NOWOŚCI RYNKOWE

Opony zimowe - ciężarowe

CONTINENTAL

Conti Urban HA3 M+S, Conti CityPlus HA3 M+S

Continental poleca oponę Urban HA3 M+S do autobusów miejskich, która została zaprojektowana wyłącznie z myślą o wyzwaniach ruchu miejskiego, jak np. wysokie krawężniki, konieczność częstego zatrzymywania się na światłach, czy korki. Wyróżnia ją szerszy bieżnik, zapewniający doskonałą stabilność w zakrętach oraz gęsto rozmieszczone lamele, dzięki którym zachowana jest wysoka przyczepność na mokrej nawierzchni. Dla autobusów pokonujących trasy regionalne, producent proponuje natomiast oponę Conti CityPlus HA3 M+S. Cechują ją wysokie przebiegi, które wraz z zoptymalizowanym poziomem oporów toczenia, zapewniają efektywną eksploatację. Udoskonalone właściwości jezdne, dzięki zastosowaniu specjalnego materiału do jazdy po mokrej nawierzchni, gwarantują większe bezpieczeństwo. Zarówno opony Conti Urban jak i CityPlus są oznaczone homologacją M+S, co oznacza, że zapewnią lepsze osiągi na śniegu oraz błocie w porownaniu ze standardowym ogumieniem.

 

 

Conti UrbanScandinavia HD3

To opona do autobusów miejskich, na trudne warunki zimowe, do montażu na wszystkich osiach, Continetal poleca linię Conti UrbanScandinavia. Dzięki specjalnym wzorom bieżnika z licznymi krawędziami i lamelami, opona zapewnia doskonałą przyczepność oraz wyższą odporność ścian bocznych, zapewniając przy tym wysokie przebiegi. Ponadto na oś napędową Continental dodatkowo oferuje oponę Conti UrbanScandinavia HD3, która w trudnych warunkach zapewnia dodatkową przyczepność i przebiegi wyższe nawet o 30 proc. Wysoki poziom trakcji na drogach pokrytych śniegiem i lodem, umożliwiają liczne wgryzające się w nawierzchnię krawędzie i lamele.

 

 

 

HSW 2 Coach

Continental posiada w swojej ofercie specjalną oponę zimową HSW 2 Coach przeznaczoną do użytkowania w ruchu długodystansowym i regionalnym. Opona gwarantuje niższy poziom hałasu oraz zapewnia doskonałe właściwości jezdne nawet po śniegu i lodzie. Dzięki wprowadzeniu trójwymiarowych wannowych lamelek, opona charakteryzuje się doskonałą przyczepnością na wszystkich osiach. Wysokie przebiegi zapewnia natomiast innowacyjna geometria bieżnika o szerokim użebrowaniu na barku, który pozwala na równomierne zużycie opony. www.continental-opony.pl

 

 

 

DUNLOP

SP346, SP446

Najnowsze opony drogowe Dunlop do pojazdów ciężarowych wykonujących przewozy długodystansowe i regionalne są gotowe na wszelkie wyzwania czyhające na kierowców na zimowych drogach. Zarówno model SP346 na oś kierowaną, jak i SP446 na oś napędową posiada oznaczenie trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF) oraz symbol M+S. Oznacza to, że spełniają najwyższe europejskie wymogi dla opon zimowych. W sytuacji zaostrzania regulacji dotyczących zimowego ogumienia na całym kontynencie, nowe opony oferują dużą mobilność zimą we wszystkich zastosowaniach drogowych. Spełnienie wymogów prawnych to dopiero połowa sukcesu podczas niesprzyjającej aury. Możliwość kontynuowania jazdy w trudnych warunkach, na przykład przy nagłych opadach śniegu, to kluczowa kwestia dla każdej firmy transportowej. Nie wszystkie floty chcą zmieniać ogumienie wraz z nadejściem zimy, szczególnie jeśli nie działają na obszarach, na których często występują ostre warunki zimowe. Opona na oś napędową Dunlop SP346 oferuje dłuższe przebiegi i niższe zużycie paliwa niż poprzedni model, SP344. Dodatkowo innowacyjny wzór bieżnika spełnia surowe normy stawiane przez Unię Europejską dla homologacji 3PMSF dla ciężarowych opon śniegowych, jak również oznaczenia M+S. Zwiększona elastyczność bloków bieżnika osiągnięta dzięki głębokim rowkom umożliwia lepsze zbijanie śniegu. Jednocześnie gęsto rozmieszczone rowki zygzakowate spowalniają zużycie opony, poprawiają osiągi zimą i pozwalają uzyskiwać dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni, a wzór bieżnika utrzymuje się przez cały okres eksploatacji opony do momentu, gdy jest gotowa do nacinania. Dunlop SP446 na oś napędową również oferuje dłuższe przebiegi niż poprzedniczka SP444, a także niższe zużycie paliwa. Zapewnia przy tym bardzo dobrą trakcję w każdych warunkach, dzięki podstawie rowków w kształcie kropli deszczu. Rozwiązanie to pomaga spełnić wymagania oznaczeń M+S i 3PMSF, jak również zmniejsza obciążenia oddziałujące na dolną część rowka. SP346 i SP446 można bieżnikować na gorąco jako Dunlop TreadMax SP446, z wykorzystaniem tych samych wzorów bieżnika i podobnych materiałów co opony nowe. Dzięki temu osiągi opon bieżnikowanych są zbliżone do opon nowych - dotyczy to również ich sprawności zimą. www.dunlop.pl

HANKOOK

SmartControl TW01

Dzięki dostępnym już oponom na oś skrętną i napędową, marka Hankook od teraz będzie oferować pełną gamę rozwiązań przeznaczonych do warunków zimowych. Ogumienie SmartControl TW01 dostępne jest w wersji 385/65R22.5. Więcej rozmiarów pojawi się wkrótce. Firma Hankook zaprezentuje nowe opony podczas tegorocznej, 66. edycji targów pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze. 7 września 2016 r. w Neu-Isenburg/Niemcy, Hankook po raz pierwszy zaprezentuje ogumienie zimowe stworzone z myślą o przyczepach. Opony SmartControl TW01 stanowią dopełnienie gamy produktów zimowych SmartControl. W jej skład wchodzą już takie produkty jak: SmartControl AW02 na oś skrętną (kierowaną) i SmartControl DW07 na oś napędową. Podobnie jak w przypadku poprzednich modeli, nowe opony SmartControl TW01 oznaczone są symbolem M+S oraz płatka śniegu 3PMSF (ang. Three Peak Mountain Snowflake). Trzy wewnętrzne żebra pięciożebrowego bieżnika w nowych, specjalistycznych oponach mają lamele multi 3D. Gwarantuje to doskonałą skuteczność hamowania na mokrych, ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Ogumienie wyposażono również w bloki o dużej stabilności, dzięki czemu bieżnik zużywa się w sposób równomierny, zapewnia większy przebieg i lepszą efektywność paliwową. Cztery główne rowki bieżnika o zygzakowatym kształcie pozwalają uzyskać doskonałą stabilność boczną. Ponadto gwarantują optymalne odprowadzanie wody, zmniejszając ryzyko występowania akwaplanacji na mokrych czy zabłoconych drogach. Solidne, bezlamelowe bloki części barkowej na obu zewnętrznych żebrach, zastosowane w oponach SmartControl TW01, zapewniają równowagę i doskonałą przyczepność zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni, a także gwarantują niskie opory toczenia i długie przebiegi. Mieszanki gum wykorzystane w ogumieniu SmartControl TW01 dobrano specjalnie z myślą warunkach zimowych. Dodanie syntetycznego kauczuku o szczególnej odporności na niskie temperatury i zlodowacenia gwarantuje, że mieszanka nie twardnieje nawet w skrajnie niskich temperaturach, stale zachowując swoje właściwości. Z uwagi na specjalną strukturę opon z serii SmartControl możliwe było zmniejszenie ruchów osnowy, co poskutkowało niższą temperaturą roboczą i większą oszczędnością paliwa. Ponadto zastosowanie technologii SCCT (ang. Stiffness Control Contour Theory) pozwoliło uzyskać optymalny kontur opony, co korzystnie wpływa na właściwości jezdne, natomiast zaawansowana drutówka umożliwia ponowne bieżnikowanie. Obecnie nowe zimowe ogumienie SmartControl TW01 marki Hankook dostępne jest w rozmiarze 385/65R22,5. Rozszerzenie gamy produktów SmartControl, m.in. o nowe rozmiary opon przeznaczonych na oś kierowaną i napędową, planowane jest na przyszły rok. www.hankooktire.com/pl/

Opony ciężarowe

CONTINENTAL

Conti LightPro

Seria ogumienia Conti LightPro to pierwsze opony Continentala o ograniczonej masie, opracowane specjalnie do użytku w cysternach do transportu cieczy, a w szczególności paliw. W przypadku tego segmentu transportu kluczowe jest bezpieczeństwo. Lżejsze opony oznaczają znaczne powiększenie nośności, a dzięki niższej masie własnej opon cysterny mogą przewieźć więcej cieczy bez przekraczania dopuszczalnej masy całkowitej. Po zamontowaniu na wszystkich osiach (kierowanej, napędowej i na osi naczepowej), opony ograniczają masę całkowitą pojazdu o około 80 kg w stosunku do opon Conti Hybrid. Wyższa ładowność i niższe zużycie paliwa zwiększają więc efektywność kosztową nawet o 900 EUR (kalkulacja na przykładzie 40-tonowej cysterny wykorzystywanej do transportu cieczy przy rocznym przebiegu 120 tys. km) rocznie na przestrzeni całego okresu eksploatacji ogumienia. Większą redukcję masy można uzyskać, stosując opony Conti LightPro w połączeniu z amortyzatorami pneumatycznymi Continental o ograniczonej masie. Formowane wtryskowo tłoki dodatkowo zwiększają nośność o około 12 kilogramów na każdą z osi, a w porównaniu z tradycyjnymi tłokami stalowymi wykorzystanie specjalnego tworzywa sztucznego oznacza nawet o 75 proc. mniejszą masę. Co więcej, innowacyjna konstrukcja zapewnia doskonały komfort jazdy oraz ułatwia ich montaż w pojeździe. Niektóre typy amortyzatorów pneumatycznych Continentala są także dostępne jako części zamienne. www.continental-truck-tires.pl

HANKOOK

e-cube Blue

          

Firma rozszerza linię opon do przyczep o nadzwyczajnej wydajności i oszczędności paliwa, wprowadzając specjalne ogumienie na oś skrętną i napędową. Nową linię opon stworzono z myślą o długich trasach. Wyróżnia się ona przede wszystkim nadzwyczajną efektywnością paliwową. Ogumienie dostępne jest na oś skrętną (e-cube Blue AL20) i oś napędową (e­cube Blue DL20). Dzięki temuc firma po raz pierwszy wprowadzi kompletne rozwiązanie do transportu dalekobieżnego z oznaczeniem „A” pod względem oporów toczenia, przeznaczone na wszystkie osie. Nowa linia zaoferuje klientom flotowym o 8 proc. większą o 55 proc. efektywność paliwową, zapewni o 17 proc. większe przebiegi i większą wytrzymałość (m.in. większą odporność na nieregularne zużycie oraz większe przebiegi) w porównaniu z obecnymi produktami. Oba bloki bieżnika w części środkowego żebra opony na oś skrętną e-cube Blue AL20 współpracują dzięki zazębiającej się konstrukcji. Zwiększa to sztywność bloków i pozwala ograniczyć opory toczenia. Schodkowe ułożenie głównych rowków zapewnia dodatkowe wsparcie z obu stron bloków. Ponadto oferują doskonałą stabilność podczas jazdy na wprost i dobrą reakcję układu kierowniczego. W znacznym stopniu zamknięta konstrukcja żeber barków zapewnia szczególnie równomierne zużycie opon. Bieżnik opon na oś skrętną e-cube Blue DL20 wyróżnia się dzięki czterem blokom umieszczonym w obszarze masywnego żebra środkowego. Przesunięcie poszczególnych bloków bieżnika gwarantuje ich zazębianie się po obu stronach. Dzięki temu osiągnięto bardzo dobrą przyczepność i jednocześnie zmniejszono opory toczenia. Co więcej, dodatkowe, poziomo ułożone rowki o średniej głębokości w połączeniu z łącznikami w odsłoniętym obszarze bloków części barkowej jeszcze bardziej zwiększają przyczepność. Bardzo szeroki kontur opon do przyczep e-cube Blue TL20 zapewnia znaczną stabilność jazdy i optymalną odporność na zużycie. Zastosowanie lameli multi w obszarze środkowego żebra zapobiega nieregularnemu zużyciu, nie wpływając na stabilność. Zamknięta konstrukcja z czterema rowkami gwarantuje doskonałą stabilność boczną i bardzo niski opór toczenia. We wszystkich trzech produktach linii e-cube Blue wykorzystano nowo opracowaną mieszankę bieżnika w technologii IMS (innowacyjny system mieszania) z wysoce złożonymi cząsteczkami sadzy. Pozwala on na równomierne rozłożenie cząsteczek sadzy i gumy w mieszance. Technologia ta, wraz z obniżeniem temperatury mieszania oraz wydłużeniem czasu trwania procesu, skutkuje utworzeniem większej liczby wiązań chemicznych pomiędzy cząsteczkami sadzy i gumy. W wyniku tego opony e-cube wytwarzają mniej ciepła w trakcie jazdy. Opatentowana przez firmę Hankook technologia SCCT (Stiffness Control Contour Theory) pozwala uzyskać równomierne rozłożenie ciśnienia, co zwiększa stabilność i ogranicza ruch wewnątrz opony. Dzięki temu osnowa jest bardziej wytrzymała i oferuje klientom ponowne bieżnikowanie. www.hankooktire.com/pl/

Opony zimowe - osobowe, SUV i dostawcze

CONTINENTAL

WinterContact™ TS 860

To zimowa opona do samochodów kompaktowych i aut średniej wielkości. Producent zapowiedział poszerzenie oferty o kolejne rozmiary w przyszłym roku. WinterContact™ TS 860, w porównaniu do poprzedniego modelu (ContiWinterContact™ TS 850), gwarantuje wyższy poziom bezpieczeństwa: zapewnia znaczną poprawę prowadzenia oraz hamowania na mokrych, pokrytych szronem, oblodzonych i zaśnieżonych drogach. WinterContact™ TS 860 prezentowana już była w rubryce Nowości rynkowe. Przypomnijmy: zimówka Continentala dzięki udoskonalonej mieszance gumowej oraz nowej strukturze i technologii bieżnika zapewnia o 5 proc. lepsze osiągi na mokrych jezdniach oraz o 4 proc. krótszą drogę hamowania na oblodzonych drogach. Ponadto opona zapewnia lepszą przyczepność na śniegu i stabilność prowadzenia w warunkach zimowych od swojej poprzedniczki. Obecnie WinterContact™ TS 860 jest dostępna w 36 rozmiarach, o średnicach od 14 do 17 cali. Poszerzenie oferty o kolejne 20 modeli zaplanowano na 2017 rok. Wszystkie rozmiary nowej opony WinterContact™ TS 860 uzyskały ocenę B, zgodnie z unijnym wymogiem etykietowania, dla kategorii „przyczepność na mokrej nawierzchni”. www.continental-opony.pl

HANKOOK

Winter i*cept evo2 / Winter i*cept evo2 SUV

Firma Hankook rozszerza swoją ofertę opon zimowych Ultra High Performance. W serii Winter i*cept evo2, umożliwiających jazdę do 270 km/h, pojawiły się nowe rozmiary do samochodów sportowych oraz samochodów typu SUV, a także po raz pierwszy opony w wersji Sealguard®. W oponach Ultra High Performance, zoptymalizowanych pod kątem warunków panujących zimą w Europie Środkowej i Zachodniej, wykorzystano mieszkankę krzemionkową. Obecnie opony te są elementem oryginalnego wyposażenia nowej serii BMW 7. Dzięki m.in. asymetrycznemu bieżnikowi poprawiono osiągi podczas jazdy po śniegu i zwiększono przyczepność oraz parametry hamowania zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Obydwa modele opon wraz z technologią Sealguard® są produkowane w wielu rozmiarach w nowoczesnym europejskim zakładzie firmy Hankook na Węgrzech. Opony Winter i*cept evo2 dostępne są w rozmiarach od 16 do 20 cali, z bieżnikiem o szerokości od 195 do 295 mm oraz o profilu od 30 do 60, a także indeksie prędkości H, V oraz W, głównie w wersjach Extra-Load (XL). W sezonie zimowym 2016 opony z technologią Sealguard® będą początkowo dostępne w rozmiarach 215/60 R 16 H i 215/55 R 17 V. Opony Winter i*cept evo2 SUV dostępne są w rozmiarach od 16 do 22 cali, z bieżnikiem o szerokości od 215 do 295 mm oraz profilu od 30 do 70, a także indeksie prędkości od T do V. www.hankooktire-eu.com

 

STRIAL

201

Zimowa opona do samochodów dostawczych, oferująca korzystną relację ceny do jakości. Solidna konstrukcja, dostosowana do dużych obciążeń, zapewnia bezpieczeństwo i stabilność prowadzenia pojazdu w warunkach zimowych. Model wyróżnia masywny bark zwiększający trwałość opony oraz gęsta sieć lamelek, gwarantująca dobrą przyczepność na mokrych, ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. W centralnej części opony lamelki zostały ułożone radialnie, dzięki czemu bieżnik zyskuje jeszcze lepszą przyczepność w kluczowym obszarze. Posiada możliwość kolcowania. Model produkowany w Serbii, w nowoczesnej fabryce jednego z wiodących europejskich koncernów oponiarskich, zapewnia dobre osiągi zimą w przystępnej cenie. W Polsce opona dostępna jest w dystrybucji ITR CEE w rozmiarach od 14 do 16 cali i profilach od 80 do 60 z indeksami prędkości R-T. Więcej informacji na stronie www.strial.pl

 

Opony terenowe

KUMHO

KL71

To produkt, w którym zastosowano wiele zaawansowanych technologii. Opona ta bardzo dobrze radzi sobie w skalistym terenie i na bardzo twardym podłożu, ale i w błocie jej właściwości są znakomite. KL71 jest także oponą wytrzymałą, odporną na zużycie, posiadająca dobrą trakcję, a także wyposażoną w szeroki i głęboki bieżnik bardzo dobrze odprowadzający błoto. Dystrybutorem opon Kumho jest hurtownia Latex Opony S.A. http://www.kumhotires.pl/

 

 

NOKIAN

Rockproof

To nowa seria opon, zapewniająca wyjątkową wytrzymałość podczas jazdy terenowej. Ogumienie zostało stworzone z domieszką mieszanki wykorzystywanej w przemyśle górniczym, która wytrzyma nawet niespodziewane uderzenia podczas wymagającej jazdy poza utwardzonymi drogami. Odporna na rozcięcia mieszanka Nokian Rockproof Hybrid oraz agresywna rzeźba bieżnika zapewniają oponie odpowiednie właściwości w trudnym terenie. Opona przeznaczona jest do lekkich pojazdów ciężarowych i SUV-ów. Gama powstała we współpracy z Nokian Heavy Tyres (część grupy Nokian Tyres plc. dostarczająca m.in. opony do maszyn leśnych, rolniczych oraz pojazdów wykorzystywanych do robót ziemnych) i przetestowana w kopalniach i kamieniołomach w Europie i Ameryce Północnej. Opracowana przez firmę technologia aramidowych ścian bocznych sprawia, że opona staje się bardziej odporna na uderzenia i przecięcia. Zoptymalizowane wsparcie bloków bieżnika poprawia precyzję i stabilność. Dwa różne kąty boczne oraz mocne wsparcie na bokach bloków zapewniają stabilność, a także nienaruszalność dna rowków bieżnika nawet podczas jazdy w ciężkich warunkach. Wzmocniona górna część ściany bocznej gwarantuje dodatkową ochronę przed przebiciami i rozcięciami spowodowanymi przez ostre kamienie. Dzięki wypychaczom kamieni znajdującym się na dnie rowków, ostre i postrzępione kamienie nie przyczepiają się do powierzchni bieżnika i nie wbijają się w strukturę opony. Wydłuża to żywotność produktu i zapewnia dodatkową ochronę. Opona będzie dostępna na rynku na początku 2017 r. w ośmiu rozmiarach: LT225/75 R16 115/112 Q, LT245/75 R16 120/116 Q, LT235/80 R17 120/117 Q, LT245/70 R17 119/116 Q, LT245/75 R17 121/118 Q, LT265/70 R17 121/118 Q, LT285/70 R17 121/118 Q oraz LT315/70 R17 121/118 Q. www.nokiantyres.pl/

Opony osobowe - letnie

MICHELIN

Michelin Pilot Sport 4 S

Opona przeznaczona do samochodów sportowych oraz modeli o wysokich osiągach. Zoptymalizowana rzeźba bieżnika opony gwarantuje przyczepność i wysokie osiągi na suchej oraz mokrej nawierzchni. Dzięki technologii Bi-Compound, czyli zastosowaniu w bieżniku dwóch mieszanek gumy o różnych właściwościach, Pilot Sport 4 S charakteryzuje się wyjątkową efektywnością hamowania zarówno na drodze suchej, jak i mokrej. Zewnętrzna część bieżnika jest wykonana z nowej hybrydowej mieszanki kauczukowej zapewniającej przyczepność na suchej nawierzchni, natomiast wewnętrzna część składa się z mieszanki z elastomerami funkcjonalnymi i dodatkiem krzemionki gwarantującymi utrzymanie przyczepności na mokrym podłożu. Pilot Sport 4 S zastąpi model Pilot Super Sport w gamie opon sportowych. W testach przeprowadzonych przez niezależną organizację TÜV SÜD, opona Pilot Sport 4 S wyprzedziła pięć wiodących produktów konkurencyjnych w różnych obszarach osiągów. Opona jest również jedną z pierwszych opon w rozmiarze 19 cali z klasą A pod względem drogi hamowania na mokrej nawierzchni według europejskich norm etykietowania. W nowym modelu zastosowano „Aksamitną Technologię” Premium Touch Technology zwiększającą kontrast napisów na bokach opon. Pilot Sport 4 S posiada praktyczne i estetyczne ranty ochronne felg pozwalające uniknąć ich uszkodzeń o krawężniki. Nowa opona trafi do sprzedaży w Europie w styczniu 2017 roku i będzie dostępna w 34 rozmiarach na koła 19 i 20 cali.

 

CrossClimate+

Nowa generacja pierwszej na świecie opony letniej z homologacją zimową oznaczoną na boku symbolem 3PMSF pojawiła się na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Dzięki nowatorskiej mieszance gumowej na bazie elastomerów funkcjonalnych i domieszce krzemionki CrossClimate zachowuje osiągi i przyczepność, zarówno gdy temperatura powietrza przekracza 25°C, jak również poniżej 7°C. Podczas prac nad oponą kierowcy testowi pokonali ponad 5 mln kilometrów w temperaturach od -30°C do +40°C. Opona zajęła pierwsze miejsce w tegorocznym teście opon całorocznych ADAC opublikowanym 22 września i uzyskała szczególnie wysokie noty w kategoriach osiągów na suchej i mokrej nawierzchni, oszczędności paliwa i trwałości. Nowa generacja CrossClimate+ trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2017 r. na koła 15-18 cali i zastąpi dostępną obecnie oponę CrossClimate. www.michelin.pl

 

 

Opony przemysłowe

BKT

Jumbo Trax Hd

Jest to nowo zaprojektowana opona, w której szczególny nacisk położono na wzmocnienie wytrzymałości. Jumbo Trax Hd jest odporniejsza na uszkodzenia mechaniczne, posiada doskonałą przyczepność oraz wydłużony czas użytkowania. Dzięki zastosowaniu specjalnej mieszanki gumy, bieżnik zapewnia zwiększoną odporność na rozdarcia, a wzmocniony i pogrubiony bok opony chroni ją przed uszkodzeniami. Opona ta jest najbardziej odpowiednia do pracy w ciężkich warunkach. Dostępna w rozmiarze: 10-16.5 i 12-16.5. www.agrorami.pl

 

CONTINENTAL

EM-Master, RDT-Master

Continental zaprezentował nową gamę opon ContiEarth™, przeznaczoną do maszyn wykorzystywanych do robót ziemnych. Zostały one zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach pracy, uwzględniając przy tym wymagania konkretnego typu pojazdu. Opony są wyposażone w czujniki, które pozwalają stale monitorować ciśnienie powietrza, a także temperaturę opon i umożliwiają przesyłanie tych informacji w czasie rzeczywistym dzięki systemowi ContiPressureCheck™. Dane te mogą być wyświetlane na przenośnym urządzeniu lub w kabinie kierowcy. EM-Master powstały z myślą o wozidłach przegubowych, ładowarkach i spycharkach. Maszyny te są wykorzystywane w trudnych warunkach, m.in. na miękkich i błotnistych podłożach, na terenach budowy czy w górnictwie. Nowe ogumienie będzie dostępne w dwóch wersjach z różnymi wzorami bieżnika E3/L3 oraz E4/L4 w rozmiarach 23.5 R25, 26.5 R25 oraz 29.5 R25. Dodatkowo model EM-Master E3/L3 będzie także dostępny w rozmiarze 20.5 R25. Specjalna konstrukcja tych opon ma zapewnić odporność na uszkodzenia, skuteczne samooczyszczanie się bieżnika, ochronę przed przegrzewaniem oraz dłuższą żywotność. Natomiast model RDT-Master powstał z myślą o wywrotkach, które są często wykorzystywane do transportu ciężkich ładunków. W tym przypadku ogumienie musi zapewniać stabilność pojazdu i odpowiednią przyczepność także przy wyższych prędkościach. Konstrukcja nowej opony ma zagwarantować większą odporność na uszkodzenia, stabilność na zakrętach oraz odpowiednią nośność. Ponadto specjalny wzór bieżnika ma zapewniać też skuteczne samooczyszczanie się opony. Ogumienie będzie oferowane w rozmiarach 18.00 R33, 21.00 R33 oraz 24.00 R35. www.continental-opony.pl

GOODYEAR

RM-4B+

Są to nowe opony do wozideł sztywnoramowych. Linia Goodyear RM-4B+ została stworzona z myślą o pracy w trudnych warunkach. Po udanym debiucie w Stanach Zjednoczonych, opony z RM-4B+ są już dostępne dla klientów w regionie EMEA. Na linię składa się pięć rozmiarów, w tym 63-calowa wersja prezentowana niedawno na targach MINExpo w Las Vegas, przeznaczona do pojazdów pracujących m.in. na podłożu skalnym i kruszywie, jak również na nawierzchniach utwardzonych. Nową linię Goodyear RM-4B+ wyróżnia głębokość bieżnika na poziomie 170 i zoptymalizowana sztywność stref bieżnika, co zapewnia doskonałe parametry zużycia. Innowacyjna mieszanka gumowa CycleMax mniej nagrzewa się podczas pracy, a dodatkową odporność na temperaturę zapewniają lamele klocków bieżnika. Kolejnym elementem zwiększającym wytrzymałość na działanie promieni słonecznych jest kanał w centralnej części bieżnika, który pozytywnie wpływa również na przyczepność boczną. Pozostałe właściwości bieżnika to wzajemnie blokujące się lamele, zapewniające dużą stabilność i ustawione ukośnie rowki w centralnej części bieżnika, przekładające się na przyczepność wzdłużną i poprzeczną. Szczególnie istotne dla trudnych warunków roboczych są pogrubione ściany boczne, które zapewniają doskonałą ochronę przed tarciem i uszkodzeniami mechanicznymi. Nowe opony RM-4B+ OTR wyposażono w najnowsze technologie w zakresie materiałów, wzornictwa, konstrukcji i produkcji. Dzięki temu zapewniają wysokie osiągi we wszystkich obszarach, co przekłada się na długą żywotność, a tym samym niższy koszt w przeliczeniu na godzinę pracy. Dostępna już w sprzedaży kompleksowa linia opon Goodyear RM-4B+ OTR do wozideł sztywnoramowych obejmuje następujące rozmiary: 18.00 R33 (nowy); 21.00 R35 (nowy); 24.00 R35 (nowy); 40.00 R57; 46/90 R57; 53/80 R63 (nowy). Wszystkie produkty są bezdętkowymi oponami radialnymi w rozmiarze 18.00R33 klasy *** o nośności do 12 150 kg. Opony 21.00 R35, 24.00 R35, 40.00 R57 i 46/90 R37 posiadają klasę ** i nośność od 14,5 tys. do 63 tys. kg. www.goodyear.eu/pl

 

 

MAXAM

MS301 E-3 / G-3 / L-3

Radialne opony OTR Maxam MS301 wykonane są ze specjalnej mieszanki gumowej odpornej na zużycie i przecięcia. Charakteryzują się doskonałą trakcją i flotacją, odznacza je redukcja drgań i poprawiona stabilność. Agresywny, samooczyszczający wzór bieżnika zapewnia doskonałą przyczepność w trudnych i wymagających warunkach. Mają zastosowanie do ładowarek, wodzideł przegubowych i równiarek. Dostępne są w rozmiarach 17.5 R25, 20.5 R25, 23.5 R25, 26.5 R25 i 29.5 R25. www.handlopex.pl

 

 

MICHELIN

XDR3

Nowe opony XDR3 w rozmiarze 40.00 R57 oraz 53/80 R63, opracowane do wozideł sztywnoramowych, przeznaczone są do robót w kopalniach. Jednym z głównych wyzwań operatorów z branży górniczej jest zmniejszenie kosztów działalności i poprawa efektywności pracy przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa pracowników. Opona XDR3 w porównaniu do swojego poprzednika XDR2 oferuje szereg korzyści. Nowy model ma większą zdolność rozpraszania ciepła, zapewnia bardziej równomierny rozkład obciążenia oraz większą powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Zastosowanie rozwiązania umożliwiły zwiększenie żywotności opony o 10 proc. w porównaniu z XDR2. Model powstał w oparciu o cztery innowacyjne mieszanki gumowe, które odpowiadają za różne właściwości. Innowacyjny proces ich mieszania zapewnia oponie większą odporność na ścieranie. Opona XDR3 w rozmiarze 40.00 R57 jest dostępna od września na wybranych rynkach, natomiast model w wersji 53/80 R63 będzie oferowany od stycznia 2017 r. www.michelin.pl

 

Opony rolnicze

MAXAM

MS951R AgriXtra

Radialne opony rolnicze Maxam MS951R AgriXtra przeznaczone do ciągników średnich mocy. Dostępne są w pełnej gamie rozmiarów o profilach 65, 70 i 85. Zbalansowany, nowoczesny wzór bieżnika i konstrukcja ściany bocznej umożliwiają wszechstronne ich zastosowanie. Sprawdzona konstrukcja zapewnia trwałość i komfort opony. AgriXtra serii 70 i 85 charakteryzują się tą samą nośnością dla prędkości 40 i 50 km/h. Seria 65 opracowana została do aplikacji wymagających prędkości 65 km/h. www.handlopex.pl

 

 

                                  Maszyny i urządzenia

HOFMANN MEGAPLAN GmbH                          

Megaspin 820                              

W ofercie firmy Best Products z Poznania pojawiła się wyważarka do kół, Megaspin 820, kierowana głównie do stacji obsługi i warsztatów samochodowych o średniej i dużej liczbie usług oponiarskich. Nad precyzją urządzenia czuwa ten sam system czujników, który zastosowany jest w maszynach przemysłowych. Dane koła (odległość, średnica i szerokość) są mierzone przez automatyczne czujniki. Pneumatyczny uchwyt koła (opcja) zapewnia mocowanie felgi do elementu centrującego zawsze z tą samą siłą. Podnośnik ZeroWeight (opcja) umożliwia bezwysiłkowe założenie koła na wale i dokładne wycentrowanie koła. Urządzenie charakteryzuje się bezkonkurencyjną szybkością działania. Wyważanie następuje bez późniejszego pomiaru kontrolnego (No Checkspin). Dwa laserowe punkty pokazują dokładną pozycję wklejenia ciężarków. Do kół średniej wielkości cykl pomiarowy wynosi mniej niż 5 sekund. Pneumatyczny uchwyt (opcja) pozwala na szybkie zamocowanie koła do flanszy maszyny. Ledowe oświetlenie rozświetla wnętrze koła, ułatwiając przyklejenie oraz eliminuje konieczność poprawiania pozycji ciężarków. Megaspin 820 obsługuje felgi o szerokości od 1,5 do 20 cali i średnicy felgi od 10 do 28 cali (30 cali ręczne), maksymalna średnica koła - 1016 mm, maks. szer. koła - 480 mm, maks. waga koła - 75 kg, obroty (rpm) 100, zasilanie - 230 V/50 Hz/1 Ph/500 W. Więcej szczegółów na www-best-prod.com

 

 

INVENTO

VB600P

Urządzenie poszerza gamę oferowanych przez Tip-Topol wyważarek. To profesjonalne urządzenie wyposażone jest w 24 calowy monitor, automatyczne wprowadzanie danych za pomocą ramienia i sonaru oraz pneumatyczny hamulec. Dodatkowo model posiada dwa lasery wskazujące miejsce umieszczenia ciężarka, a także program samokalibracji. Zalety oraz dane techniczne maszyny dostępne są w e-sklepie, gdzie już dziś można nabyć urządzenie. http://sklep.tiptopol.pl/invb600p.html

 

Felgi

ANZIO

Split

Bezkompromisowy sportowy wygląd w atrakcyjnej cenie - to cechy nowej felgi Split ze stopów metali lekkich. Felga poprzez swój minimalistyczny wzór z pięcioma prostymi, lecz mocnymi, podwójnymi ramionami ma szansę już dziś stać się ponadczasowym klasykiem. Pod względem optycznym, jak i technicznym pasuje do wyjątkowo dużej liczby modeli samochodów. Zamontowana w aucie, dzięki ramionom dochodzącym do samej krawędzi sprawia wrażenie wyjątkowo dużej. Model z powłoką w kolorze „srebrny polar” spodoba się entuzjastom klasycznych, eleganckich felg, natomiast kolor „czarny racing” będzie najlepszym wyborem dla kierowców świadomych najnowszych, sportowych trendów. Ten model koła wyposażony jest, jak i wszystkie obecne modele felg marki Anzio, w system kontroli ciśnienia (TPMS). Oprócz oryginalnych czujników można stosować również wiele czujników uniwersalnych, takich producentów jak HUF/BERU, Alligator, VDO i Schrader. Felgi Split posiadają homologację ABE. Występują w kolorach: „czarny racing”, „srebrny polar”; w rozmiarach 6,0 x 15, 6,0 x 16, 6,5 x 16, 7,5 x 17, 8,0 x 18, mocowane na 4 i 5 śrub. Gwarancja producenta to 5 lat na felgi w powłoce lakierniczej, zgodnie z warunkami gwarancji dostępnymi na stronie internetowej www.uniwheels.com/agb/. Firma Bopss s.c. podjęła współpracę z Uniwheels, oferując między innymi obręcze marek: ATS, Rial, Alutec oraz Anzio. Więcej na www.bopss.pl

MAM LEICHTMETALLRÄDER

Felgi stalowe

Global Traders wprowadził do sprzedaży kolejne modele niezawodnych felg stalowych marki MAM. Nowe modele stanowią znakomite uzupełnienie szerokiej już oferty niemieckich obręczy (MAM to lider produkcji w Niemczech). Wyróżniają się dobrą ceną w stosunku do najwyższej jakości wykonania. W ofercie Felgeo.pl obręcze są dostępne w rozmiarach 14, 15 oraz 16 cali, w wielu rozstawach oraz szerokościach. Felgi posiadają niemiecki certyfikat jakości TUV, objęte są dwuletnią gwarancją producenta. Do już zasobnego asortymentu marki, tej jesieni trafiły jedne z najbardziej pożądanych modeli: rozmiar 15 cali - ST20 (Dacia, Nissan, Renault), ST4 (VW, Seat, Skoda), ST1 (Ford, Volvo), ST21 (VW, Seat, Skoda, Peugeot), ST24 (Toyota, Fiat, Suzuki); rozmiar 16 cali - ST13 (Ford, Volvo, Land Rover), ST5 (Audi, Seat, Skoda, VW), ST23 (Suzuki, Toyota). Więcej informacji na stronie www.felgeo.pl

Narzędzia i akcesoria

 

 

BOSCH

AQT 45-14X

Największa i najmocniejsza myjka Boscha umyje nie tylko auto, ale także kostkę brukową, elewację domu, drzwi garażowe, meble ogrodowe, taras czy ogrodzenie. Wydajny silnik o mocy 2100 W oraz specjalnie skonstruowane dysze przyczyniają się do szybkich i skutecznych wyników czyszczenia. Zintegrowany bęben na wąż i schowek na osprzęt zwiększają komfort obsługi, a duże kółka, przystosowane do jazdy w terenie oraz drążek teleskopowy ułatwiają manewrowanie myjką. Bosch AQT 45 oferuje zakres pracy od 1300 W do 2100 W oraz natężenie przepływu wody od 330 l/h do 450 l/h.

 

 

 

 

 

 

AQT 33 -11

Jest to najlżejsza myjka w ofercie producenta. AQT 33 z zestawem do mycia samochodów to najbardziej kompaktowy model. Waży zaledwie 3,8 kg, a jego moc to 1300 W. Urządzenie doskonale sobie poradzi z podstawowym czyszczeniem. Jeśli nie jesteśmy pewni jaką myjkę wybrać, firma Bosch przygotowała specjalny poradnik, w którym odpowiadając na kilka prostych pytań z łatwością dobierzemy myjkę idealnie dostosowaną do potrzeb. Więcej na stronie  www.bosch.pl

 

 

BILSTEIN

Sprężyny B3

Przy wymianie niesprawnego amortyzatora zawsze powinna być zakładana nowa sprężyna. Oba elementy nieustannie współpracują ze sobą, podlegają takim samym obciążeniom i w tym samym stopniu się zużywają. Stąd też w ofercie firmy Bilstein znajduje się szeroka gama sprężyn B3, które przeznaczone są do amortyzatorów z linii Replacement. Linię tę (tzw. czarną) tworzą referencje przeznaczone do wymiany fabrycznie montowanych amortyzatorów. Rozszerzenie oferty obejmuje 12 pozycji do wybranych wersji Forda Transita, Subaru Forestera oraz Volkswagena Transportera. Pełna lista nowych referencji w ofercie firmy Bilstein znajduje się w katalogu on-line dostępnym pod adresem: www.bilstein-amortyzatory.pl

 

TEXTAR

Tarcze hamulcowe

Firma Textar wprowadza do oferty aftermarketowej tarcze hamulcowe do najmniejszego w gamie Opla modelu Karl. Nowe referencje tarcz Textar (nr 92278703) do Opla Karl są odpowiednikiem tych montowanych jako oryginalne wyposażenie w fabryce. Przeznaczone są na przednią oś wszystkich modeli, także tych zasilanych LPG i oferowanych pod marką Vauxhall (Viva). Tarcze hamulcowe Textar posiadają homologację ECE R-90. Przy wątpliwościach dotyczących doboru referencji Textar do konkretnego modelu samochodu można skorzystać z katalogu TecDoc lub multimedialnej aplikacji BrakeBook. www.textar.com

Oprac. (dg), (ik), (pm), (seg)

Opisy produktów zamieszczane w tym dziale są opracowywane przez redakcję na podstawie informacji dostarczanych przez ich producentów lub dystrybutorów. UWAGA! Nowości rynkowe przesłane do redakcji „Przeglądu Oponiarskiego” po 15 dniu miesiąca poprzedzającego aktualne wydanie będą publikowane dopiero w następnym wydaniu.

Zobacz cały numer PO 11/139 (Listopad 2016)

Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń