2016-12-05

„Cicha” technologia Hankooka

 

Firma Hankook Tire będzie dostarczać swoje opony jako oryginalne wyposażenie do pojazdów Audi Q7, w tym niedawno wprowadzonego modelu Audi SQ7 TDI. Na potrzeby samochodów niemieckiej marki wybrano ogumienie Hankook Ventus S1 evo² SUV, w których zastosowano technologię pochłaniania hałasu Sound Absorber®.

Pierwsza edycja Audi Q7 z oznaczeniem „S”, stworzona przez niemieckiego producenta, to najmocniejszy samochód sportowo-użytkowy (SUV) z silnikiem wysokoprężnym dostępny na rynku. Pojazd ten wykorzystuje różne innowacyjne technologie. Niektóre z nich zastosowano po raz pierwszy w historii motoryzacji. Modele SQ7 TDI wraz z pokrewnymi modelami Q7 opcjonalnie wyposażone będą m.in. w uniwersalne opony z segmentu Ultra-High Performance Ventus S1 evo² SUV w rozmiarze 285/35 R22 106Y XL z nową technologią firmy znaną pod nazwą Sound Absorber®.

Aby sprostać wymogom serii samochodów sportowo-użytkowych Audi, inżynierowie Hankooka opracowali wydajny wzór bieżnika, nie zmniejszając przy tym komfortu oczekiwanego w tej klasie luksusowych pojazdów. Zazwyczaj wgłębienia opon o małej masie i niewielkim stosunku szerokości do wysokości powodują większy poziom hałasu. Jego zmniejszenie miało decydujące znaczenie i było najważniejszym punktem podczas opracowywania opon, które miały charakteryzować się wysokimi osiągami przy jednoczesnym zapewnianiu przyjemności z jazdy.

Na potrzeby ogumienia Ventus S1 evo² SUV inżynierowie firmy przystosowali technologię produkcji cichych opon o nazwie Sound Absorber®. Wewnątrz opon umieszczana jest specjalna, pochłaniająca dźwięk warstwa pianki poliuretanowej. Następnie jest ona łączona z cienką warstwą materiału Sealguard marki Hankook. Wybierając opony Ventus S1 evo² SUV, Audi otrzymało ogumienie łączące sportową i dynamiczną charakterystykę jazdy z wysokim komfortem zawieszenia oraz bardzo niskim hałasem i oporem toczenia. Kierowcy mogą liczyć również na wysoki poziom bezpieczeństwa (np. dzięki przyczepność na mokrej nawierzchni).

Dzięki technologiom wykorzystanym do opracowania opon Ventus S1 evo² SUV (np. bieżnik wielokątowy oraz karkas wykonany z podwójnej warstwy włókna wiskozowego) odznaczają się one maksymalną powierzchnią styku z podłożem w każdych warunkach. Ogumienie imponuje nie tylko zmniejszoną tendencją do akwaplanacji, ale także optymalną powierzchnią styku, która pozwala zachować doskonałą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Znacznej poprawie uległo także prowadzenie pojazdu oraz poziom bezpieczeństwa, podczas jazdy przy dużych prędkościach. Zainspirowany wyścigami serii DTM, 3-warstwowy projekt bloku z układem schodkowym zewnętrznych bloków żebra, zapewnia równomierną powierzchnię styku pomimo zużywania się opony, czemu zawdzięczamy doskonałą przyczepność w całym okresie jej eksploatacji.

Nowoczesna mieszanka polimeru styrenu i krzemionki gwarantuje nie tylko zwiększoną przyczepność na mokrej nawierzchni, ale także zmniejszony opór toczenia oraz jest bardziej przyjazna dla środowiska. Dzięki zmniejszonemu zużyciu i poprawionej odporności na działanie wysokich temperatur, opona ta, ma także dłuższy przebieg, a więc jest bardziej ekonomiczna. Zaawansowany system chłodzenia pozwala na szybsze odprowadzanie ciepła w celu lepszego prowadzenia i przedłużenia całego cyklu życia opony.

(ik)

Źródło i fot. Hankook

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń