Bez przymusu w sieci

Eurowarsztat skupia 200 niezależnych serwisów

 

Eurowarsztat skupia obecnie w Polsce prawie 200 niezależnych serwisów samochodów osobowych i dostawczych. Ich właściciele nie są zmuszani kontraktem do realizacji wolumenów zakupów. Doceniają udogodnienia takie jak program lojalnościowy EuroClub, promocje, dobrą ofertę dystrybutorów.   

EuroClub ma przejrzyste zasady. Warsztat zamawia części producentów biorących udział w programie i co kwartał następuje przeliczenie obrotów na punkty, które mają określoną wartość. Tymi punktami może płacić za wyposażenie i wizualizację warsztatu.

Organizowane są również akcje z dostawcami części. Jedno z ostatnich takich przedsięwzięć dotyczyło Hengsta i Schaefflera. Został utworzony ranking oparty na obu liniach produktowych i wielkość obrotów nie była kluczowa. Na koniec przedstawiciele warsztatów zostali zaproszeni do Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara w Debrznie. Instruktorem był rajdowy pilot Daniel „Lopez” Dymurski.

Szkolenia i infolinie

W kwocie opłaty za uczestnictwo w sieci zawarte są m.in. szkolenia: techniczne trzy razy w roku (obowiązkowe), z biura obsługi klienta - co trzy lata, oraz właścicielskie - dwa razy w roku. Szkolenia techniczne, składające się z części teoretycznej i praktycznej, mają przygotować mechaników do jak najlepszej obsługi nowoczesnych pojazdów. Biuro obsługi klienta - bardzo ważna część warsztatu - musi odpowiednio klienta przyjąć, sporządzić zlecenie, przygotować kosztorys i obronić go, tzn. wyjaśnić, że pewne czynności trzeba wykonać profesjonalnie, zgodnie z zaleceniami producenta auta. W trakcie naprawy doradcy serwisowi muszą być w kontakcie z klientem i uzyskiwać jego zgodę na poszerzenie zakresu zlecenia, jeśli zostaną wykryte kolejne usterki. Klient musi wiedzieć, dlaczego i za co płaci. Natomiast właścicielom i kadrze zarządzającej warsztatów są przypominane kwestie ogólnoprawne, ekologiczne i związane z bieżącym prowadzeniem działalności, przykładowo pozyskaniem i utrzymaniem mechanika.

Organizatorzy akcji w Iławie, druga od prawej Monika Telej, właścicielka Telgumu,

trzeci od prawej Krzysztof Wyralski, koordynator sieci Eurowarsztat   

Nawet najlepszy fachowiec, otrzaskany z rozmaitymi sytuacjami, może mieć chwile zawahania, czuć potrzebę skonsultowania swojej opinii. Temu służy infolinia techniczna, w której poradami służą eksperci udzielający się podczas wspomnianych szkoleń. Pomagają w naprawach, w zdiagnozowaniu trudnych usterek. Poza tym działa infolinia prawna. Właściciel warsztatu może potrzebować opinii w przypadku kontroli przez różne państwowe instytucje, albo - odpukać - w takich sytuacjach, jak przypadkowe uszkodzenie samochodu klienta.

Najnowsza wiedza

Dużą wagę sieć przywiązuje do rozwoju usługi GAP Portal. Pod tą nazwą kryje się informacja techniczna dotycząca okresowych przeglądów samochodów różnych marek, modeli, wersji. Dzięki temu można, bez utraty gwarancji i rękojmi, wykonywać obsługę samochodów również na fabrycznej gwarancji, co dopuszczają rozporządzenia Komisji Europejskiej znane pod niemieckim skrótem GVO (Gruppenfreistellungsverordnung).   

Portal zawiera również dane dotyczące czasu wykonania poszczególnych czynności, co pozwala łatwej zbudować kosztorys. Oprócz tego jest zapewniony dostęp on line do dostawców części związanych z Eurowarsztatem, cen i stanów magazynowych. Kierowca samochodu uzyskuje więc aktualną informację, ile naprawa będzie kosztowała i kiedy będą części do jej wykonania.

Dbamy o bezpieczeństwo

Serwisy należące do sieci są promowane m.in. poprzez akcje pod wspólnym hasłem „dbamy o Twoje bezpieczeństwo”. W deszczowy piątek, 7 października taka akcja została przeprowadzona w Iławie (woj. warmińsko-mazurskie). Pod namiotem rozstawionym na parkingu przy Bricomarche pracownicy serwisu Telgum za darmo sprawdzali podstawowe rzeczy, jak np. ciśnienie w ogumieniu, poziom oleju, temperatura zamarzania płynu chłodzącego, stan akumulatora. Usterki wykryte podczas inspekcji można było usunąć w Eurowarsztacie Telgum przy ul. Usługowej 1 z rabatem 10 proc. na robociznę. Poza tym do końca października przy przeglądzie klimatyzacji ozonowanie było gratisowe. A w każdy poniedziałek kierowcy mają 20 proc. tańszy twardy wosk w myjni. Partnerami akcji były także firmy Osram i Oximo.

- Jestem zadowolona z efektów, mimo fatalnej pogody sprawdziliśmy około 40 samochodów - komentuje Monika Telej z Telgumu. - Myślę, że powtórzymy taką akcję wiosną. 

Warunki konieczne

Jak podkreślają przedstawiciele Eurowarsztatu, najważniejsza jest chęć rozwoju serwisu, uczestnictwa w szkoleniach. Aktywne uczestnictwo w sieci jest kluczowe. Bez tego żadna ze stron nie będzie zadowolona ze współpracy. (wyimek na okładkę)

Jeżeli w mniejszym mieście już działa Eurowarsztat, jego właściciel musi wyrazić zgodę na wejście kolejnego do sieci. W większych ośrodkach odległość między Eurowarsztatami powinna wynosić ok. 5 km. Warunki konieczne do przystąpienia do sieci: urządzenia do serwisu opon, minimum trzy zatrudnione osoby i trzy stanowiska, pracownik biura obsługi klienta, tester diagnostyczny, parking i poczekalnia dla klientów, stacja do obsługi klimatyzacji, system składowania odpadów, polisa OC związana z działalnością.         

Gwarancja sieciowa

Nową propozycją dla klientów, od 1 lipca br., jest sieciowa gwarancja na terenie całej Polski. Obowiązuje 12 miesięcy, albo 30 tys. km licząc od dnia wykonania przez Eurowarsztat usługi albo wymiany części. 

 

Tekst i zdjęcia: Jacek Dobkowski

Zobacz cały numer PO 11/139 (Listopad 2016)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń