2016-11-24

Plany Starco na kolejne lata

 

Jednym z aspektów strategii Starco 2020 jest koncentracja na produktach dla rynku pierwszego wyposażenia OE oraz dalsze dążenie do uzyskania statusu preferowanego partnera w zakresie inteligentnych rozwiązań systemów kół wśród klientów segmentu OE. Zgodnie z oświadczeniem, firma zdecydowała o stopniowym ograniczeniu świadczenia tradycyjnych usług na rynku wtórnym do 1 kwietnia 2017. W przyszłości działalność na rynku wtórnym będzie w dużym stopniu ograniczona na rzecz koncentracji na rynku pierwszego wyposażenia (OE).

Po lipcowym przejęciu głównych zadań związanych z podstawowymi usługami na rynku wtórnym przez firmę Bohnenkamp, Starco obecnie świadczy wyłącznie takie usługi w Polsce, Francji, Wielkiej Brytanii oraz na Bałkanach. Firma rozpoczęła właśnie proces wygaszania tradycyjnej obsługi rynku wtórnego, a pozostała aktywność na tym rynku zostanie podtrzymana jedynie w celu wsparcia na rynku pierwszego wyposażenia OE.

- Dla niektórych naszych klientów usługi świadczone na rynku wtórnym są absolutną koniecznością, dlatego oczywiście nadal potrzebujemy tego rodzaju operacji na rynku wtórnym - powiedział Thomas Ballegaard, dyrektor ds. handlowych w Starco. Jako przykład podał rynek przyczep oraz systemów podwójnych kół. - Klienci będą mieli mniejszy wybór produktów, ponieważ towary, które będziemy oferować będą tymi samymi, które stosujemy na rynku pierwszego wyposażenia. Takie posunięcie zapewni jednak bardziej efektywną i konkurencyjną organizację.

Przykładami działań na rynku wtórnym na potrzeby biznesu OE jest dystrybucja systemów podwójnych kół w Szwajcarii, kół do przyczep w krajach Beneluksu, opon superelastycznych w Polsce oraz różnych innych wyrobów w Wielkiej Brytanii. Przedstawiciel firmy dodał, że nadal będzie realizowana sprzedaż opon superelastycznych w Polsce oraz opon kompaktowych do ciągników we Francji. Klienci w Wielkiej Brytanii również nie odczują znaczącej zmiany w ofercie.

Tradycyjny rynek wtórny Starco jest potocznie zwany „niebieskim katalogiem wyrobów wtórnych” i zawiera ofertę dętek i opon oraz szeroką gamę akcesoriów.

Dążenie do umocnienia segmentu wyrobów OE oraz koncentracji głównych środków rozwojowych oraz produkcyjnych. Jest to część strategii wzrostu na rok 2020. W tym przypadku główny nacisk stawiany jest na klientów pierwszego wyposażenia, dostosowanie biznesu, inwestycje w produkcję oraz usprawnienie łańcucha dostaw.

- Jesteśmy gotowi na decydujące kroki, które pozwolą nam zajmować się wyłącznie rynkiem pierwszego wyposażenia - powiedział Richard Todd, dyrektor generalny Grupy Starco. - Podkreślił jednocześnie, że decyzje tego typu nie są podejmowane bez poniesienia strat. Jednak przedstawiciel firmy postrzega ten ruch jako inwestycję w przyszłość.

- Wolimy zdobyć złoto w jednej dyscyplinie niż dwa brązowe medale w dwóch - dodał R. Todd. - Szczerze wierzę, że największą korzyścią dla klientów będzie wykorzystanie naszego 55-letniego doświadczenia, szerokiego know-how, umiejętności rozwoju produktu oraz posiadanych środków produkcyjnych. Dyrektor generalny firmy podkreślił też rolę ponad 550 pracowników zatrudnionych w Europie i Azji.

W następstwie przyjętej strategii Starco sfinalizowało długoterminowe kontrakty z klientami segmentu OE, m.in. z Trigano, Husqvarna, Mitsubishi Caterpillar Forklift Europe oraz GGP.

(ik)

Źródło: Aragorn Groupe,

fot. arch. redakcji

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń