Ogumienie nie było najważniejsze na IAA (Internationale Automobil-Austellung) w Hanowerze, 21-29 września, ale rzecz jasna wśród 2 tysięcy wystawców z ponad 50 państw nie mogło zabraknąć znaczących firm z naszej branży. Z racji tematyki targów producenci przywieźli głównie opony do pojazdów ciężarowych.
Hankook w ofensywie, tak można streścić poczynania koreańskiego koncernu. W Hanowerze pokazał m.in. oponę zimową do naczep Smart Control TW01, w rozmiarze 385/65 R22.5. Model ten stanowi dopełnienie gamy złożonej dotychczas z opony na oś skrętną AW02 i na napędową DW07.
Na targach obecny był również Michelin, który zaprezentował model X Line Energy, tzn. opony na każdą oś (skrętna, napędowa, naczepowa), które sklasyfikowano pod literką A. To m.in. zasługa wewnętrznej konstrukcji zapewniającej odpowiednią wytrzymałość karkasu, co przekłada się na niskie opory.
Rozwiązania mające zapewnić przewoźnikom jak największą efektywność były pokazane przez Bridgestone’a i Continentala. W przypadku tego pierwszego koncernu pod hasłem Total Tyre Care kryją się systemy ułatwiające operatorom flot zarządzanie ogumieniem i pojazdami. Podobny system oferuje Continental pod nazwą Conti Pressure Check.
Pełna relacja z targów w październikowym wydaniu Przeglądu Oponiarskiego.
Tekst i zdjęcia: J. Dobkowski