W wielu krajach Europy w okresie zimowym montaż opon oznaczonych symbolem M+S (błoto i śnieg) jest prawnie wymagany tylko na oś napędową. Continental, w celu podniesienia bezpieczeństwa jazdy, zaleca by w ogumienie zimowe wyposażyć wszystkie osie pojazdu.
Opony zimowe Continental nie tylko spełniają założenia homologacji M+S, ale także wszystkie normy symbolu płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF). Przeprowadzone przez koncern testy porównawcze trakcji na tle standardowych opon wykazały, że w przypadku montażu zimowych opon tej marki na wszystkich osiach, droga hamowania na śniegu przy prędkości 50 km/h skróci się o prawie 10 metrów.
W asortymencie producenta dostępne są opony na każdą oś, które wyróżniają się wysokim poziomem trakcji nawet na mokrej i zaśnieżonej lub oblodzonej nawierzchni. Potwierdzają to także klienci flotowi Continental.
- Opony zimowe Continental charakteryzują bardzo niskie opory toczenia i wysokie przebiegi dzięki dwuwarstwowej konstrukcji bieżnika, dlatego wyposażamy w nie pojazdy w naszej flocie już od 8 lat powiedział Christian Göransson, właściciel szwedzkiej firmy transportowej KM Göransson z siedzibą w miejscowości Alvesta. - Zimą zawsze zdarzają się trudne sytuacje na drodze, a opony Continental są dla nas gwarancją najlepszej przyczepności i skuteczności hamowania.
Aktualne przepisy obowiązujące w Europie w odniesieniu do zimowego wyposażenia samochodów ciężarowych i autobusów można znaleźć na stronie internetowej firmy pod adresem: http://www.continental-truck-tires.com/winterregulations
(ik)
Źródło i fot. Contrust