2016-11-15

Nowości Mitasa w Bolonii

 

Mitas, należący do grupy Trelleborg, rozszerza swój asortyment opon turystycznych o dwa rozmiary opon Terra Force-R i dwa rozmiary wzoru E-10. Model Terra Force-R został wyposażony w nową technologię optymalnego stalowego karkasu - Optimum Steel Cord (OSCT), zapewniającego optymalną powierzchnię nośną między oponą a podłożem, bez względu na warunki jazdy.

Wszystkie innowacje w segmencie opon turystycznych, drogowych i terenowych Mitasa były prezentowane na targach EICMA w Mediolanie, które zakończyły się 13 listopada. Poniżej opis wybranych modeli.

Terra Force-R z nową technologią

Opona Terra Force-R powstała z myślą o motocyklach maxi enduro i trial. Jest odpowiednia do jazdy po drogach (90 proc.) i terenie nieutwardzonym (10 proc.). Model jest idealnym wyborem zarówno dla kierowców używających motocykla na co dzień, jak i dla tych preferujących dłuższą jazdę w towarzystwie pasażera i z założonym bagażem. Ogumienie ma zapewnić bezpieczną i dynamiczną jazdę.

Opona jest chwilowo dostępna w jednym rozmiarze na przednie koło (110/80R19) i w dwóch rozmiarach na tylne koło (140/80R17 i 150/70R17). Dodatkowe dwa rozmiary (120/70R19 i 170/60R17) zostaną wprowadzone w drugim kwartale 2017 r.

Ogumienie powstało w oparciu o technologię optymalnego stalowego karkasu (OSCT), która zapewnia odpowiednie wyważenie opony i optymalny kontakt z podłożem we wszystkich warunkach jazdy, w szczególności przy większych nachyleniach i wyższych prędkościach.  

E-10 do motocykli turystycznych

Mitas E-10 jest przeznaczony do jazdy po drogach i nieutwardzonym terenie w stosunku 30 proc. : 70 proc. W swoim segmencie opona jest uniwersalna, odznacza się doskonałymi właściwościami samoczyszczącymi i świetną stabilnością na miękkim i twardym podłożu. Model E-10 został stworzony z myślą o jeździe po asfalcie, gorzej utrzymanych drogach i niewymagającym terenie nieutwardzonym. Opona umożliwia stabilne pokonywanie zakrętów z maksymalną stabilnością kierunkową.  

Nowe rozmiary E-10 120/70B19 i 170/60B17, przeznaczone są do dużych motocykli turystycznych. Zostały przetestowane w 2016 r. w różnych warunkach w Europie, USA i RPA. Na podstawie uzyskanych wyników opracowano optymalną konstrukcję karkasu, jak również mieszankę do powierzchni ściernej. Nowe rozmiary będą dostępne od lutego 2017.

Sportowa opona MC 50

Nowe rozmiary MC 50 (80/100-17, 100/90-17 i 130/80-17) to wysokoprędkościowe opony diagonalne przeznaczone do motocykli Youngtimers oraz motocykli o niskiej i średniej objętości. Bieżnik kończy się jeszcze przed barkiem opony, co umożliwia uzyskanie optymalnego styku przy maksymalnych nachyleniach.

Końcowym celem w tworzeniu mieszanki było uzyskanie największej możliwej przyczepności, bez względu na warunki pogodowe, oraz optymalnego zużycia. W skład mieszanek wchodzą najnowsze surowce, jak na przykład elastomery S-SBR i wysokoaktywne wypełnienia. Wszystkie nowe rozmiary są już dostępne na całym świecie.

Nowy rozmiar Mitasa C-19

W lutym 2017 r. marka wprowadzi na rynek trzy wersje nowego rozmiaru 90/100-21 popularnego wzoru C-19 do większych motocykli i pojazdów enduro. Nowe opony będą miały taki sam wzór bieżnika. Różnica tkwi w ciężkości i mieszance, co będzie można rozpoznać dzięki kolorowym liniom. Wersja z zieloną linią oznacza szczególnie miękką mieszankę powierzchni nośnej i lżejszy karkas, co gwarantuje doskonałą przyczepność zarówno na terenie twardym, jak i ekstremalnym enduro. Opona oznaczona za pomocą czerwonej linii jest odpowiednia do motocrossu, podczas gdy opona z żółtą linią może przykuć uwagę kierowców motocykli enduro.

ET-01 X-PRO do wyścigów trial

Opona ET-01 X-PRO do wyścigów trial wyróżnia się nową konstrukcją karkasu i wyjątkowo miękką mieszanką powierzchni nośnej, co gwarantuje doskonałą przyczepność i właściwości jezdne opony na różnym podłożu.

Opony do motocrossu

Dzięki doświadczeniom zdobytym podczas współpracy z ekipami I fly JK Racing i Motosport Klemen Gerčar, uczestniczących w wyścigach MXGP, Mitas ulepszył jakość mieszanki powierzchni nośnej opon przeznaczonych do wyścigów motocross. Nowa mieszanka jest bardziej odporna na zmiękczanie, będące skutkiem przegrzania podczas jazdy, oraz zapewnia optymalną przyczepność i właściwości jezdne podczas całego wyścigu.

(ik)

Źródło i fot. Mitas

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń