych pracowników zespół jest gotowy, aby w pełni zająć się realizacją planów na kolejny rok.
Obecnie Chris van den Ende pełni rolę dyrektora ds. marketingu, Maureen Voortman zajmuje się kwestiami komunikacji, kontaktu z mediami i przygotowań do targów, a Taika Laarman odpowiada za marketing offline. Do firmy dołączyli Elisa Zwanepol, Dennis Heerink (oboje zajmą się marketingiem online) oraz Eline ten Heuw (projektowanie/DTP).
Wzmocnienie działu marketingu i ponowne rozdzielenie zadań to niezbędne elementy, które mają wspierać menedżerów produktu i opiekunów klienta w realizowaniu ambitnych planów sprzedażowych firmy. Według przedstawicieli hurtowni to najważniejszy warunek, aby móc utrzymać tempo wzrost.
(ik)
Źródło i fot. Heuver