2016-10-28

Konkurs dla niezależnych

 

Niezależne warsztaty z całej Polski rozpoczęły rywalizację w konkursie „Warsztat Roku 2016”. Jury utworzone z ekspertów branżowych, na podstawie audytów przeprowadzonych przez niezależną firmę audytorską, wyłoni zwycięzców spośród tych uczestników, którzy oferują najwyższą jakość usług.

Polscy kierowcy chętnie korzystają z usług warsztatów niezależnych, niemal regułą jest, że po wygaśnięciu gwarancji użytkownicy powierzają swoje samochody warsztatom niezwiązanym z koncernami samochodowymi. Coraz więcej kierowców wybiera niezależnych jeszcze przed upłynięciem okresu gwarancyjnego, zlecając tym firmom przeglądy, co umożliwiają europejskie przepisy zwane zwyczajowo GVO.

Niezależne warsztaty oferują konkurencyjne ceny, choć trzeba przyznać, że świadczą standard obsługi na zróżnicowanym poziomie. Istotna z punktu widzenia klienta jest również olbrzymia liczba rozrzuconych po całym kraju tych warsztatów, zarówno w dużych, jak również w mniejszych miastach. Trzecim czynnikiem decydującym o przewadze konkurencyjnej tych warsztatów jest zwykle wysoka jakość napraw. Rośnie liczba doskonale wyposażonych firm zatrudniających wykwalifikowanych i wyszkolonych pracowników, do czego też przyczyniają się tego typu konkursy. Te najbardziej nowoczesne, niezależne punkty naprawcze oferują szeroką paletę usług, podejmując się napraw skomplikowanych układów, jakie stosowane są we współczesnych samochodach.

Takie właśnie warsztaty rywalizują w konkursie „Warsztat Roku 2016” organizowanym przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM. To już kolejna polska edycja najstarszego europejskiego konkursu przeznaczonego dla niezależnych warsztatów samochodowych. Ocenę uczestników przeprowadzają profesjonalni audytorzy z zewnętrznej firmy, co z jednej strony gwarantuje obiektywne kryteria, z drugiej zaś jest dla właścicieli warsztatów okazją do skorzystania z bezpłatnej ekspertyzy.

Zwycięzcy konkursu zostaną wyłonieni w trzech kategoriach: mały, średni i duży warsztat. Rywalizacja mobilizuje więc do podnoszenia standardów usług, nawet niewielkie firmy usługowe, działające poza dużymi aglomeracjami. Jest to tym bardziej istotne, że mieszkańcy mniejszych miejscowości są w znacznie większym stopniu  uzależnieni od samochodów, w porównaniu do tych rejonów kraju, gdzie komunikacja publiczna jest bardzo rozbudowana.

- Często spotykamy się z kampaniami reklamowymi, opartymi na tym samym schemacie - powiedział Alfred Franke, prezes SDCM. - ASO przedstawiane są jako profesjonalne i nowoczesne, zaś w roli niezależnych warsztatów występują pokątne garaże, gdzie klient nie może liczyć na profesjonalną naprawę. My przełamujemy ten stereotyp i pokazujemy prawdziwe oblicze niezależnego rynku usług warsztatowych. Laureaci naszego konkursu to bowiem istniejące warsztaty, a nie kreacje agencji reklamowych.

Laureatów konkursu poznamy w grudniu. Organizatorzy spodziewają się zaciętej rywalizacji. Prawdopodobnie o miejscach na podium, podobnie jak w ubiegłym roku, zdecydują pojedyncze punkty. Przy czym należy podkreślić, że zgodnie z przyjętym regulaminem konkursu, zeszłoroczni finaliści, w tym roku mogą tylko kibicować innym warsztatom. W ten sposób grono serwisów o wysokim standardzie obsługi cały czas rośnie.

W organizacji konkursu „Warsztat Roku 2016” oprócz SDCM udział biorą również firmy Partslife, przy współpracy Dekra Polska Sp. z o.o. Partnerami konkursu są zaś Castrol i Norfi.

(ik)

Źródło i graf. SDCM

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń