2016-10-26

Hiszpańskie testy Goodyeara

 

Firma przewozowa Marcotran z Hiszpanii potwierdziła oszczędności oferowane przez opony ciężarowe Goodyear Fuelmax i Kmax. Z testów porównawczych przeprowadzonych przez firmę wynika, że na niektórych trasach operator może rocznie zaoszczędzić prawie 1000 euro na pojazd korzystając z gamy Fuelmax, natomiast długie przebiegi oferowane przez ogumienie Kmax czynią je bardziej ekonomicznymi na innych trasach1.

Marcotran, międzynarodowa firmą spedycyjna z siedzibą w Hiszpanii, posiada ogólnoeuropejską flotę, składającą się z około 700 ciężarówek i 1200 naczep. Wykonuje zarówno zwykłe, regionalne przewozy, jak i najdłuższe przejazdy z Półwyspu Iberyjskiego do Moskwy. Obecnie flota w dużej mierze wyposażona jest w opony ciężarowe Goodyear Fuelmax o niskich oporach toczenia. Jednakże firma była zainteresowana porównaniem ich ze zoptymalizowanymi pod kątem przebiegów oponami z gamy Kmax. Wyzwanie polegało na porównaniu oszczędności kosztów paliwa z parametrami związanymi z kosztem przejechania na danym ogumieniu jednego kilometra. Rezultaty wyraźnie wykazały, że obie linie opon pomagają zmniejszyć całkowity koszt użytkowania pojazdu.

Szacowane przebiegi serii Kmax to od 240 tys. km dla opon na oś napędową do 450 tys. dla osi naczepy, a w przypadku opon Fuelmax to od 220 tys. km dla opon na oś napędową do 350 tys. km dla opon naczepy. Oznacza to, że w przypadku porównywania przebiegów możliwe oszczędności z używania modeli Kmax wynosiły 287.70 euro rocznie na pojazd w porównaniu z oponami Fuelmax2.

Zużycie paliwa przy zastosowaniu opon Fuelmax wynosiło 30,38 litra/100km i 31,58 dla opon Kmax, co przekłada się na roczną oszczędność kosztów paliwa wynoszącą 1252 euro na korzyść gamy Fuelmax w porównaniu z oponami Kmax3. Test porównywał względną oszczędność osiąganą dzięki długim przebiegom opon Kmax z oszczędnością na paliwie uzyskiwaną dzięki zastosowaniu linii Fuelmax.

W rezultacie firma Marcotran stwierdziła, że stosując opony Fuelmax na określonych trasach może zaoszczędzić łącznie 964 euro na pojazd rocznie4. Natomiast długie przebiegi osiągane przez opony Kmax wykazały, że w zastosowaniach, w których głównym kryterium osiągów są przebiegi, ten model może być lepszym wyborem.

1) Obliczenia w oparciu o roczne przebiegi 150 tys. km, minimalną głębokość bieżnika 1,6 mm i ceny paliwa €0.70 za litr (bez VAT)

2) Obliczenia w oparciu o roczne przebiegi 150 tys. km, minimalną głębokość bieżnika 1,6 mm i ceny paliwa €0.70 za litr (bez VAT)

3) Oszczędność paliwa wskazana przez Marcotrans

4) Obliczenia w oparciu o przebieg 150 tys. km rocznie

(ik)

Źródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń