Korzystając z outsourcingu tekstyliów przemysłowych można zaoszczędzić czas, środki finansowe i nakłady organizacyjne związane z ich dostawą oraz usuwaniem odpadów. To dobre rozwiązanie dla zakładów przemysłowych, drukarń lub warsztatów samochodowych. System zarządzania tekstyliami oferuje m.in. firma Mewa.
Jeszcze przed pierwszą dostawą firma zapewnia profesjonalną konsultację. Pozwala ona klientowi dostosować zakres usługi do własnej branży i potrzeb. Jeśli klient nie chce z góry decydować się na długoterminowe zamówienie, może (np. w przypadku kolekcji odzieży roboczej Performance) zawrzeć umowę na jej próbne wykorzystanie z miesięcznym terminem wypowiedzenia. Następnie ustalany jest cykl wymiany tekstyliów zamawianych w systemie pełnej obsługi (dostawa - odbiór brudnych tekstyliów - pranie - ponowna dostawa czystych tekstyliów do klienta). Dokładne terminy oraz określenie ilości pozwalają lepiej zaplanować działania użytkownika.
Zalety systemu
Opisana wyżej usługa jest dla odbiorcy szybka i wygodna. Klient nie musi np. za każdym razem kupować nowych ubrań roboczych dla pracowników, może je wynajmować od firmy Mewa, są one również naprawiane w ramach usługi w przypadku mniej poważnych uszkodzeń. Bez dodatkowych kosztów użytkownik może także zmieniać wielkość rozmiarów zamawianych ubrań, np. jeśli zmienia się pracownik. Oczywiście ilość zamawianych tekstyliów również może być odpowiednio dostosowywana. To pozwala zredukować koszty. Poza tym zakres obsługi w ramach outsourcingu można także łatwiej i szybciej dostosować do aktualnych wymagań i potrzeb użytkownika.
W ten sposób klient otrzymuje kompleksową usługę od jednego usługodawcy, co ułatwia proces komunikacji oraz realizacji. Przy okazji klient może zamówić w firmie także maty absorpcyjne czy myjki do czyszczenia części, również w ramach systemu zarządzania tekstyliami.
Wysoka jakość i ochrona środowiska
W ramach usługi Mewa realizuje za klienta obowiązki wynikające z przepisów o ochronie środowiska w odniesieniu do czyściw, co stanowi istotne odciążenie dla użytkownika, zarówno w kontekście czasu, jak i nakładów działań. Co więcej, tekstylia przemysłowe wynajmowane przez firmę mogą być prane - czyściwa bawełniane nawet do 50 razy - stanowi do istotny wkład w ochronę środowiska naturalnego poprzez zmniejszenie ilości odpadów.
Mewa działa w oparciu o certyfikaty jakościowe ISO 9001 i ISO 14001, co sprawia, że jakość jej produktów jest taka sama we wszystkich krajach, gdzie są oferowane wyroby firmy. W 2015 r. firmie zaufało 174600 klientów w całej Europie, wynajmując ponad milion ubrań roboczych i korzystając z 960 mln czyściw wielokrotnego użytku rocznie.
(ik)
Źródło i fot. Adiunctor