W 1977 r. firma Goodyear wprowadziła do swojego asortymentu pierwszą oponę całoroczną pod nazwą Tiempo. Koncern już przygotowuje się do uczczenia tego jubileuszu. W tym celu nawiązał współpracę z artysta i wynalazcą - Dominicem Wilcoxem.
Opracowując model Tiempo, Goodyear chciał dostarczyć klientom oponę, która sprawdzi się w różnych warunkach pogodowych, eliminując tym samym konieczność sezonowej wymiany ogumienia. W 2017 r. minie 30 lat odkąd w asortymencie marki pojawił się pierwszy model całoroczny. Aby uczcić tę rocznicę i rosnącą świadomość na temat innowacyjnych rozwiązań w tym segmencie opon, producent współpracuje z Dominicem Wilcoxem. Wraz z nim przedstawiciele Goodyeara opracowują nowe lub dostosowują znane już produkty tak, by mogły być użytkowane przez cały rok. Niekoniecznie są one dedykowane branży motoryzacyjnej. Efektem tej współpracy jest m.in. deskorolka wyposażona w urządzenie, które roztapia śnieg zalegający na drodze. Dzięki temu miłośnicy tego sportu nie muszą rezygnować z jazdy zimą. Innym przykładem jest łopata śniegowa, która latem może być stosowana zamiast nart wodnych. Więcej rozwiązań, które przygotował koncern wraz z artystą można znaleźć na stronie: http://www.hugtheroads.com/allseasons.
Kilka lat po premierze modelu Tiempo, koncern wprowadził na rynek pierwszą generację opon całorocznych z gamy Vector. Od momentu ich debiutu w 1985 r. producent opracowywał kolejne wersje tego ogumienia, a w ostatnich latach odnotowuje rosnące zainteresowanie tym segmentem ze strony konsumentów. Według przedstawicieli koncernu obecnie opony całoroczne stanowią 5 proc. całego rynku oponiarskiego. Z badań przeprowadzonych przez Goodyear wynika, że do 2020 r. udział ich w rynku wzrośnie do 10 proc.
Według producenta opon zmieniające się warunki pogodowe oraz poszukiwanie oszczędności wśród konsumentów powodują, że opony całoroczne są atrakcyjnym produktem na rynku. Zainteresowanie nimi widać, zwłaszcza wśród właścicieli samochodów używanych. Martijn de Jonge, dyrektor marek opon konsumenckich Grupy Goodyear w regionie EMEA, podkreślił, że popyt na opony całoroczne wzrósł w całej Europie. Koncern spodziewa się , że segment ten będzie się dalej rozwijać na rynku europejskim w ciągu najbliższych lat. Istotne znaczenie w tym przypadku ma też coraz większa świadomość konsumentów na temat posiadania opon, które sprawdzą się w różnych warunkach pogodowych, w tym na suchej i mokrej nawierzchni, podczas opadów śniegu czy nagłej zmiany temperatur.
(ik)
Źródło: Tyrepress
Fot. www.hugtheroads.com/allseasons, Goodyear