Firma Hankook, producent opon klasy premium, opublikowała swoje globalne wyniki finansowe za trzeci kwartał 2016 r., które wyniosły 1,657 biliona koreańskich wonów - KRW (1 EUR = 1273,59 KRW) przychodu ze sprzedaży oraz 297,1 miliarda KRW zysku operacyjnego, co stanowi 23 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.
Mimo mniejszego popytu na rynku globalnym osiągnięto wysokie wyniki finansowe dzięki wzrostowi sprzedaży w segmencie opon UHP (Ultra High Performance) oraz opon sprzedawanych jako oryginalne wyposażenie (OE), głównie na terenie Europy i Chin. Firma osiągnęła także stabilne wyniki sprzedaży w segmencie opon zapasowych (RE).
Stały wzrost odnotowano zwłaszcza w segmencie UHP, w którym przychód ze sprzedaży stanowi 34,2 proc. sprzedaży całkowitej. O wiodącej pozycji firmy na rynku globalnym świadczy rozszerzenie zakresu dostaw OE w segmencie opon radialnych do samochodów ciężarowych i autobusów (TBR). Hankook Tire jest dostawcą ogumienia do firm Daimler AG i MAN, a od niedawna dostarcza także swoje wyroby firmie Scania na terenie Europy.
Aby sprostać oczekiwaniom klientów na całym świecie, koncern planuje dalszą rozbudowę portfolio jako dostawca opon dla wielu firm oraz wdrażanie najnowocześniejszych technologii w ośrodku badawczo-rozwojowym Hankook Technodome, otwartym 18 października 2016 r.
(ik)
Źródło i fot. Hankook