Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki TransPoland przyciągnęły w tym roku blisko 4500 tys. gości reprezentujących branżę TSL. Czwarta edycja warszawskiej wystawy została poszerzona o producentów, dystrybutorów oraz sieci handlowe.
8 listopada o godzinie 10:30 w Centrum EXPO XXI w Warszawie odbyła się uroczysta ceremonia inauguracyjna. Symbolicznego przecięcia wstęgi dokonali: Justyna Skrzydło - Wiceminister Infrastruktury i Budownictwa, Alvin Gajadhur - Główny Inspektor Transportu Drogowego, Marek Tarczyński - przewodniczący Rady Polskiej Izby Spedycji i Logistyki, Edward Strachan - ITE Group i Paweł Konowałek - dyrektor targów TransPoland.
Trzydniowe święto branży TSL
Wystawa już od pewnego czasu skupia w jednym miejscu nie tylko wszystkich czołowych przedstawicieli branży TSL, ale również firmy poszukujące sprawdzonych i wydajnych sposobów na obsługę logistyczną swoich ładunków. Organizatorzy już w pierwszym dniu postawili zatem na tematykę bezpośrednio związaną z działalnością producentów, dystrybutorów oraz sieci handlowych w kontekście współpracy z firmami TSL.
Nowością były m.in. specjalnie zaaranżowane wyłącznie dla wystawców reprezentujących firmy Transportowe, Spedycyjne i Logistyczne Spotkania Biznesowe, w ramach których firmy produkcyjne i dystrybucyjne przedstawiały swoje zapotrzebowanie na transport. Wystawcy mieli okazję spotkać się z dyrektorami i kierownikami działów logistyki z następujących przedsiębiorstw: Philips, Rossmann, Decathlon, Nestle, Jeronimo Martins, Auchan, Komandor, Omega Meble, IMP Comfort, De Care oraz Dendro.
Debaty i spotkania biznesowe
TransPoland to nie tylko rozmowy o biznesie i potencjalnych kontaktach - to także forum, gdzie omawiane są najważniejsze sprawy dotyczące szeroko rozumianej branży TSL. W tym roku redakcja magazynu Transport Manager, w kontekście aktualnej sytuacji rodzimych przewoźników we Francji, podjęła się organizacji debaty pt. „Oddelegowani z Europy, czyli jak płaca minimalna dzieli UE?”
Kolejną już odsłonę miały również Spotkania Transportowe, organizowane przez wydawcę miesięcznika TSL Biznes, na których poruszone zostały m.in. kwestie zmowy cenowej producentów ciężarówek, jak również kwestie płacy minimalnej kierowców.
W tym roku na odwiedzających czekało przeszło 140 wystawców z 20 państw. Profil odwiedzających jest mocną stroną targów i nie zmienia się to od lat - to przede wszystkim osoby decyzyjne w przedsiębiorstwach produkcyjnych i dystrybucyjnych oraz importerzy i eksporterzy.
Swoją kolejną odsłonę miał przygotowany we współpracy z redakcją Pracujwlogistyce.pl plebiscyt „Przyjazny Pracodawca TSL 2016”, którego rozstrzygnięcie nastąpiło podczas uroczystej gali, która odbyła się 9 listopada.
(ik)
Źródło i fot. Zebra PR