W BRANŻY: 5-lecie istnienia BestDrive

Biznes w przyjaznej aurze

 

Serwisy w eleganckich żółto-czarnych barwach można już spotkać w całej Polsce. W pierwszych dniach października sieć BestDrive, bo o niej mowa, obchodziła 5-lecie istnienia.

- Dziękuję tym, którzy ponad 5 lat temu uwierzyli na słowo, można powiedzieć obrazkowe, bo przyjeżdżaliśmy do was z laptopem i prezentacją. Nie można było zadzwonić do centrali firmy, wejść na stronę internetową, żeby czegoś dowiedzieć się o prezentowanym projekcie, bo po prostu wtedy jeszcze tego nie było - podkreślał Dariusz Wójcik (na zdjęciu obok), dyrektor projektu sieci BestDrive należącej do oponiarskiego koncernu Continental, a od kilku dni zastępca dyrektora generalnego Continental Opony Polska, witając około 100 gości, którzy przybyli do Hotelu Airport Warszawa na uroczystość obchodów 5-lecia.

Zaczęło się od uroczystego otwarcia pierwszego serwisu BestDrive w firmie MIK z Wyszkowa w 2011 roku. Potem żółto-czarne barwy przyjęły kolejne punkty: Ara Remigiusz Anuszewski z Torunia, Navigator z Paprotni-Teresina oraz Mazex z Gdańska. Dzisiaj w sieci BestDrive jest już 40 serwisów. W roku 2017 dołączą kolejne.

Dyrektor Wójcik podziękował tym pierwszym, którzy zdecydowali się na podpisanie umowy z BestDrive. Uroczyste spotkanie zaczęło się od wspominania tego, co wydarzyło się w ciągu minionych pięciu lat. Był udział grupy BD w meczu Polska-Czechy we Wrocławiu w ramach polsko-ukraińskich Mistrzostw Europy w piłce nożnej, wyjazd do centrum rekreacyjnego w Liptovskim Mikulaszu na Słowacji, otwarciu zupełnie nowego, pięknego, dwupoziomowego serwisu Car-Kris w Cieszynie w 2014 roku. W tym roku doszło jeszcze do dwóch innych spektakularnych otwarć - w Mosinie i Warszawie ze sztucznymi ogniami i Kapelą Czerniakowską. W 2016 roku było natomiast zwiedzanie fabryki Barum w Otrokovicach oraz wyjazd na mecz Polska-Niemcy w Paryżu.

- Chciałbym podkreślić też rolę Przeglądu Oponiarskiego w budowie naszej sieci - dodał zwracając się do zebranych gości Dariusz Wójcik. - Gazeta była z nami od początku, od pierwszego otwarcia. W każdym numerze ukazuje się artykuł o serwisach należących do sieci. Mogły o tym przeczytać tysiące waszych kolegów z branży. Jest to gigantyczna przyczyna naszego sukcesu. Dziękuję za tę współpracę.

W poszczególnych numerach, oprócz tekstów autorstwa Krzysztofa Żaka, ukazywały się także reklamy z nazwą i wizerunkiem szefa oraz sentencją przyświecającą prowadzeniu danego biznesu. To bardzo ważny aspekt budowania dobrego wizerunku sieci.

Marta Oknińska, menedżer marketingu w polskim oddziale BestDrive, mówiła o działaniach marketingowych realizowanych dla sieci. Jako przykład podała profesjonalne wizytówki serwisów dostępne w nawigacji Google Maps. Za aktualizację danych i atrakcyjne zdjęcia odpowiada centrala BestDrive. Wszystko to po to, żeby kierowcy mogli w łatwy sposób trafić do wybranego serwisu. Zaprezentowane są wszystkie serwisy funkcjonujące w sieci. Kliknięcie na nazwę przenosi internautę na stronę danej firmy, co ona oferuje, jakie usługi dany punkt wykonuje. W serwisach BestDrive cały czas prowadzona jest ankieta wśród klientów. Jej efekty są dla serwisów bardzo pozytywne. Większość klientów przyjeżdżało z problemami związanymi z oponami. Oceniano poziom obsługi (90 proc. pozytywnych ocen), poziom czystości w (96 proc. ocen bardzo dobrych), czy poleciłbyś serwis swojej rodzinie, znajomym (ponad 96 proc. poleciłoby BestDrive). To wszystko świadczy o jakości serwisu każdego z 40 uczestników programu BestDrive.

M. Oknińska opowiedziała o wprowadzonym we wrześniu 2015 roku programie ContiPartner. Jego główną zasadą jest kupowanie opon z Grupy Continental i zbieranie w ten sposób punktów. Zebrane punkty można wymieniać na nagrody takie jak: ubrania robocze czy też praktyczne akcesoria dla klientów.

- Wszystko to ma zapewnić zbudowanie jeszcze lepszego wizerunku sieci BestDrive - podkreśliła M. Oknińska.

Kolejnym punktem spotkania była prezentacja nowych serwisów, które dołączyły do sieci w 2016 roku. A mówili o tym trzej przedstawiciele BestDrive działający w terenie: Marcin Kufel - region zachodnio-pólnocny, Adam Zając - region południowy i Konrad Grabowski - region północno-wschodni.

Z kolei Andrzej Mazur z działu opon osobowych COP zaprezentował wyniki sprzedaży, jakie osiągnęły serwisy skupione w sieci BestDrive.

- Trend w sprzedaży opon letnich jest rosnący, wzrasta także sprzedaż całej Grupy Continental, zarówno marek premium, jak i opon UHP - podkreślił A. Mazur.

Bardzo istotną platformą współpracy i przenikania się sieci BestDrive jest sieć Conti360o obsługująca floty transportowe i działająca od 36 lat. Obecnie specjaliści Conti360o mierzą 36 parametrów jakościowych, które mają wpływ na zadowolenie klientów. Opowiadał o tym Łukasz Puchała, menedżer sieci Conti360o. Tendencje rozwoju sieci Conti360o to magazynowanie opon do wykorzystania; naprawy opon „na gorąco”, naprawy stopek i bieżnika;  obsługa pojazdów w bazie floty; złomowanie i utylizacja zużytych opon; obsługa czujników ciśnienia w oponach ciężarowych; pomoc w obsłudze pojazdów będących poza granicami Polski; przygotowanie pojazdów leasingowych do zwrotu.

- Chodzi o to, abyśmy zapewnili taką jakość obsługi i takie możliwości dla klienta flotowego, jakich nie oferuje żaden z konkurentów - zauważył Ł. Puchała. - Zależy nam na zachowaniu właściwych proporcji między marżami uzyskiwanymi na produktach i usługach. Bez dostarczenia dobrej i nieszablonowej usługi nie ma na to szans. Chodzi o to, aby opony przynosiły zarobek, ale tak naprawdę, abyśmy zarabiali na usłudze. I to zaczyna się dziać.

Całe spotkanie podsumował Jerzy Mendala, dyrektor handlowy COP, który stwierdził, że przez te 5 lat BestDrive wpisał się w polski krajobraz. Projekt ten - według wielu obserwatorów, nawet spoza branży - został uznany za jeden z najbardziej udanych. - Za konsekwencję, jakość, za siłę. Tym duchem sprawczym, że BestDrive tak pięknie się rozwija są jego uczestnicy - mówił J. Mendala. - Wspieracie się, pomagacie sobie, nie traktujecie się jako konkurencję i, co najważniejsze, słuchacie naszych rad. Chciałbym podziękować słowami pana Andrzeja Makulskiego, że jesteście z nami, że trwacie. A my z naszej strony chcemy zapewnić, że będziemy was wspierać, pomagać w budowie waszych serwisów, na chwałę także firmy Continental, w której barwach występujecie. Najlepsze jeszcze przed nami.

Goście po konsumpcji wiedzy o sieci BestDrive oraz innych projektach Continentala zostali zaproszeni na ucztę kulturalną do Teatru Kwadrat na komedię pt. Szalone nożyczki. Po doskonałym spektaklu wszyscy udali się na uroczystą kolację.

Relacja i zdjęcia: Sławomir Górzyński

Zobacz cały numer PO 11/139 (Listopad 2016)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń